/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
PDF filer i IE 6.0 - Acrobat Reader ??
Fra : CLAN
Vist : 690 gange
168 point
Dato : 08-02-05 22:52

Hvor heldig kan man være?
Har lige afinstalleret min gamle Adobe Acrobat Reader 5.0
Hentet nyeste version 6 og opdateret.... go' daw Egon, nu kan jeg ikke se pdf-filer i / via Internet Explorer, pdf-filen bliver bare til en lille firkant med et rødt kryds oppe i venstre hjørne.
Kan sagtens åbne pdf-filer som ligger på HD, så det må vel være et eller andet "ged" i IE?
Hjjjæææælllllpp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-02-05 23:30

Prøv at åbne acrobat reader og gå ind under rediger > indstillinger. Under Internet skal der være flueben i alle indstillinger under indstillinger for webbrowser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-05 23:49

Hej Tedd
Der er flueben i alle boksene - Hmmm!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-02-05 00:03

I Internet Explorer! Er der flueben i aktiver udvidelser til tredjepartsbrowser under Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 00:07

Jeps! Der er flueben i aktiver udvidelser til tredjepartsbrowser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 00:11

Heyyyy! Kan det være fordi jeg har skiftet fra Panda Antivirus til Norman i dag, jeg har nemlig ikke tjekket det af før efter nyinstalleringen af Reader 6.

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 168 point
Dato : 09-02-05 00:48

Jeg har ikke haft problem med Acrobat Reader 6 og IE.
Så der er stor chance for at du har glemt at give acrobat lov til at gå på nettet ;)
Jeg har dog skiftet tilbage til 5.0 for jeg synes det tog for langt tid for IE at loade acrobat 6.
5'er er hurtigere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 00:56

Hmmm! Ku' fristes til det samme... men der skal nu "undersøges" lidt først - det byder min nysgerrighed mig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 01:31

Suk! Afinstallerede version 6 oh geninstallerede 5.... og nu fungere det hele fint igen.
Konklution: Det er ikke Norman som har "pillet" men Acrobat som har sovet i timen. Nu er spørgsmålet bare.... hvad er der galt?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 01:32

Lader lige spørgsmålet stå åben - der skal testes "i morgen" = senere i dag - jeg skal lige ha' lidt søvn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-05 09:30

Jeg bruger Acrobat Reader 6 uden problemer, men det er rigtigt at den er umanérlig langsom, så jeg har slået browser integrationen fra. Dette gør at pdf link stadig vises (..det burde de i alle tilfælde ..også med alle versioner af ..eller helt UDEN Acrobat indstalleret CLAN !!!). Det betyder at pdf filer, nu (som f.eks. *.mpeg, *.zip, *.rar osv..) bringer en dialogbox op, hvor man kan vælge at åbne (med acrobat, hvis den er associeret med filtypen), gemme eller anullere.

Dvs. jeg blot vælger Åben og så kører IE og Acrobat hver for sig, hvilket gør browsning af pdf filer langt hurtigere end hvis Acrobat er integreret med IE.

Du fjerner integrationen med IE i Acrobats menu, som tedd skriver

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 09-02-05 12:06

Reader 6 skal kunne anvendes helt uden problemer. Jeg går ud fra at du bruger win XP, så årsagen til problemet kan evt. være, at du ikke har taget den med som "undtagelse" i Windows Firewall, hvis Firewall i øvrigt er slået til.
Hvis du ikke tager programmet (AcroRD32) med, er XP så fyldt med automatiske sikkerhedssystemer, at det godt kan stoppe Acrobat Reader i nogle tilfælde.
Se i Kontrolpanel-Sikkerhedscenter-Windows Firewall-Undtagelser og Tilføj programmet, hvis ikke det allerede er gjort.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 15:11

Hejsa til alle, og tak for alle jeres forslag. Nu har jeg så prøvet 117 forskellige ting, indstillinger (som foreslået) og samtidigt lært noget nyt... tak til Molo for det.
Jeg aner faktisk IKKE endnu, hvad der løste problemet, men det må være et eller andet med indstillingerne i Adobe (et sted ingen af os har kigget endnu).
Ved afinstallering af Reader 6 og geninstallering af 5, ja så fungerede det hele fint igen (jeg kunne åbne pdf-dokumenter i/via IE - fra nettet).
Afinstallering af 5 og geninstallering af 6 = samme gang gødning. Det fungerede ikke mere, altså tilbage til "square one".
... er I ved at være trætte af in- og af-installering?
Ud med version 6 igen og ind med 5, og så version 6 oveni - altså ingen afinstallering først.
Nu virker det med version 6... og spørg mig ikke hvorfor, men det må som sagt være noget ved indstillingerne.

Dr_Dydendak får points, da han var den som henledte til at geninstallere version 5 igen. Det skal dog nævnes at I alle fortjener points - men det må komme jer til gode en anden gang.

Hygge...
en lidt klogere Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 15:12

Tak for svaret Dr_Dydendak.
og tak til alle på tråden for jeres input

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-05 15:22

Helt iorden CLAN. Bare du fik dit problem løst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 15:28

Hej Molo... ja, men jeg sidder stadig og er lidt irriteret over ikke at vide hvorfor, men det må testes, når jeg har bedre tid. Ellers en fin beskrivelse du kom med... det var jeg ikke klar over - du får lidt i "posen" en anden dag

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 10-02-05 22:47

Kunne det ske at norman allerede har givet tilladelse til 5'eren, men ikke kan finde ud af det til 6' ?
Så du bliver nødt til at give tilladelse selv ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-05 20:45

Hej ihen Dr_Dydendak
Nej det kan jeg ikke se, og det fungere fint med version 6 igen (efter geninstallering af version 5 og version 6 efterfølgende).
Fortsat god weekend
Søren