/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Formatering af celler i Excel
Fra : labbet
Vist : 331 gange
200 point
Dato : 08-02-05 12:02

Kan man bestemme hvor mange bogstaver en celle skal indeholde? Jeg vil gerne have muligheder for at hente en tekst ind i et regneark, og selv bestemme hvor mange ord eller bogstaver der skal stå i hver enkelt celle. Er dette muligt???

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 08-02-05 13:04

Først vælger du formater celle, her vælges brugerdefineret. Så vælger du bare et eller andet.

Der efter går du i menuen formater og vælger betinget formatering, så kan du lave alle de kriterier som du vil have for hver celle

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 08-02-05 13:36

#> labbet

Nej, det mener jeg ikke er muligt, da en tekststreng bliver lagt i cellen ubeskåret - og kan altså ikke defineres til at blive fordelt over flere celler efter en forudbestemt regel.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-05 13:53

Hej labbet,

du er nødsaget til, at efterberabejde dine oplysninger ved hjælp af de forskellige funktioner til streng/text behandling.
Du kan ikke på forhånd begrænse antal cifre i cellen.

Nu skriver du ikke hvorfra du vil hente teksten! - Evt. kan der findes en funktion der ved overførsel kan begrænse antal karakterer alt efter hvorfra du få dine data.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 08-02-05 14:14

Du åbner Excel går til FORMATER/Kolonne/Bredde eller FORMATER/Celler/Tekst.
Hvilken/ hvor meget tekst ønsker du at indsætte i de respektive celler? Ivan har faktisk ret, men du kan dog fastlåse cellerne så alle får en bestemt bredde.
Jeg kan dog ikke forstå at du vil oprette det i EXCEL i stedetfor WORD/ TABEL?
Skriv til os noget om hvad du ønsker at lave og vi skal prøve at hjælpe dig på vej.
Hilsen Malik

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 09-02-05 13:30

Jeg kan skrive lidt VBA til dig, men er nødt til at vide, hvilken/hvilke dele af teksten, der SKAL med.
Mvh W