/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
fladskærm til spil/grafik?
Fra : katfm
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 29-08-02 12:49

hej jeg vil lige høre om der nogen .der ved om der er fladskærme. der kører optimalt til spil og hvis man leger lidt med grafik?

hvis der er, hvad koster/hedder de?

Accepteret svar
Fra : RazB

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-02 19:59

Well jeg har selv leget med Dell fladskærme fra 15" op til 20" og de virker upåklageligt, selv til spil og film. Generelt tror jeg at de fleste fladskærme i dag er af så høj kvalitet at de sagtens kan klare at køre spil og tung grafik.

Det du skal sørge for er at de kan kører med en god Hz frekvens, dvs. 75 Hz og højere, og så skal de minimum kunne klare 1024x768 opløsningen. Tjek evt. www.dell.dk hvis du vil have en dell skærm (men de er dyre) eller www.edbpriser.dk hvis du vil finde en lidt billigere en. Husk at hvad fladskærme angår kan det ikke altid betale sig at købe den billigste da kvaliteten også er der efter.......

Hilsen
RazB

Kommentar
Fra : polles

Dato : 30-08-02 10:58

Hvis du virkelig vil have noget der rykker med en fladskærm i forhold til spil/film på en fladskærm. så skal du tage skridte og købe dig et grafikkort med digitaludgang og en digital fladskærm. Idag køre de fleste anelog både på skærm og grafikkort. størstedelen af de nye grafikkort idag, bliver solgt med både digital/anelog (dvi/sub) Men de færste har lige en digital skærm.
Jeg vil advare dig imod at prøve at køre rent digital , for du vil aldrig have andet bagefter :)) Jeg vil betegne kvalitetsforøgelsen med at gå fra svhs-til ren dvdkvalitet.
desvære har jeg kun fået testet disse ting af via mit arbejde, men for mig er der ingen tvivl, næste gang jeg skal have en ny skærm. Så skal det være en digital fladskærm. Jeg kan ikke sige dig priserne på digitale-fladskærme, men vil anbefale dig at bruge lidt tid via edbpriser at ringe rundt og høre hvad de kan tilbyde. Jeg har desvære ikke testet så mange mærker endnu. men det kan klart anbefales at købe IBM´s men de har det sometidder lidt med at være for dyre. Ellers vil jeg holde mig til kendte mærker som ibm, compaq, sony eiso, nokia etc. hvis du skal have meget for få penge kan jeg anbefale at kigge på Wievsonic, som generelt er af rimelig kvalitet til fornuftige penge. http://www.viewsonic.com/products/lcd_vx900.htm#features
Ang . grafikkort ved jeg ikke om du allerede har en digitaludgang. Men ellers er der vel ikke så meget at snakke om hvis det er til spil, så må det være et Gforce-kort. Såfremt du ikke tør satse på ATI nye kort ;))
PS . Der vise folk der påstår at der ikke er den store forskel på digital og anelog, til dem skal du så spørge om de har prøvet det ?. For det har vist sig at flere af dem, der har fortalt mig det, ikke selv havde prøvet det, men bare gik ud fra det.