/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP, VPN: \\ip.addresse åbner ikke share
Fra : leifnel
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 29-08-02 13:58

Jeg har fået lavet vpn via over adsl og pptp (linux server) fra XP-klient til en nt-server.

På min XP kan jeg skrive "start", "kør" "\\ip.adresse" og der åbnes pænt et vindue med alle shares i.

Men på en anden XP, der har et surfingboard adsl-modem/router, sker der, når han skriver "start","kör","\\ip.adresse"
det, at der sker trafik til port 80 på ip.adresse. Altså hans svenske XP prøver at lave "http:\\ip.adresse"

Hvorfor mon, og hvad kan man gøre?

"start","kör","file://210.1.1.10" giver "Der er intet program associeret...", men stadig på port 80.

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-08-02 19:54

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:gUnb9.37036$ww6.2752025@news010.worldonline.dk...
> Jeg har fået lavet vpn via over adsl og pptp (linux server) fra
> XP-klient til en nt-server.
>

Har du ikke mulighed for at beskrive fremgangsmåden, for der er mange under
"netværk" der ikke kan få det til at virke med VPN fra XP til NT4.

Bo

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 01-09-02 11:43

Hep,

Er hans router VPN kompatibel? (eller er der i det mindste åbnet for porten så den kan køre igennem?)

Er der firewall på hans maskine, der evt. blokker for udgående trafik på den port?

Håber det inspirerer lidt :)

// Martin

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-10-02 14:25

Hej Leif,

har i fået løst problemet eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : leifnel_svar

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-02 16:26

Når man gik i dos og skrev net view \\ip-addresse, fik man den meget interessante oplysning, at client for microsoft network ikke var installeret. Så det gjorde man, og det virkede. Det kunne være smart, hvis man kunne få den samme oplysning i windows...

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 14-10-02 16:29

Da jeg selv har løst det, køber jeg mine points tilbage.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-10-02 16:53

Hej Leif,

LOL... oki doki...

men tillykke med at du har fået det til at funke...

mvh.

Strarup