/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Re: Hvordan kan jeg ændre drev bogstaver~
Fra : etrier
Vist : 676 gange
20 point
Dato : 25-06-01 07:56

teqno, jeg synes virkelig det er frækt, direkte at kopiere et svar
lær lidt af gandalff, det er tilgængæld flot, sådan skal det være, tak for det gandalff.
Jeg kan godt forstå dig Janus, at du er lidt lidt
Nikez du burde have ventet lidt med at godkende og være lidt kritisk med hvad du godkender, jeg har desværre lidt for tit set ret lemfældige svar blive godkendt.

Fremover har jeg overvejet hvergang at bede om en kommentar, i stedet for et svar, det giver mig muliheden for selv at premiere den bedste kommentar. Det er da godt at få et hurtigt svar, men gandalff var faktisk ligeså hurtigt fremme med et link til svaret, og det er vel også kun i nødsituationer man ikke kan vente et par timer.

Med venlig hilsen
Erik

Kommentar
Fra : greta

Dato : 25-06-01 08:29

Jeg kan ikke rigtigt se, hvad spørgsmålet går ud på, og kan derfor naturligvis ikke besvare det. Er jeg mon gået forkert i byen?
Venlig hilsen
Greta

Kommentar
Fra : doc

Dato : 25-06-01 09:28

Hej Erik
Du behøver ikke at godkende et svar, blot fordi nogen mener det er et "formodet svar".
Jeg har lagt mærke til, at der ud for en kommentar's højre side, står noget i retning af:
"godkend som svar".
Hvis man aktiver det, bliver det formodede svar forkastet og kommentaren ophøjet til et svar.
Hvis kommentaren er skrevet af en superbruger, vil vedkommende automatisk få tilskrevet
superpoint !

/doc

Kommentar
Fra : etrier

Dato : 25-06-01 09:51

Greta, nej - du er ikke gået forkert, men spørgsmålet går hvad det er for etik vi ønsker her på Kandu, om man skal stjæle hinandens tips?, om man er forpligtiget til at acceptere et svar hvis man synes det er lidt tyndt, eller i det aktuelle tilfælde, et tips fra en anden bruger?

doc, tak - du har fuldstændig ret.

Erik

Accepteret svar
Fra : engo

Modtaget 20 point
Dato : 25-06-01 10:18

Hej Erik,

Det er bestemt ikke smart, at stjæle andres tip, og bruge som svar, men jeg tror ikke, at teqno har gjort det for at gøre nogen skade, der er tit at man bliver ivrig for at nå at svare på et spørgsmål, og så sker den slags ting.

Doc du har ret, jeg skrev på et tidspunkt til folkene bag kandu.dk, og spurgte hvad forskellen var på en kommentar og et svar. Det viste sig, at hvis der er sat et svar på et spørgsmål, og svaret ikke bliver godkendt eller afvist inden for en måned, så godkender kandu.dk det automatisk, det er jo temmelig smart hvis man sidder som svargiveren og venter på en godkendelse. Det er også derfor at der max kan være et svar afgangen på et spørgsmål.
Det er bare lidt kedeligt at de fleste sætter deres indlæg som svar, hvor det burde have været en kommentar, for der er flere gange hvor jeg har set folk godkende svar, som ikke burde have været godkendt. Så jeg mener ligesom etrier, at hvis man ikke er 100% sikker på sit svar, så sæt det som en kommentar, så der ikke bliver nogen sureminer.

Det var bare lige hvad jeg havde at sige om sagen

Engo

Kommentar
Fra : greta

Dato : 25-06-01 10:37

Tak etrier!
Naturligvis kan man ikke være bekendt at stjæle hinandens svar, så må det, som også andre melder ud, være bedre at spørge sig frem. Der er bare det, at når man spørger, er det ikke (desværre) alle, der svarer lige venligt.
v.h. Greta

Kommentar
Fra : etrier

Dato : 25-06-01 11:05

Hej igen

Det skal siges til teqnos ros, at han ikke forsøgte at skjule noget, det var helt tydeligt at han havde taget det fra Janus's svar. Og godt ord igen teqno, jeg er nok bare sur fordi du kom på score listen over mig

Jeg er da også bare lidt ude efter lode stemningen her på KanDu og nu skulle det "tilfældigvis" lige gå ud over teqno, sorry.

Hvad har du selv at sige teqno?

Erik

Kommentar
Fra : etrier

Dato : 26-06-01 07:04

Hej Squanto

Ja, jeg har altså groft brugt muligheden for lidt debat om etik her på siden KanDu, ved at sende dette indlæg til siden Windows 95/98/ME, (undskyld Nyheds Gruppe) og lidt debat har jeg da fået, jeg så da gerne flere brugere her på KanDu blandede sig.

Så, nej - jeg er bedøvende ligeglad med hvordan man skifter drevbogstaver på en computer, som - så meget har jeg vist forstået - kører Windows 2000, dette er en side for Windows 95/98/ME og nu også lidt debat.

Så for dig Squanto, vil jeg da gerne lige ridse op:

Jeg synes generelt at folk er meget hurtige til at sende et svar og det er der ikke noget galt i, hvis ellers der er henvisning med, hvis man citerer en andens svar, - og at de som spørger ofte er lidt for hurtige til at godkende svaret, da det første svar - efter min vurdering - ikke altid har været det bedste, og derfor opfordrer jeg til, at spørgeren giver sig bedre til at vurderer bladt både svar _og_ kommentarer, og bruger den muglihed at give pointene til en kommentar, frem for det første og ikke altid bedste svar.

Erik

Kommentar
Fra : hjr

Dato : 26-06-01 13:44

Hej

Ja jeg vil da give dig etrier ret, og det med at man måske indimmellem bliver lidt ivrig for at svare også er rigtig, men man burde forholde sig om det er et svar andre har givet iforvejen, man kan så henvise til det istedet for og på den måde så optjene point, men alle skal have en reel mulighed for at finde ud af hvordan dette og sikkert andre systemer virker (som de her grupper), og vi kan alle lave "fejl" . Men når det kommer til stykket er det jo kun spørgeren og kun spørgeren der kan give point og hvis han/hun er tilfreds - så! Og man har jo mulighed som spørgere at sige nej til svaret, jeg er da blevet vippet af flere gange, for man kan jo indimellem have svært ved egentlig at finde ud af hvad spørgsmålet går ud på, og hvis man har ramt helt forkert er det jo ok at blive afvist, mem hellere et forkert svar ind intet

mvh
hjr

Godkendelse af svar
Fra : etrier

Dato : 30-06-01 22:30

Tak for svaret engo.

Kommentar
Fra : jati

Dato : 19-08-01 19:21

Se for at undgå sådanne situationer burde jeg have 1000 point ,nej 10,000 ,for mit tip om at alle der behøver svar på et Winproblem,burde bruge winhelp.dk*G* for der findes ingen svar her som ikke kan findes der,og hvad angår hjr,som hellere vil have et forkert svar i stedet for intet svar,kan jeg kun sige 'Wow'.Gælder det også når du spørger om vej?du må da have huller i skoene.
I al' venskabelighed.Jati