/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Tekst i et Valentins kort?
Fra : nullerbullerpige
Vist : 6725 gange
50 point
Dato : 08-02-05 15:15

Hej!

Er der nogle som har en sød/kærlig o.lign tekst som man kan skrive i et valentins kort?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-05 15:19

Kandu bruge denne?

May God bless and keep you always,
May your wishes all come true,
May you always do for others
And let others do for you.
May you build a ladder to the stars
And climb on every rung,

May you grow up to be righteous,
May you grow up to be true,
May you always know the truth
And see the lights surrounding you.
May you always be courageous,
Stand upright and be strong,

May your hands always be busy,
May your feet always be swift,
May you have a strong foundation
When the winds of changes shift.
May your heart always be joyful,
May your song always be sung,
May you stay forever young,

Your loving friend.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-02-05 16:42

If I was a Worm and You a Bird,
and You would'nt eat Me.
You'd really be a Neard.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-05 16:56

Citat
Valentines dag - 14. februar
Valentines legenden
Valentines dag har rødder helt tilbage til det 3. århundrede efter Kristus.
Valentine legenden fortæller, at kejser Claudius, som førte mange krige, havde svært ved at få de unge mænd til fronten. Claudius ophævede alle forlovelser og ægteskaber i Romerriget og forbød de unge mennesker at gifte og forlove sig. En kristen præst, Valentinus, nægtede dog at følge kejser Claudius og viede i al hemmelighed mange af de unge. Da Claudius opdagede det, fængslede han Valentinus på livstid.

Valentines dag er en engelsk/amerikansk tradition, som vi har taget til os gennem de senere år.
Valentines dag sender man kort, blomster og gaver til den, man holder af, men endnu ikke er fast forbundet med.
Valentines dag er den dag på året, hvor de fleste bliver gift i USA.
Valentines symbolet er et rødt hjerte, og dagen kaldes i Sverige for Alle hjerters dag.

og her er der NOK at vælge imm. http://www.valentine.dk/send.shtml

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-02-05 17:49

NullerBuller

Du glemte at skrive om det skulle være dansk eller russisk? Så jeg kom med mine på engelsk.

Som jeg plejer at sige: Vil du ha' et ordentligt svar, så stil et ordentligt spørgsmål. Håber du kan bruge dem alligevel.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-05 18:07

Det haben that less at sige - det er noget Amerikansk skrammel a'li'veller
Indført af blomsterhandlere, chokolade-forretninger osv. (alt med øje for at flå os for endnu et flok mønter). Det er ikke mange danske år Valentines dag "har på bagen"
Men hvorfor ikke lade os rive med på den bølge... ligesom hysteriet julen - stod det til handelsstandsforeningerne, så lavede man sin sidste have-grill-bøf med nissehue på

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 09-02-05 09:14

Det er et ordentligt spørgsmål. Det er da bare dig der er dum at høre på. Alle andre har da fattet mit spørgsmål. Hvilket må betyde at du er den dumme her!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 10:51

Hej igen... jamen nu skal I da liiige være søde ved hinanden
nullerbullerpige -> Hvis di ikke har fundet linket til alle citaterne på mit første link, så er det direkte link http://www.valentine.dk/citater.html her er der en grumme stak, alle på dansk

Citat
At elske et menneske vil sige at være den eneste, der kan se et vidunder, som er usynligt for alle andre (Francois Mauriac)

At elske er at håbe (Anna Barbauld)

Selv krystere kan, når de er forelskede, få noget mere ædelt i deres natur, end der er dem medfødt. (William Shakespeare)

Han som er forelsket i sig selv, har ikke mange rivaler (Benjamin Franklin)

Hjertet har sine egne grunde, som forstanden intet kender til. (Blaise Pascal)

At leve er som at elske - al fornuft er imod det, og alt sundt instinkt er for det. (Samuel Butler)

Platonisk kærlighed er en fornærmelse mod naturen. (Ellen Key)

Hjertet - Denne mærkelige muskel, som et ord kan få til at banke. (Guy de Maupassant)

Det er absurd at sige, at en mand ikke kan elske den samme kvinde hele livet. Det vil være det samme som at hævde, at en violinist behøver flere forskellige violiner for at spille det samme stykke musik. (Honoré de Balzac)

Alle veje, som ikke udgår fra dit hjerte, ender blindt. (Ole Wivel)

Det er kun med hjertet, man kan se rigtigt. Det vigtigste er altid usynlig for øjet. (Antoine de Saint-Exupéry)

Hvis vi fik at vide, at jorden ville gå under om fem minutter, ville alle telefonbokse være optaget af folk, der ringede til andre mennesker for at sige, at de elskede dem. (Christopher Morley)

alle "tyv-stjålet" fra ovenfor anførte link... men der er mere - kig selv

Happy Valentines (om 5-dage)
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 10:55

NB: Jeg kan især godt li' "Hvis vi fik at vide, at jorden ville gå under om fem minutter, ville alle telefonbokse være optaget af folk, der ringede til andre mennesker for at sige, at de elskede dem". Hvilket faktisk gør 'en opmærksom på hvor "travlt" vi alle har, og at vi har en tildens til at "udskyde" tingene.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-02-05 13:16

Hvad pokker blev du pludseligt sur over Nullerbullerpige? Og hvad mener du med "alle andre"? Det er da kun CLAN og jeg der har svaret indtil nu! Og hvorfor kalder du mig pludseligt dum? Jeg har da ikke generet dig? Jeg har påpeget at du ikke har bedt om hjælpen på et specielt sprog, men det er squ da ikke nogen fornærmelse?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 09:50

Ja så er det vel i dag, vi skal sige... Happy Valentines

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 20:31

Ihh guder, så luk dog dit spørgsmål - eller var det til Valentines 2006?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 17-02-05 10:12

gider ikke at give pointene til dig eller arne!

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 24-04-05 08:45

hmm...