/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD - CD
Fra : refi
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 08-02-05 15:09

Kan det lade sig gøre at afspille en brændt DVD der KUN indeholder datafiler (f.eks. .doc) på et CDrom drev?
Hvis nej - er det så pga. datamængden eller er der andre ting der gør det.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-02-05 15:14

hej prøv denne side
der str noget om dvd formter
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
mvh
ole

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-05 17:08

Hej refi... det tror jeg absolut ikke, da det er to vidt forskellige formater (DVD & CD).
Det er aldrig lykkedes for mig... men dit DVD drev i din PC kan læse begge formater. Årsagen til mit svar er, at jeg til tider fylder en DVD i den forkerte skuffe (har både DVD og CD drev i min PC)... og så "brokker dyret" sig.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-05 17:10

Svaret er NEJ... det kan du ikke - se http://www.edbpriser.dk/guide.asp?ID=1573

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-05 17:54

Hej refi,

du kan kun afspille/læse en DVD i et DVD drev - uanset hvor lidt eller meget der er på skiven.

Mvh Ivan

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-05 18:43

Lidt ligesom jernbanespor!! Russerne har en større sporbredde på deres jernbaner fordi de har dårlig erfaring med invasioner fra vest af! sporbredden på DVD'er ligger meget tættere end de gør på en cd, men laseren i en DVD kan godt læse de "bredere" CD spor! Derimod er en cd laser ikke beregnet til at læse de tætte spor på end DVD. Dog kan et tog fra vest ikke aflæse et russiske togspor, eller omvendt.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 08-02-05 19:50

Tak for svaret tedd.
Den med sporbredden er købt.
Så tjente jeg lige en god middag med drikkelse.
Det var nemlig et væddemål.
Vi havde forsdøgt i praksis, men den "kloge" modpart påstod at nogle CDrom drev godt kunne, men han må tænke på DVDrom drev der jo læser det hele.

Middag for 4 i hus - 100p til dig for svaret.