/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Power Supply - Fladskærm
Fra : CLAN
Vist : 1893 gange
100 point
Dato : 07-02-05 17:21

Hejsa
Jeg har fået foræret en fladskærm af nogle udlandske venner - uden strømforsyning.
Hvilken strømforsyning benyttes til fladskærme? Det eneste jeg kan finde om / på skærmen er logoet som findes på denne Spanske hjemmeside (ogggg forstår jeg liiige spansk?) http://www.necom-informatica.com/
Hvor kan man købe, og hvor meget står så'n en strømforsyning i?
Takker for hjælpen
Søren

NB: Går ud fra det er 220V da der på bagsiden står følgende (meget sparsomme informationer)
Rating: 100-240 VAC
50/60 HZ, 1.5A

Kommentar
Fra : slander

Dato : 07-02-05 17:37

hvad er det for et stik, der er i skærmen?

efter de oplysninger du giver om hvad der står bag på skærmen , tror jeg at den bare skal have 220v..

hvis stikket ligner det der er bag i din computer eller hvis det er lidt mindre (og minder om et 8 tal) så skal den bare have en ledning..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 19:30

Bag i skærmen er der et rundt hul med en "pind" i. Ligner samme type som det du skal oplade en Nokia telefon - bare større

Kommentar
Fra : slander

Dato : 07-02-05 19:37

ok så lyder det desværre til at der mangler en strømforsyning. min 15" ibm har også løs strømforsyning, jeg ser lige hvad den er på imorgen.

står der slet ikke nogen spændings angivelse omkring stikket?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 19:56

Nej desværre den er helt blank bag på, der er kun et klistermærke med følgende oplysninger på:
Complies with FDA Radiation Preformance standard,
21CFR subchapter J.
Complies CISPR22
Complies with MPR II
This device complies with part 15 of the FCC Rules
Operation is subject to following two conditions
(1) This device may not cause harmful interference and
(2) This device must accept any interference recieved. Including interference that may course undesired operation.

Die erzugten rontgent strahlen werden durch die eigensichere kathodenstrahirore ausreiched abgeschirmt
nach RoW vom 08.01.1987. anlage III
Anoden spannung: Max. 29KW

Rating: 100-240WAC
50/60 HZ, 1.5A

Kinesiske tegn 4882A179 made in Taiwan

Stregkode WS 3c0827

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-02-05 20:09

Om der er forskellige spændinger ved jeg ikke, men min kører på 12V=

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-05 13:53

Der må være noget om/ved spændingen også, jeg har lige prøvet med en trafo på 12V DC 500mA 6VA(max) og det får kun skærmen til at blinke (tænde/slukke/tænde/slukke...)

Accepteret svar
Fra : slander

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-05 16:03

nu har jeg setn på min IBM den har en 12v/3A strømforsyning. så du skal nok lidt højere op end de 500mA.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-05 16:12

Hej slander
Ja det regnede jeg også med... nu prøver jeg (i morgen) at tilslutte fra de 12V på computerens strømforsyning, den må da for pokker ku' "slæbe" det
Godkender lige dit sidste svar... men skal nok gi' en melding retur, når jeg har "testet" i morgen

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-05 16:12

Tak for svaret slander.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-05 16:33

Ha'! Direkte tilslutning til computerens strømforsyning ku' trække det.
Gul ledning = + (plus)
Sort ledning = - (minus)