/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Konfirmationsbidrag
Fra : tinah
Vist : 1365 gange
100 point
Dato : 07-02-05 23:52

Hej
jeg mangler oplysninger om hvordan jeg søger om konfirmationsbidrag fra faderen til min datter
- han bor i Rødovre og jeg i Hellerup
tinah

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-02-05 00:00
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-02-05 00:00

Her er en anvisning, samt oplysninger om beløbenes størrelse.

http://kortlink.dk/statsamt/kuz
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/333.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-02-05 01:08
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-02-05 11:59

"konfirmationsbidrag fra faderen"
Du skriver et brev til faderen i Rødovre .. eksempelvis:

Vores datter skal konfirmeres den xx.xx.xxxx, og din andel af omkostningerne andrager Kr. xx,-

Det vil måske være en bedre idé at ringe til ham ?
/PG

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-02-05 12:15

Jeg ville lade det afhænge af hvordan dit forhold til dit barns far er og om I holder fælles fest.

Hvis I holder en fælles fest ville jeg sammen med ham prøve at dele udgifterne, men hvis I ikke er på talefod og/eller holder hver sin fest for din datter, bliver du nødt til at gå til statsamtet, men deres fastsatte bidrag dækker ikke halvdelen af det det koster at holde festen.

Håber I får en god fest under alle omstændigheder

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-02-05 12:29

Hvorfor skal Statsamtet indblandes ?
Spørgsmålet går på "FRA faderen"
/PG

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-02-05 12:41

Fordi det kun er statsamtet, der kan pålægge faderen at betale, hvis han ikke vil.
Så statsamtet kan blive Camillas eneste mulighed - afhængig af hendes forhold til hendes tidligere mand.

Hilsen Ripley

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-05 12:59

Citat
Hej
jeg mangler oplysninger om hvordan jeg søger om konfirmationsbidrag fra faderen til min datter
- han bor i Rødovre og jeg i Hellerup
tinah

tinah spørger om, hvor hun kan søge konfirmationsbidrag.

Hvis hun modtager børnebidrag fra datterens far, er det Statsamtet der skal ansøges.

Jeg har opfattet spørgsmålet sådan, at det var sted og myndighed hun efterlyste.

Så er det Statsamtet København. I mit tidligere link står adressen.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-02-05 13:04

"Ansøgning om særlige bidrag skal normalt fremsættes inden 3 måneder efter udgiftens afholdelse eller den begivenhed, der udløste kravet om bidrag."

Så tinah, hvis det er det bidrag, som jeg tror det er, skal du snart søge.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-02-05 13:15

.. OK, jeg læste blot det oprindelige spørgsmål til "pålydende", men kan da godt se alle andres "vinkler".

> tinah
Hvis du ikke har fået dit spørgsmål besvaret, så kan du jo lige omformulere til det, du egentlig ville spørge om ?

/PG

Godkendelse af svar
Fra : tinah

Dato : 08-02-05 20:28

Tak for svaret ans.