/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Pletfjerning
Fra : Nullemus
Vist : 3775 gange
100 point
Dato : 09-02-05 12:46

Hej

Hvordan fjerner med slettelak fra et par cowboybukser?

Hilsen Nullemus

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-02-05 13:55

Påsy en smiley

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-02-05 13:59

så er det jo ikke fjernet, men bare skjult..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-02-05 14:12

Hvorfor fjerne det? Mange midler der kan fjerne det, ødelægger farven, eller endda mørner tøjet,

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-02-05 14:14

det var jo det der blev spurgt om

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-02-05 14:34

Ok! Der er såvidt jeg ved ikke nogen midler der kan opløse schellak, derfor må man da være alternativ

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-02-05 15:11

Isopropylalkohol (karburatorsprit)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zikka

Dato : 09-02-05 15:35

tror ikke du kan få det af, uden at ødelæggestoffet. Men måske male pletten med negellak i samme fave som stoffet? eller også sy et broderi hen over, det er moderne og kan gøres ret flot. Kan man også købe noget færdigt blondebroderi pynt og sy fat (de er nok til påstrygning, men holder ikke ret godt.)

Held og lykke, sådan en plet er SÅ ærgelig, håber du får det bedste ud af dien bukser *s*

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 09-02-05 15:54

Hva' med acetone?
Det plejer at æde det meste
...men måske også bukserne

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-02-05 16:10

Hvad med rensebenzin? Slettelak lugter som om det er på benzinbasis eller acetonebasis. Kan du ikke prøve først på en kant på indersiden af bukserne? Kom lidt slettelak på og prøv så at fjerne det med henholdsvis rensebenzin eller acetone. Så kan du også se, om det ødelægger stoffet inden du prøver på den rigtige (og synlige) plet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 16:47

Hvor mange pletter har du siden spørgsmålet er her 2-gange
http://www.plet-rens.dk/index.php

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-02-05 16:49

Du tager en kuglepen med blåt blæk, find en der matcher bukserne og skriver og skriver over alt det hvide, - har du en indigo-farvet tusch så er den også helt plingling,
-hvis du synes, at det ikke bliver rigtigt godt igen, - så gem bukserne til du ved lejlighed skal lave havearbejde, male eller andet beskidt arbejde.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-02-05 16:54

acetone

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 10-02-05 16:24

Jeg er ked af at skulle sige det, men der er intet der tager det, jo flere skrappe midler du bruger, jo mere ødelagt bliver dine bukser.
Du må som en siger finde en lille smily eller noget andet smart og sy på, ( kan du ikke sy ) kan man få nogle der skal stryges på, måske du kender en der har et.
Anmar

Kommentar
Fra : reneac

Dato : 23-02-05 00:10

Hej

Prøv med vanish det tager en del, havde selv en trøje jeg spilte rødbedesaft på, og troede at det var slut med den, men jeg vaskede den med vanish, og så var pletten væk, så det kan straks anbefales og det er ikke så dyrt, når man tænker på virkningen.

Mvh. Heidi

Kommentar
Fra : KGN3

Dato : 02-02-06 20:29

prøv med gammeldags brun sæbe
det opløser lak.
det skal sidde på et par dage
KGN

Kommentar
Fra : KGN3

Dato : 02-02-06 20:29

prøv med gammeldags brun sæbe
det opløser lak.
det skal sidde på et par dage
KGN

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-06 22:02

prøv med gammeldags brun sæbe
det opløser lak.
det skal sidde på et par dage ?????

Ha ha, nu har det siddet der et år, så mun ikke pletten snart er væk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KGN3

Dato : 04-02-06 11:46

Det er den brune sæbe der skal sidde på et par dage
dæk med lidt husholdningsfilm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-06 13:50

KGN3: Prøv at kigge på datoen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-02-06 21:51

Mon ikke vedkommende er vokset ud af de cowboybukser?

Kommentar
Fra : KGN3

Dato : 05-02-06 14:15

ja send dem til genbrug
h.KGN