/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
pgo 110 T-REX
Fra : lejski
Vist : 4824 gange
150 point
Dato : 08-02-05 22:08

Jeg har købt mig en scooter 110 ccm.Den kan køre ca.100 kmt.Er der nogen der ved om der findes tunings dele til sådan en model jeg har ledt meget på nettet men uden held.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-02-05 23:32

Jeg har haft een et år,og ja, jeg har da kigget lidt efter det samme som dig,
og i løbet af året har der været et par spørgsmål om det samme, både her og i knallertpanelet.
Så det har jeg slået ud af hovedet, den kører jo også godt.
Men lidt ekstra spark kan man jo altid bruge. Nu er der lige det med den motor, som sådan har den kørt helt flot
i det år jeg har haft den,(3300km.)men hvad der helt foregår med den er lidt svært at finde ud af.
Prøv og tage plasticbrønden op (den under sædet),så ser du motoren, kig på indsugningen og se så hvor reguleringen
til karburatoren sidder, højst uordinært, ok, det er set før, jeg mener de gamle modeller af Vespa havde et noget lignende system.
Der er også en del underlige ting på, den runde dåse, der sidder på røret der er svejst på udstødningen, og en lille firkantet æske, der sidder på gummislangen, der går hen til den såkaldte karburator.Muligvis en automatjustering,
til benzintilgangen, når den er blevet varm.(ikke choker,men noget med renere udstødning).
Jeg har en Engelsk manual til den, men der er ikke det udstyr på motoren, som der er på min, måske fordi de nordiske krav er anderledes, end i andre lande.Forhandleren var ikke til megen hjælp da jeg spurgte ham, han vidste lige nøjagtig ikke en kæft, men begyndte at vrøvle om at det måtte være en slags katalysator, men sådan een skulle jo gerne tage hele udstødningen og ikke kun et tyndt rør der er svejst på udstødningen.
Jeg har kørt på mange MCer, og knallerter, og har da også et par stykker til , foruden REXen, men den er med afstand den jeg har været mest glad for, letkørt og rimelig hurtig, så jeg lader nok være med at pille ved den.
Her er en prøvekøsel, ganske vist på Engelsk, men det klarer du nok:

Citat
http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=759&fArticleId=225704

Lad mig få en kommentar, når du har læst den smøre.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 10-02-05 20:59

Hej keldd endelig en jeg kan samligne mig lidt med.. jeg har ikke haft kigget ned på motoren endnu men det du om taler lyder godt nok også lidt mystisk i mine ører.Kan det have noget at gøre med at der skulle gå et lille rør fra udstødnindrøret hen til kaburatoren det har noget at gøre med scootre skulle have en svaghed mht.is i kaburatoren og det skulle være klaret på denne måde.Jeg har kun kørt 56 km.jeg har en gammel bil der snart ikke kan holde syn mere håber den kan til frosten er væk. Den kører rigtigt godt også er den meget praktisk der må jo køre 2 på den jeg har 2 drenge de er helt vilde med den. Inden Jul solgte jeg min bmw 1000 den var stor og tung men denne scooter er bare så nem og lige til. jeg havde nu heller ikke tænkt mig og pille ved den lige med det samme indtil vidre har jeg ikke kunne finde noget som helst men som du selv siger kører den sgu ok. Tak for dit indlæg

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-02-05 00:33

Selvtak lejski.
Jeg kom til at gå hen i forretningen og glo,og der stod:

PGO G-MAX-I50

Altså en 4 Takter, og ny model. ØH, den var flot, og en del anderledes end de andre
PGO'er, men lidt dyr synes jeg,over 30kilo, med plader på. Det er da fandens til tanker der ryger gennem hovedet på een, når man står og kigger på den, men give over det dobbelte for 0,3Hk. mere, og så ser den ganske vist ud, som om den vil noget, nej det gør vi ikke. Der mangler 2-3timer på min, så er den flottere end end en ny.
Jeg må dog vente med at køre til 1/3 det går også nok, den skal stå stille i 3 Md (forsikring)
Ja den er letkørt, i forhold til dit tidligere bekendskab, jeg har også optrådt med lidt forskelligt gennem årene, og hvert år, omkring denne tid plejer det at gå ud over bankkontoen på een eller anden måde,
men ikke i år, jeg beholder PGO'en.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 15-02-05 22:29

Helj keldd. Jeg har godt nok hørt om den men aldrig set den (150) ccm når det er små scooter som dem vi har er jeg mere til 2-takts for det er meget simpelt og billigt at skrue på.kører du på din i disse dage med sne og frost. Jeg glæder mig til og begynde og køre på den,det lyder måske lidt skørt jeg er faktisk mere glad for den end for min gamle mc.vi må håbe vejret bliver bedre hej.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-02-05 22:47

Hej hej.
Nej, må først køre den 1 Marts ( forsikring ).
Du er ikke skør, jo det kan godt være, men så er jeg også skør, jeg kan helt klart
bedst li' PGO'en.
Kig på 150'eren den er flot, men for dyr.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-02-05 23:16

lejski:
Jeg er i Sydsjælland, på Vordingborgkanten, hvor kører du rundt henne i landet??
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 16-02-05 18:46

keldd jeg er fra vestsjælland i udkanten af kalundborg.jeg har lig været ude og køre 12 km.holdkæft det var koldt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 19:02

Ha ha ha ha , ja der går rask væk et par timer inden man kan rette fingrene ud.
Ok, du er lidt langt væk,og jeg skal ikke ud og køre langt.............de første par dage.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : J123

Dato : 17-02-05 18:13

Hej med jer..
Jo Keldd - Du har ret i det med fingrene.... Jeg har hvide fingre og kører hele vinteren til og fra job på en Yamaha Neos. Det er hård kost... Kører man med åben hjelm, jamen så er jeg ½ time om at optø det fastfrosne fjæs. Man går og smiler hele tiden til det er tøet op... hehehe
Jeg synes det er det herligste at køre på scooter. Min er en 45 jeg har tunet op til 90 km.t. om sommeren kører jeg MC. Jeg handler reservedele forskellige steder. Lejski -- Prøv at checke disse hjemmesider af. Jeg ved de handler reservedele til PGO. Jeg ved selvfølgelig ikke om de handler til din motorstørrelse. Du kunne også prøve at ringe til dem.
Keldd - der er intet " Morfar" i det her- Nej keldd - os der kører scooter vi lever livet i fulde drag. Det er os der " Kører klatten" Det er en sand fornøjelse at køre scooter.
http://www.protuna.dk/
http://www.scooter-shoppen.dk/
http://www.kreidler-service.dk/
http://www.kgi.dk/
Lejski--- Jeg ved at sidstnævnte hjemmeside: KG - Import forhandler reservedele til 125 ccm. De er gode at snakke med. De er altid behjælpelige.
Håber du får held med at finde nogle dele.
Hilsen Johs.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-02-05 19:27

J123:
Min er den samme som lejski's, altså PGO-110-T-Rex, 11Hk-100Km i timen, helst medvind,
ja ja, den kører altså godt med det variomatic system, når man altid har kørt med gear,
nej det kan ikke sammenlignes.
Det jeg mener er, jeg kan godt li' at bruge gear, men så skal der langt flere heste på, fra 50 og opad,
så man kan sparke til den.
Men lad os se hvad foråret bringer af gode idèer.
Vi kan jo starte med at gå i Bellacentret i morgen, og få nogle gode idèr, der kunne jeg da rask
væk sætte mig i gæld til op over begge ører på et par minutter.
Men mit hjerte banker sådan set for ældre Engelske (Triumph og Velocette) dog har jeg også optrådt
med Yamahas V maskiner på ca. 1000cm3 fine ting også.
Ingen af jer to har været på Kandu ret længe. I kan se en del af dem der optræder i "Smalltalk" panelet
her:
Citat
http://www.keldd.webbyen.dk/

Jeg laver snart siden om, måske jeg så lægger nogen flere MC billeder ind, eller hvad jeg finder på.

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-02-05 20:53

lejski:
Jeg fandt ud af du har været med et stykke tid,
men ikke J123. Men kig her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/60813
Der bliver der vrøvlet,
i er velkommen til at deltage med kommentarer om hvadsomhelst, og skrive nøjagtig hvad der passer jer,
Men det er ret vanedannende.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Sqba

Dato : 22-02-05 23:21

Halløjsa.. det kan godt være at dette er et dumt spørgsmål.. men skal man have mc-kørekort for at køre sådan en 110 ccm der? .. er der ikke noget med at det vil blive lavet om så man kan køre dem med bil-kørekort.. det er bare af ren nysgerrighed jeg spørger...?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-02-05 23:49

Du skal have MC kort for at køre på en 110cm3, nej der er ikke noget om at det bliver lavet om, vær sikker på det.
Du kan køre på en 45km scooter, med bil kørekort, men ikke på en 110cm3.
Tag et kørekort, man kan da ikke gå rundt uden mc kørekort.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Sqba

Dato : 26-02-05 13:20

hehe :p okay.. .. tak for svaret :D .... hey du :p hehe.. er 18 og tog da kørekort til BIL og MC i oktober 2004 ;) hehe... overvejer nemlig at købe sådan en fætter der og var så bare nysgerrig... :) men har da lige lidt flere spørgsmål:

Må man sidde to på den?
Da det er en mc, så må man vel godt tune den med knækudstødning osv?
Hvad med benzinøkonomien?
Skal man have specialforsikring for at køre i december, januar og februar?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-02-05 13:35

Ja, du må have passagerer med.
Tun den ligeså tosset du vil, men vær sikker på,du ved hvad du gør, ingen af os hverken lejski eller mig (her på siden)
har fundet tundele til den.
Tag det nu roligt, den kører godt nok.
Den kører Ca.30km på l.
Du skal have forsikkring, hvis du skal køre i vintermånederne, om den skal være speciel er op til dig.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 26-02-05 16:58

Hej keldd,det er snart ved at være noget tid siden,jeg har brugt meget tid på at finde den rigtige bil til min kone,det endte med en hyundai getz diesel.vi for at se om den er noget værd.vi for den i næste uge. hilsen lejski.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-02-05 17:12

Jamen med det lejski, den bliver hun da glad for, fin lille tøsebil.

Nu bliver vejret velnok snart bedre, ikke til at holde ud at kigge ud af vinduet.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Sqba

Dato : 27-02-05 02:46

Okay tak for svarene.. jaja 90-100 er da fint nok.. men hvis jeg købte en, så kunne jeg da godt finde på at smide en knækudstødning på den.. det må da give lidt.. :) Men igen.. tak for svarene :D

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 27-02-05 10:23

hej keldd.det kan sgu kun snart blive bedre. jeg har snakket med en forhandler om det lille rør der sidder på svanehalsen,han er sikker på at det vil give en betydelig effekt hvis det bliver afmont.og hullerne svejst.ligsom på andre modeller.der skulle også være en go del effekt at hente i koblingen.for mit vedkommende bliver det først aktuelt efter garantien er udløbet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-05 11:05

Hvis du vil beholde garantien, må du jo heller ikke selv lave 1000 km eftersyn, det har jeg valgt fra.

Altså at beholde garantien.

Hvis han er sikker på det vil gi' en højere effekt, hvis røret bliver fjernet, må han jo næsten også vide hvorfor røret

er der.

lejski, prøv at tage sadlen af, og så den store plasticbrønd, det tager 3 min. og så se hvad der foregår med det rør,

kig også på karburatoren, hvis den får større effekt, skal den vel også dyses om.

Sidste år ved denne tid spurgte jeg gud og alt og alle, Den Blå Avis's motorskribenter om hvad der foregik nede i den

motor, og i knallert panelet her på KanDu. Og dem over i knallert panelet, deres liv er at tune knallerter, nogen af

dem ved hvad det drejer sig om, og de kunne også kun gætte.

Hvad var forslaget m.h.t. koblingen?
God søndag.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 27-02-05 20:29

røret skulle holde kaburatoren frostfri,og fjerners det skulle det på en eller anden måde give noget effekt,mht. til koblindgen mente han de ruller og bælter der udgør kæde og tandhjul kunne der fåes noget der giver en anden gearing lettere grej.alså faktisk bare en tuning på normal vis,der må da være nogen der har hørt om scooter hvor der har været et lille rør på svanehalsen som skulle fjernes for at opnå en højere effekt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-05 21:22

Det lille rør der går til karburartoren, er ikke for at holde den frostfri, men får at føde en føler
der sidder eet eller andet sted,så der kan blive justeret på karburatoren, så den forurener mindst muligt.
Efter de nye EU normer, og foreskrifter.
Hold øje med din udstødning, og du vil se der er noget om snakken.

Den der m.koblingen, den skal jeg være helt sikker på, hvad der skal laves,men lad os nu se.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : J123

Dato : 27-02-05 21:47

Hej med jer....
Jeg vil lige stille et 1000 kroners spørgsmål...... det i Kalder svanehalsen er det ved udstødningen... eller er det et rør i har ved karburatorenn på jeres model ????
Hilsen Johs

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-05 22:06

J123
Det er selve udstødningen lige efter cylinderen, og der, det tynde rør er svejst på

På en 30km scooter er det, det, der drosler den, men på 110eren måler det udstødningsgassen,

og justerer på karburatoren...............siger de kloge, og der er nok noget om det.

Hilsen
Keldd. Hit med de 1000kr. Send dem her: Danske Bank 1542 1235 1344 45xp

Kommentar
Fra : J123

Dato : 27-02-05 22:19

He he he.. Keldd. Tak for svaret... Jeg kender lidt til 45 udstødningen men ikke en skid til 110eren... Jeg prøver at følge med her.. Man bliver klogere...
Jeg har været ovre på smaltalk. En hyggelig side må man sige. Jeg har jo haft travlt med mit køretøj og fortsætter i morgen formiddag.... Tændrør olie og filter...
Hilsen Johs.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-05 23:24

Jeg skal sætte sædet på i morgen, så kan jeg køre på tirsdag, men det bliver en gammel løgn, det er lige nødt til at regne først,
Ja jeg så godt du var i smalltalk, så læste du måske min skorsten er brændt, men ikke den på værkstedet,
den er ny.Hæ.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : J123

Dato : 28-02-05 09:12

Ja - Keldd jeg så godt at du ligesom havde noget at bruge din tid på.. Det var en alvorlig omgang må man sige...Sådan noget frygter jeg bare - jeg kan ikke fordrage sådan noget. Jeg ved godt at det er isoleret til skorstenen, men alligevel. Hvis min skorsten begyndte, ville jeg ikke sove trygt....
Jeg har det ligesom dig--- Jeg skal ikke ud at køre før det har regnet. Jeg har fået ødelagt for meget på den regning. Vores veje er hvide af salt. Jeg tror nu alligevel at der ligger en rigtig god sæson foran os. Jeg glæder mig meget.
Du vil se mig på smalltalk i fremtiden. Jeg skal lige ind i den herlige hørm der kører der. Jeg har fået mange herlige grin der. Nå jeg må lige drikke min kaffe færdig og så drøner jeg på værksstedet....
Hilsen Johs

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-02-05 10:19

Du skal være velkommen i Smalltalk, og alle andre også selvfølgelig, bare sig noget til os, vi kan tåle det.

Og så skal jeg på værkstedet, jeg tændte op for 2 timer siden, og der trænger også til en lettere oprydning (hvornår

gør der ikke det), men nu er varmen der og solen skinner.

Rigtig god dag..........Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 02-03-05 22:32

nu skal i høre jeg var ude og rulle en tur inden sneen kom og faktisk kunne jeg ud af lige landevej med en smule rygvind holde den på 120-130 kmt.det kom egentlig bag på mig,det var ligsom da den først var på120 kmt. blev den der men jeg gjorde det ikke i ret langt tid for den har kun kørt 82 km.

Kommentar
Fra : tonny_ttt

Dato : 01-07-05 18:20

Tuningseksperten : jeg har købt en T-Rex 110 (106cc) den. 29 april. og har rundet 1000 km.
Hvis i skal tune jeres kan i gøre som mig.
Udskift den standard 17,5 mm. karburator med 21 mm amal karburator dyse 95 (husk helix luftfilter, samt 21 mm. studs)
Gearing for højere hastighed. Kan kører speedometeret helt ud og har stadig lidt ekstra at give af.
"Bemærk" gearing giver naturligvis dårligere træk, men højere topeffekt.
Husk at udskifte ruller i variomatik ved højst 3000 km. Men anbefalet ved ca. 1500 km.
Benyt altid det dyreste og det bedste 2-takts olie fra forhandleren!!!

Hvis nogle af jer undrer over, hvordan tunet 70 CC. Kan kører fra almindelige T-Rex 110. Så er det fordi tunet 70 CC. Kan have en kompressionsforhold op til 13,9 : 1. Mens T-Rex 110 kun har en kompressionsforhold på 6,6 : 1.
Dette betyder, at T-Rex 110 vil få en ualmindelig lang levetid end almindelige scooter.

Mit næste projekt :
Anskaf et andet stempel til cylindre.
Målet er at få kompressionsforhold op på 12 :1.

Udregning af HK med kompressionsforhold.
12:1 / 6,6:1 = 1.818182 gange nuværende 11 HK = 20 HK!!!

Når det lykkes, kan der blive brug for et solidt tag i asfalten. (Især, hvis jeg fjerner gearingen)
Hilsen Eksperten

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-07-05 20:46

tonny_ttt:
Nu har jeg snart rundet de 5000km, uden noget som helst vrøvl, og held og lykke med dine
tuninger. Det ser interessant ud det du har lavet.
Men hvad med lydpotte.
Jeg har talt med "Pollini" om det, og de fremstiller ikke noget system til 110cm3.
Og man tager jo bare ikke en knæklydpotte, der er regnet ud til 50cm3, og sætter på en 106cm3,
som der var een i indlæggene, der var inde på.
Men igen held og lykke med hvad du foretager dig, når jeg glor ned i den motor, mangler jeg lidt for-
udsætninger for at gå igang med det du har lavet. F.Eks. det jeg ser som karburator, giver mig ingen mening,
i forhold til det jeg plejer at rode med.
Ligesådan rullerne i variomatic, giver mig ingen mening, når jeg sidder og glor på dem. Jeg har nu kørt ca.5000km som sagt, og dit forslag siger de skal skiftes mellem 1500 og 3000km, jeg hører ingen mislyde fra dem, eller den opfører sig anderledes, så mon det er på tide de skal skiftes? Hvis du ellers bor i nærheden af mig (Sydsjælland), skal du være velkommen til at lave det samme nr. på min, som du har lavet på din egen, for lige nøjagtig scootere, vil jeg ikke kalde
mig ekspert i. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : tonny_ttt

Dato : 02-07-05 17:09

Tuningseksperten
Din forvirring angående karburator: Der sidder 1.stk.speciel 17,5 mm. Mikuni BS karburator med forbundet ATR. (Afgas Tryk Regulator)

Katalysator 3C25, som er forbundet med hvidrøgsbegrænser på udstødningen, hvis man ikke ved, hvad det er man har med at gøre, så holder man fingrene LANGT VÆK fra disse områder!!

Standard ruller i variomatik bliver slidt med tidens løb, og det kan betyde, at du kan miste tophastigheden med f.eks. 1-10? km. I timen på en T-Rex 110. ”Der findes bedre ruller”
(Inden jeg startede med at ombygge min T-Rex 110, mistede den allerede tophastighed ved kørsel efter 900 km. Og MC-Scooteren havde meget svært ved at accelerere de sidste par kilometer i timen fra 90-99 km.)

Jeg har i dag bestilt (Udenlandsk) 1 stk. 52,0 mm. Stempel med ekstra stramme stempel ringe i 3 sæt.
De er for at skabe et kompressionsforhold på 11,0:1 -- 12,0:1 -- 13,0:1
Målet er at få Acc. 0-50. km. I timen på Max. 4.5 Sek. (Standard Gearing sætter jeg muligvis på igen, for at få bedre optræk!!) Især efter kapløbet i uge 29 i Gug.

Hele min weekend bruger jeg på at pudse skylle kanalerne på støbejern cylindre, samt indvendige af studsen, så det bliver lige så glat som lakken på scooteren.

Att. : Keld D
Jeg ombygger gerne din MC-Scooter, men det bliver ikke billigt for udstyrene! Og desuden bor jeg i Nordjylland.

(Jeg regner med at sælge min MC-Scooter for højst 5.000 kr. med det hele i forår 2008, for så vil forsikringsselskaberne forsikre mig en Suzuki SV 1000 S, som jeg er ved at spare op til.)

Hvis der er en i Aalborg, som har set en fyr på en sort T-Rex 110 med sort tyndt dragt, sort læder handsker og selvfølgelig sort Airoh hjelm med Sort visir, så har du set mig!!
Om aftenen tænder jeg blå neon lys under scooteren. (undtaget i centrum)

Tak, for denne gang og held og lykke til jer alle frem over!

Hilsen Eksperten

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-07-05 18:26

tonny_tt:
Det var en kompetent forklaring du gav om div. ting og sager. Netop karbureringen,var jeg klar over jeg ikke skulle have pilfingrene ned i.
M.h.t. rullerne, ville jeg gerne ha' et skub i den rigtige retning, om hvad det skal være for nogen, for rigtig
nok, holder min sig omkring de halvfems nu, hvor jeg før kunne køre over 100.
Åalborg, tja ha ha ha ,næh du, godt nok har jeg et par stærke teleobjektiver, men Åalborg når de sgu ikke til.
En skam, for jeg kunne godt tænke mig en proff. der vidste hvad det drejede sig om fik fingre i min.
Det ville interessere mig voldsomt, hvad du får ud af din 110'er, som sagt ligger den desværre udenfor mit univers, at rode med de ædlere dele i den, jeg er rimelig, til gamle englændere (Velocette, Triumph m. m.), men mangler
viden til 110'eren.
Rart at høre fra dig, håber du er på igen, one way or another. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : cp

Dato : 07-07-05 23:00

Du kan købe tuningsdele på en tysk hjemmeside www.mopshop.de. God fornøjelse med tuningen.

Kommentar
Fra : peterbechm1

Dato : 31-10-05 20:41

Hvor kan man købe de bedre ruller, syntes også jeg har søgt men har svært ved at finde dem til 110cc. Har også mistet topfart.

Mvh. Peter

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-11-05 13:42

peterbechm1

Jeg bor i nærheden af Præstø, der er en PGO forhandler, som slog de rigtige op på sin skærm.
Det er sikkert bare de originale, men de skal jo have den rigtige størrelse, og vægt.
Da de kom på efter ca. 5000km steg hastigheden fra 90 til ca.110 km, så ind til en autoriseret forhandler. Hilsen Keldd.
.

Kommentar
Fra : peterbechm1

Dato : 02-11-05 09:55

Keldd

Det lyder da super, fik du så forhandleren til at skifte dem eller gjorde du det selv?
Hvad kostede det ca. Min har gået 2100 km. og er gået fra 100 til 90 km/t. Vis man kender str. samt vægt kan de vel også findes i bedre
kvalitet på nettet. Bliver nød til at have den op på mærkerne igen....

Mvh. Peter

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-11-05 13:10

Peter:
Du skal under alle omstændigheder kun bruge dem til 110eren, lad være at eksperimentere.
Alt det du ellers kan få fat i er jo til 50 kubikkere.
Jeg kan lave motorcykler, scooteren måtte jeg desværre overgi' til forhandleren, på grund af manglende indsigt.

Forhandleren kom en ny rem på, olie på trækket bagi, samt rullerne, og har vel så gået en tur rundt om den, pris:
855 kr.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : peterbechm1

Dato : 02-11-05 22:00

Keldd:

Ok. Lyder fair nok, skal selv til 3000 km. service om kort tid, vil da prøve at få en snak med forhandleren.
Er da egentligt sær de ikke holder længere de ruller, er åbenbart et kendt problem her i dette forum.
Har du ellers fundet noget om tun, tænker på udstødning og sådan. Er ikke lige til den vilde omgang der før er omtalt i denne tråd.

Mvh. Peter

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-11-05 23:27

Peter:
Jeg har talt med Polini, og de laver ikke noget tunudstødning til 110eren.
Lad være at sætte en knækudstødning på, de er alle beregnet til 50cm3.
Og nej, jeg har ikke fundet noget der er let at gå til, men hvis du finder nogen ruller der er bedre end de normale, så skriv i tråden her. Hilsen Keldd.