/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Network Media Type
Fra : lene7500anders
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 08-02-05 09:20

Hjælp... Jeg har netop fået en pc nr. 2 men når jeg starter den op begynder den med at : Analyzing Network Media Type, this will take several seconds. og så står RPL-ROM-FFC: og så tæller den op til 199 og så begynder den sgu forfra .. Den har også søgt efter en boot diskette ?? ..Kan jeg ikke bare smide windows XP i og starte den op igen ? eller hvad skal jeg gøre

Kommentar
Fra : t2o_acid

Dato : 08-02-05 09:26

Det er fordi de prøver at boote fra et netværk. Prøv at kontroller dine indstillinger i BIOS, og at alle dine IDE kabler er forbundet korrekt.

MvH Acid

Kommentar
Fra : lene7500anders

Dato : 08-02-05 09:29

Hej ACID Hvordan kommer jeg ind i BIOS

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-05 09:38

Hej Lene7500anders

Du skal trykke/klikke på en tast - f.eks. DELETE, eller F10 eller CTRL + ESC tasterne samtidigt - afhængig af hvilken producent af PC'eren det er.

Og du skal gøre det lige så snart maskinen starter op og begynder. Du skal ikke holde tasterne nede hele tiden, men ligesom trykke op til flere gange, og så vil skærmen skifte til over til at du får nogle valgmuligheder.

Her skal du sikkert ind på en af de sidste muligheder - hedder som regel BOOT, men igen er der ca. 5.000 varianter så du er nok nødsaget til at prøve dig lidt frem her. På den rigtige side står der BOOT FROM NETWORK og så står der her ENABLED - det skal du ændre til DISABLED

Så booter den ikke mere på netværket.

Når du alligevel er derinde kan du passende lave boot rækkefølgen om til 1) diskette 2) harddisk 3) CD-ROM - så starter den normalt

Lars

Godkendelse af svar
Fra : lene7500anders

Dato : 08-02-05 10:14

Tak for svaret larsfrohn. Det så rimeligt ud... Men nu kan den ikke finde harddisken... Den er nok i stykker. Jeg ringede til vores lokale EDB forretning, de sagde det samme... Nu kommer der en ny i til 500,- så virker det igen...