/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny PC hvilken??
Fra : ivanovic1
Vist : 591 gange
75 point
Dato : 06-02-05 23:29

Hej Alle,

Jeg har besluttet mig for at købe en ny pc og vil max give 5.000 kr.

Jeg har kigget på 2:

PC 1.
AMD ATHLON64, 3400+, 64BIT CPU
160GB (8MB CACHE) HARDDISK 7200RPM *SILENT FLUID*
512MB DDR400 RAM (PC3200)
52x32x52x CDROM BRÆNDER MED NERO BURN.
256MB RADEON 9600PRO VALUE, TVOUT, DVI
SORT HØJTTALERSÆT M. SORT STOF
SORT TASTATUR
SORT MUS M. SCROLL HJUL
RAIDMAX KABINET SCORPIO 868
SORT DISKETTEDREV
5.1 SURROUND SOUND LYDKORT
CPU KØLER COOLERMASTER
8 USB PORTE I ALT (2 I FRONT), BÅDE1.1&2.0
LAN (10/100M BIT)
ASROCK (asus) MAINBOARD
400W STRØMFORSYNING

Pris: 5000 kr.

PC 2.
AMD XP3200+ BARTON, 400FSB
160GB (8MB) HARDDISK 7200RPM *SILENT FLUID*
512MB DDR400 RAM (PC3200)
16xDUAL LAYER DVDBRÆNDER (NEC ND3500A)
(DVDBRÆNDER BRÆNDER BÅDE DVD'ER OG CD'ER)
128MB RADEON 9550SE (Directx 9.0) M.TV OUT
CODEGEN KABINET
5.1 LYDKORT, SURROUND SOUND
HØJTTALERSÆT
TASTATUR
MUS M. SCROLL HJUL
DISKETTEDREV
NETKORT 10/100Mbit (ADSL M.M.)
THERMALTAKE TR2 M3 LOWNOISE CPU KØLER, 21DB M. COBBER
6 USB PORTE I ALT(2 I FRONT), 1.1 og 2.0 PORTE
K7VT4A+ BUNDKORT ASRock (FRA ASUS)
GAME PC LEVERES SOM STD. i (6102)

Pris 4.000 kr.

Jeg er i tvivl om jeg skal købe PC 1 eller PC 2 hvor jeg har 1.000 kr. mere at gøre godt for f.eks. til et bedre bundkort, grafikkort, ram osv.

Hvis i synes jeg skal købe pc 2 må i godt komme med forslag til hvor jeg eventuelt skal investere de sidste 1.000 kr.

Jeg skal bruge computeren til skolearbejde, internet og til at spille på.

Ivanovic

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 06-02-05 23:38

nu du har indholdet har du så været på de forskellige prisbaser edbpriser.dk, pricerunner.dk osv for at se hvad du kan for hvis du selv samler en? du skal tage højde for at der kommer porto på så du skal være varsom med at sprede dine køb.
nu ved jeg ikke hvor du kommer fra med der findes en del forretninger som er til at tale med, så forsøg dig at gå ind i en butik med dine ønsker og se hvad de har til prisen.
hvis du ønsker en strøj svag pc gå da efter en min. 400W STRØMFORSYNING.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-02-05 23:48

Hej computersmeden,

Ønsker ikke selv at samle computeren. Så det bliver en af de to computere medmindre der selvfølgelig er nogen som ved hvor man kan få en bedre computer som er samlet for 5000 kr.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 06-02-05 23:58

jeg har comp nr 2 bare med abit nf7-s v 2.0 og northq psu på 400w og den kører super

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 07-02-05 00:06

Det hvor jeg er i tvivl er at hvis jeg køber pc 2 og ofre 1.000 kr mere vil jeg få en bedre computer her og nu, men på længere sigt kan det måske bedre betale sig at ofre penge på et 64bit cpu.

Ved ikke hvad der er bedst, det er derfor jeg spørger :)

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 07-02-05 00:17

det er også et godt spørgsmål men ved ikke hvor mange programmer der er endnu til 64 bit
ved der er et windows men ved ikke engeang om den er på dansk

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-02-05 10:45

1000 penge rækker ikke langt mht. køb af PC hardware.

Men mere ram, større HD, større CPU, et MB en tak bedre end det allerede på listen osv.
Men et hurtigt(hurtigere)skærm kort fortryder du aldrig... (PC 1)

Måske du skulle også skulle kigge på en så simpel ting som blæserne i Toweret!! Offer lidt mere på blæsere og få dyret gjort lydløst!!

Accepteret svar
Fra : kaasgaard

Modtaget 75 point
Dato : 07-02-05 13:05

Jeg ville PC 1. Det kan efter min mening ikke betale sig at købe en 32bit CPU. Godt nok understøtter windows på nuværende tidspunkt ikke 64bit CPU'er, men da athlon64 kan afvikle 32bit programmer i minimum samme hastighed som 32bit CPU'er vil det efter min mening være bedst at købe en 64bit CPU

Windows kommer (påstået) snart i en 64bit version, så når det sker vil du kunne mærke større forskel end nu. Du skal dog selvfølgelig opgradere windows for at få forskellen :)

Athlon64 har desuden den fordel, at der er hurtigere adgang fra CPU til RAM. Det kan også mærkes med et 32bit OS

Håber det er svar nok.

// Kaasgaard
Stem på Martin Kaasgaard på liste C i Nordjyllands Amt

Kommentar
Fra : Motorola_V500

Dato : 07-02-05 17:18

Jeg mener bestemt også at du skal smale din com. selv, så sparer du mange, mange penge. Jeg har selv bygget min com. og jeg kom af med 2500 kr. Jeg købte mine dele hos www.D-C-S.dk. Det er en rigtig god forretning.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-03-05 17:36

Tak for svaret kaasgaard.