/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan pludselig ikke starte i fejlsikret t~
Fra : mortend70
Vist : 839 gange
50 point
Dato : 08-02-05 23:00

Jeg har haft en masse problemer med comp. nu har jeg kørt en repair og opdateret . men kan nu pludselig ikke starte i fejlsikret tilstand. gør ellers som altid med f8 u. opstart alt er også fint får lov at vælge fejlsikret tilstand og bub starter den op som normalt ....hjæææælp orker ikke at reinstallere xp igen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-02-05 01:21

men kan nu pludselig ikke starte i fejlsikret tilstand Hvorfor vil du også starte i fejsikker tilstand.
Hvis du lader den starte op, og så tager strømmen 3 gange i træk, så vil den derefter starte op til punktet hvor du kan vælge fejlsikker tilstand.
bub starter ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-02-05 01:43

Hej Morten.
Jeg har selv været ude for samme problem - prøv nogle gange, det lykkedes til sidst for mig .... det kan være en ide at genstarte i stedet for at starte helt nede fra.
Du kommer jo godt nok igennem det med F8 og får valgmuligheden ?
Prøv igen

palle > der kan jo være flere grunde til gerne at ville i "fejlsikker tilstand" - f.eks er der flere programmer til at fjerne Spyware som SKAL arbejde fra fejlsikker for at nå et godt resultat.

mvh
Benny

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-02-05 06:24

Tilføj Fejlsikret genstart til opstartmenuen
Det kan være svært at starte Windows XP op i fejlsikker tilstand, da man skal trykke på F8-tasten på et helt bestemt tidspunkt for at det lykkes. I stedet kan man benytte Systemkonfigurationsprogrammet, der startes ved at vælge Start-menuen >> Kør og skrive msconfig i Åbn-feltet og trykke på OK-knappen til at oprette en valgmulighed i opstartsmenuen. Klik på BOOT.INI-fanen og sørg for at /SAFEBOOT-feltet er markeret. Så tilføjes Fejlsikret tilstand til opstartsmenuen, der vises, når computeren starter op. Du skal slå den fra, når du er kommet ind i fejlsikret tilstand, for ellers vil den køre den vej rundt hver gang.

Hilsen
axel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-05 09:20

Jeg bruger Win98 og hos mig skal man (som axelbjarne skriver) vælge :

Start->Kør... skriv msconfig og i fanen Generelt vælger man nederst til højre knappen [Avanceret] og hér sætter man flueben ved : Aktivér menuen start. Derved fås valget mellem de forskellige opstartstilstande hver gang man starter op.
Når man vil tilbage til 'normal' opstart fjerner man blot omtalte flueben.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : penny

Dato : 09-02-05 09:48
Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 09-02-05 11:17

kør > boot.ini > flueben i safeboot

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-05 11:20

noget kunne da tyde på en ødelagt systemfil????????
Prøv at kigge under hjælp og support der får du vejledning i hvordan du starter op i fejlsikret tilstand - men måske kan du ikke pga netop en ødelagt systemfil

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-02-05 11:44

Prøv at køre en sfc /scannow. Indsæt installationdisketten, afslut når den starter op.
Gå i kør - skriv - "sfc /scannow" - husk ordmellemrum.

axel

Kommentar
Fra : mortend70

Dato : 09-02-05 15:23

hej igen....den med boot ini i systemcongig har jeg prøvet , hjalp desværre ikke.
har også prøvet sfc scannow virkede heller ikke . Jeg skal starte op i f. sikret da jeg har spyware.
Men det er da mærkeligt at efter jeg trykker safe mode - enter - så starter den op som i fejlsikret så kommer log on administrator eller mig selv og så BUB starter den som normalt igen : (

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-02-05 15:44

Når du nu har spyware, så prøv at bruge denne:

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

axel

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-02-05 15:45

Har du husket at opdatere windows - der er jo 10 nye opdateringer?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-02-05 16:23

Mærkeligt Morten
Når jeg starter i fejlsikker gør den ligesom du beskriver, der kommer log on, enten som mig selv eller administrator, så vælger jeg mig selv og der kommer en kort sekvens som ligner normal start, derefter kommer en boks op hvor jeg gøres opmærksom på, at jeg er ved at starte i fejlsikker, om jeg vil fortsætte, her vælger jeg JA, og så starter den i fejlsikker.
Hmmmmmm - ja, jeg ved snart ikke - jeg prøver lige og vender tilbage.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-02-05 18:01

Hej igen Morten.
Jeg kan ikke komme op med en forklaring på dit problem.
Måske kunne der være noget med en systemfil, som miritdk er inde på.
Hvis du har den originale win XP Cd, så kunne du jo prøve at køre en reparationstur med den, eller hvis du har et "godt" gendannelsespunkt kunne det også være en mulighed.
Held og lykke med det Morten.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : mortend70

Dato : 10-02-05 16:30

jo tak ... er pt ikke ved computeren men skal hjem og prøve iaften med et par sager , gideer bare ikke køre repair , har lige gjort det : )

Kommentar
Fra : mortend70

Dato : 10-02-05 16:35

hjalp heller ikke !!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-02-05 19:36

Prøv (..under eget ansvar !!!) at hive strømmen ved at slukke på stikkontakten under opstart. Det bør kunne provokere en fejlsikker opstart, når du tænder igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-02-05 02:44

Det kan muligvis skyldes at driveren til dit grafikkort er fejlbehæftet. Det kan du kontroller ved at høreklikke et tomt sted på din skærm og gå ind i egenskaber, indstillinger og trykke på advanceret - kommer der en fejlmeddelelse er det driveren.

axel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-05 08:54

har du forsøgt at bruge del ved opstart eller genstart - virker her på begge måder

Kommentar
Fra : mortend70

Dato : 15-02-05 13:20

del ? istedet for F8 eller. men det er vel bios & div. opsætinig eller

Kommentar
Fra : mortend70

Dato : 15-02-05 13:23

nå men nu forsøgte jeg at gå in i msconfig og ændre opstart til fejlsikret ... så stod den bare og kørte i rundkreds .. uden at starte i fejlsikret.. herefter prøvede jeg Sidste gang systemet virkede ... muligheden og så pludselig startede den op i fejlsikret ...hmmmm mærkeligt ,,,men har ihvertefald fået ryddet alt spyware , dialers, hijackers osv. nu tror jeg ...mange tak for svarene : )