/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Instrumentlys VW Caravelle
Fra : Stenstrup
Vist : 826 gange
200 point
Dato : 08-02-05 16:17

For et års tid siden fik jeg lagt en "ny" motor i min caravelle fra 1991. En turbo diesel. Alt blev udkiftet, både undervogn, bremser og instrumentering. Det gik umiddelbart fint nok. Var på aut. værksted får at få kodet det hele sammen, da instrumentbrættet var fra en anden bil, end resten af delene. Bilen kører rigtig godt, det eneste der ikke virker er lyset i instrumentbrættet. Var for nylig på VW værksted for at få et ombytter, men det kunne de heller ikke få til at virke. VW, mener at det er fordi det ikke er fra samme årgang, men de er ikke helt sikre.
Er der nogen der er Caravelle ekspert, så ville jeg mægtig gerne høre fra jer!!!!
Det ville jo være rart at se hvor stærkt man kører, når det er mørkt!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-02-05 16:20

Er dit instrumentlys et af dem hvor der sidder en trinløs drejekanap til at justere styrken i instrumentlyset??
Den skal sidde lige under selve lyskontakten

mvh dova

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 08-02-05 16:23

Ja der en justerbar knap

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-02-05 16:24

Øh, forresten, er det modellen med motor bagi. eller den med motor foran.
Modellerne skiftede i den årgang.

mvh dova

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 08-02-05 16:29

Ups glemte lige at skrive hvad slags Caravelle det er. Det er den "nye" model med 2.4 l turbo diesel moter i...

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 08-02-05 16:40

Altså med motoren foran...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-02-05 16:44

Jamen jeg formoder så, at de også på værkstedet har tjekket om relæet til instrumentlyset virker.
Der skal sidde et relæ sammen med sikringerne der kun virker på instrumentlyset.

Og når VW-værkstedet har forsøgt med et andet instrument, hjælper det nok heller ikke at foreslå en af de typiske svagheder på de kære VWer: Fejl i printet i instrumenterne. Og knappen til justering af lysstyrken er vist sammenbygget med resten så vidt jeg husker, ellers kunne det tænkes at være en fejl i den.

Ellers ved jeg det ikke umiddelbart.
Min model er den gamle med motor bagi, og den kender jeg noget bedre.

mvh dova

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 08-02-05 16:54

Kunne være jeg skulle tjekke det relæ til instrumentlyset. Det er jeg ikke helt sikker på de har tjekket. Ja det er vidst lidt af en svaghed med printet på den model, men det er skulle også gerne være udelukket. Man må da formode at det ombytter instrument skulle virke?? Men de mente på værkstedet at årgangen ikke passede sammen, og de kan ikke se hvad årgang ledningsnettet er. Så måske det forbliver mørkt for evigt.