/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows og pirateri?
Fra : Dennis85
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 08-02-05 13:42

Min kammerat sagde til mig lige før, at hvis man har ny version (original) af windows, f.eks. pro eller home, er det i orden at i stedet at installere en ældre verison f.eks. 2000 (uoriginal)..

Så er det jo at jeg mener lige meget om den er ny eller gammel må man da slet ikke have en uoriginal version, heller ikke selvom man har en der også er original??

Hvem har vundet væddemålet om 900 milliarder (slag i numsen)?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 08-02-05 13:56

Hej Dennis

Hvis du har en XP PRO - kan du i stedet installere en Windows 2000
Hvis du har en XP Home - kan du i stedet installere en ME/Win98 (men hvem ville da gør det????? =

Den af jer der har den kombination har vundet

Lars

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-02-05 13:58

Hmm også selv om din Win 2000/98 er uoriginal??

Accepteret svar
Fra : moltov

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-05 14:04

Nej, den SKAL være original... En ting kan du altid huske på, man må aldrig installerer uoriginale produkter for det er tyveri. Uanset hvad!

Moltov

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-02-05 14:12

Jeg har da heller aldrig forestillet mig at køb af en nyere version skulle "lovliggøre" en uoriginal verion, selvom den er ældre.. Det værste er bare at han stadig tror fuldt og fast på det

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 08-02-05 14:36

Se sådan på det.

Jeg tager ind og bryder ind i en bil forhandler og stjæler en bil. Dernæst får jeg at vide, at man har indkaldt bilerne igen, da der er en fejl i motoren og man skal have opdateret den (Idag er en bil fyldt med mekanik og software.) Så lovliggøre det jo ikke bilen at jeg får den opdateret.

Moltov

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 08-02-05 15:18

Hvis du køber en ny XP Proff så lovliggør du din windows 2000 installation med det samme - HVIS DU IKKE installere XP proff. på andre maskiner.

Så dermed har din kammerat ret.

Jeg ville slå han i hovedet med at installere en 2000 ulovligt, og køber en lovlig XP for at køre lovligt 2000 - det er sgu da i min verden totalt omvendt.

Lars

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 08-02-05 15:25

Hej Lars

Det er altså ikke helt korrekt. Du kan ikke lovliggøre en licens som ikke er lovlig. Tænk på hvor mange der evt. har den samme licensnummer i sin installation.

(Jf. vores egen licensekspert.)

Moltov

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 08-02-05 16:07

Helt korrekt er det:

hvis du køber en lovlig version af XP, kan du installere den ovenover. Men du kan ikke opgradere fra en ulovlig til en lovlig version.

Til gengæld har du en ulovlig win2k og køber du en lovlig 2k, så ja, du kan bare installere oven over og gøre den lovlig.

Moltov

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 08-02-05 16:38

larsfrohn, kan du ikke skrive et link der beviser din påstand?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 08-02-05 16:52

Molotov har ret. det er klart en kan ikke lave ulovligheder i dag og gøre det lovligt i morgen.(hvordan ville verden så være)
Penny

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 09-02-05 09:38

Hvor er det typist der er skú altid nogen som vil omgå at installere lovligt.
Håber de bliver taget og får deres velfortjente straf.

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 09-02-05 12:10

Du får grisen
Men hold da gerne "debatten" kørende.. Kom gerne med lidt beviser hvis det kan lade give sig..
Men forløbigt tak..