/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Bihulebetændelse
Fra : BerndJ
Vist : 12035 gange
100 point
Dato : 07-02-05 09:46

Gode råd til alternativ behandling (ikke penicillin og / eller næsespray) af bihulebetændelse efterlyses. Har forgæves (!) forsøgt med varmelampe og kamilledampe.
OG IKKE MINDST: Hvad med den forbandede hovedpine (når jeg nu ikke ønsker at tage traditionel smertestillende som kodimagnyl eller panodil)??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 09:57

Hejsa
Prøv at kigge på http://www.alternativinfo.dk/public/art_2002/allnaese.htm
Ellers er der jo også zoneterapi og / eller akupunktur
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-05 10:02
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-02-05 10:10

Enig med CLAN.... Hvis du vælger enten zoneterapi eller akupunktur, får du også forebyggende behandling med i købet.
Men det koster selvfølgelig lidt mere en kammille....

Vaxen

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-05 10:55

Både hvidløg og bukkehornsfrø er jo betændelseshæmmende, så det kan du godt bruge. Bukkehornsfrø smager ganske grusomt, - jeg brugte de for mange år siden mod blærebetændelse, men i dag kan det fås som kapsler med tilsat hørfrø, så du slipper for den grimme smag. Fås hos helsekosten. Hvidløg fås jo også som kapsler, hvis du ikke kan holde ud at spise for meget. Jeg mener også at kunne huske, at GSE kapsler (grapefruit seed extract) virker betændelseshæmmende. Spørg evt. i helsekosten, hvor det hele kan fås.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 07-02-05 11:18

Tak for svaret Axelise.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-02-05 14:39

Et virkeligt godt råd mod bihulebetændelse, som jeg har fået af min spanske svigerinde, der er læge, og selv lider meget af bihulebetændelse.
Damp med kogende vand med nogle dråber koncentreret eukalyptus. (kan købes på apoteket eller ved materialister.)
Dvs. kog en baljefuld vand, dryp nogle dråber eukalyptus i (prøv dig frem, de er stærke), sæt dig med hovedet hen over baljen, læg et håndklæde over, så du er i "et lukket rum". Tag dybe indåndinger.
Gør det flere gange om dagen; det løser helt fantastisk op og er desuden godt for dit hud.
Det allerbedste er selvfølgelig, hvis du har mulighed for at gå i dampbad og dryppe eukalyptus på stenene.

Hav lommetørklæder parat.
God bedring.
Frieda

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-02-05 15:44

http://www.alternateam.dk/Artikel05.htm har oplevet at Echinacea har en udslagsgivende virkning på mig.
Ps vis du er ryger, vil rygestop uden tvivl også hjælpe på tingene.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-02-05 15:48

Fra www.sundhedsguiden.dk : Kroppen husker, hvad du helst vil glemme

af Zone- og psykoterapeut Helle Hvid

Angstprovokerende oplevelser der ikke bliver udtrykt, kan sætte sig til fysiske og psykiske symptomer. Når det følelsesmæssige behov bliver undertrykt, reagerer kroppen på det indre pres, med gener som meget ofte forstærkes med årene. Vores stærke forsvarsmekanismer, psykisk som fysisk, gør os i stand til at overleve, situationer hvor vi følte os magtesløse og ensomme, svigtet af mennesker vi var afhængige af .

Bevidst eller ubevidst vrede der undertrykkes, sætter sig ofte som betændelsestilstande forskellige steder i kroppen. Perioder med stress udløser spontant småforkølelser, bumser  og andre småskavanker. Værre tilbagevendende gener, gør livet mere besværligt og kan tære på overskud og selvtillid.

Bihulebetændelse kan være en stor belastning, med trættende penicillin-kure og diverse næse-præparater. Heftige udsugninger og /eller operation, kan være en mulighed, som mange vælger, der for alvor har fået nok.

Men betændelsen er et symptom på en konstant belastning i organismen, så kroppen vil blive ved med at reagere med forøget slimdannelse, indtil der bliver taget hånd om problemet, der udløser ubalancen.

Det er naturligvis helt individuelt hvor "skoen trykker" -  i en holistisk konsultation bliver alle relevante aspekter af klientens levevis indraget,  for at kunne igangsætte den mest effektfulde behandling.

"Hvis man altid gør, hvad man altid har gjort - vil man altid få - hvad man altid, har fået " Sagt med andre ord: Fremtiden kommer af sig selv - fremskridtet ikke.

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 07-02-05 17:47

som forebyggelse har jeg held med at skylle næsehulerne hver morgen med saltvands spray.