/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstern HD - store problemer
Fra : sion
Vist : 502 gange
500 point
Dato : 09-02-05 15:37

Jeg har købt en USB2.0 harddisk-box fra Zitech og en Maxtor 10 160GB harddisk - og så har jeg parret disse.

På min bærbare Life-pc (Medion) kan jeg efter tilslutning af harddisken se alle filer, men så snart jeg begynder at flytte eller kopiere filer, sker der noget skidt! Der kommer en melding om at en fil eller en mappe på harddisken er beskadiget, og harddisken lukkes ned og kan ikke længere ses i Denne computer. Selvom jeg unplugger den og sætter den i igen, er den bare væk!!!
Der er imidlertid IKKE sket noget med filerne på harddisken. Jeg kan stadig læse og skrive til harddisken fra andre computere med både USB1.1 og USB2.0.
Det må altså være min bærbare computer, der er problemer med. Jeg har prøvet at opdatere USB-drivere (er dog ikke sikker på jeg har fundet den rigtige), og jeg har på www (bl.a. andet her: http://www.usbman.com/USB%202%20News.htm#SiS ) læst mig frem til at SiS-USB har haft problemer med at virke med WinXP - heller ikke de foreslåede løsninger disse steder har virket.

Hvad gør jeg???

Simon

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-02-05 16:21

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
download EVEREST Home Edition det burde kunne hjælpe dig med at downloade den rigtige driver

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-02-05 16:22
Annuller spørgsmålet
Fra : sion

Dato : 18-01-06 20:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har dog i en anden tråd læst noget med, at computeren måske ikke kan håndtere diske større end 80 GB... Måske er løsningen at dele disken op i to partitioner. Jeg ved det ikke.