/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Batch file med user input.
Fra : kvolsgaard
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 08-02-05 10:41

Hejsa.

Jeg skal have lavet en bacth fil med user input i .

Formålet med det lille script er at en bruger skal kunne indtaste en værdi som senere kan bruges som %værdi%.

Det vil sige at det input brugeren laver skal :

set værdi= "user input"

Scriptet skal kunne bruges i DOS 6.2 og OS/2

Håber i kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 08-02-05 11:38

commandlne i en batch fil kan læses med %1 %2 osv
hvis ikke jeg husker forkert

mvh
Phylock`

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-05 14:24
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-02-05 16:34

Prøv om du kan finde en DOS-manual, de må findes i 1000-vis rundt omkring. I disse er der et kapitel om at lave Patch-filer og syntaksen i disse. Ligesom Phylock har jeg selv arbejdet meget med Batch-filer i "gamle dage", der jo ikke er så gamle endda. Som Phylock skriver kaldes varianten der skal indeholde inputtet %1 og eller %2 hvis der er 2 af dem (o.s.v.). Disse kan så senere bruges til såvel en Ja/Nej beslutning med efterfølgende jump til en anden linie i Batch-filen, som et fil-navn o.s.v.
Har du nogensinde lært Basic eller Comal-80, vil Batch-fil programmering ikke være noget problem for dig.

Du KUNNE jo også prøve at søge efter Batch-filer på Google. Det ville ikke undre mig om der stadig ligger noget "derude".

Held og lykke med det. P.S.: Mine DOS manualer er dumpet for længst.

Godkendelse af svar
Fra : kvolsgaard

Dato : 08-02-05 17:53

Tak for svaret CLAN.

Det kunne lede mig på sporet.

Svaret er et lille rexx program:

/* */
say Indtast værdi
pull værdi
'set værdi='værdi

Så simpelt kan det være.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-02-05 18:05

Så simpelt er det alligevel ikke, for det vil ikke virke i DOS 6.2. Måske i PS/2.

Et rexx-program KAN ikke afvikles under DOS 6.2

Så såvidt JEG kan se, har du accepteret den forkerte kommentar.

Du spurgte:
Citat
Jeg skal have lavet en bacth fil med user input i .

Den kommentar du har accepteret bringer IKKE svaret. Den løsning du har fundet er heller ikke OK, måske i PS/2 men IKKE i DOS 6.2.

Men PYT med det. DU er glad. Og det er det vigtigste. Hygge Arne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 01:36

Arne din brokrøv... jeg besvarede ikke... men "ledte på sporet" til en løsning for kvolsgaard
What so ever...

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 09-02-05 12:26

Jammen lille arne. ... Du kom jo heller ikke med noget svar.... også kun ledetråde. Nu er der jo ikke mange som kender OS/2 (bemærk ikke ps/2 (det er noget med mus og tastatur)).. Grunden til at jeg også skrev dos er at et script til dos også ville virke under OS/2.

Kvolsgaard.