/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hjlæp til skabelon i Word :O
Fra : NegoZatoR
Vist : 5943 gange
50 point
Dato : 08-02-05 10:46

Nogen der ved hvordan man indsætter et afkrydsningsfelt i Word??

NegoZator-

Kommentar
Fra : wium

Dato : 08-02-05 11:40

Du kan indsætte en tekstboks i dit worddokument.
Hvordan gør du det? Gå til menuen Vis og aktiver værktøjslinien Tegning
I denne linien finder du tekstboks. Du kan flytte rundt med boksen og variere størrelsenaf boksen.
SWA

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-02-05 11:51

.. eller gå i "webdings" under "formater .. eller indsæt "symbol" .. eller find en box på en site, kopier og indsæt .. eller
/PG

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 08-02-05 11:56

Det skal ikk være en Tekstbox. ..

Det skal være et afkrydsningsfelt ... hvor man kan krydse af ... i en skabelon ...

spørgeskema eks.

Kommentar
Fra : wium

Dato : 08-02-05 11:56

Kan du efterfølgende skrive inde i de symboler?
SWA

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 08-02-05 12:02

ja.... men det skal jo være så man kan krydse af .. ikk kunne skrive noget ... KUN et kryds... ...

::)

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 08-02-05 12:33

eller lig' meget... har fundet ud af det .. .::)

Er der så nogen der ved hvordan man kan lave en textbox ... som kan ud fyldes ???

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-05 18:23

Værktøjslinien Tegning har en tekstboks: Vis, værktøjslinier, tegning.

Når du klikker på "knappen" tekstboks kan du lave den i lige den størrelse, du vil. Den kan også ændres hen ad vejen ved at klikke på boksens ramme og trække i den med venstre musetast nede samtidig. Boksen kan også flyttes.

Hvis du ændrer skrifttype/størrelse skal boksen måske også ændres i størrelse - den retter sig ikke automatisk ind efter din tekst.

Håber, jeg har forklaret det godt nok. Ellers spør du bare igen

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-02-05 18:26

Ér det i en skabelon, du laver?

Så skal du bruge Værktøjslinien Formular.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : mm1102

Dato : 22-02-05 18:28

hej...
du skriver at du har fundet ud af hvordan man laver et afkrydsningsfelt i word... ?

hvordan..... ?

MVH Michael

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 15-08-06 09:55

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-08-06 10:24

Hvis man laver et dokument, som skal indeholde bl.a. et afkrydsningsfelt, men resten af teksten skal ikke kunne røres, kan man gøre sådan:

Åbn en skabelon og lav din tekst. Afkrydsningsfeltet kan du indsætte ved hjælp af Vis, Værktøjslinie, Formular. Her kan du også låse dit færdige dokument, når det er, som du vil have det.

Hvis du vil ændre i denne skabelon, skal du åbne det på samme måde som, du låste det. Husk at låse igen.

Husk at holde øje med, at det gemmes som dot og ikke doc, så det stadigvæk er en skabelon.

Hanne