/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp til indretning af børneværelse
Fra : rosekamp
Vist : 877 gange
221 point
Dato : 06-02-05 21:55

Jeg har brug for lidt inspiration til et legeværelse til vores 2 børn - en dreng på 2½ år og en pige på 14 mdr.

Vi har et rum på ca. 22 kvm. med 2 vinduer i den ene væg og 1½ dørhul i den modsatte væg. Jeg har selv min pc stående op ad en af de andre vægge - og der skulle den gerne blive stående. Dvs. at der går ca. 1½ meter af i bredden langs hele den ene væg, som altså ikke kan bruges til børneværelse.

Meningen er at værelset gerne skulle kunne "deles op" så børnene kan lege i fred for hinanden engang imellem - men det behøves ikke nødvendigvis være med en dør. Jeg har selv tænkt på at man kunne lave en skillevæg med et fælles dukketeater indsat i eller noget lignende.

Jeg er åben for alle ideer.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-02-05 22:11

hvad med en gulv til loft reol med hylder på begge sider, hvor de kan have deres legetøj. Evt. med et forhæng eller lign. i mellem. Eller en foldedør monteret på en skinne i gulvet og i loftet, som man kan trække for og fra efter behov.Håber i kommer videre med det, hilsen Pims.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-02-05 10:02

En rigtig god idé som vi selv har haft benyttet med STOR "succes", er at placere nogle stigereoler og såkaldte "rumdelere" mellem de to "afdelinger". Vi kunne så netop som I jeres tilfælde, lave dukketeater imellem disse sektioner. da det jo er et rimeligt stort rum er der på denne måde også "plads til at lave små "huler" i form af nogle "børne-/etagesengsarrangementer" som ydermere har den fordel at børnene føler sig "trygge" og det er en behagelig højde at "putte" børnene i når de skal sove (både til middag og om aftenen).
Når de bliver lidt større har de glæde af den nærhed de har tilfælles og alligevel har de deres "eget" domæne".

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-02-05 11:39

Har du prøvet at finde et program til indretning på Nettet?

Hvor du kan sætte værelsets mål ind og flytte rundt på møblerne.

På disse stigereoler kan du hænge et "lommearrangement" på kanten af en hylde.

Der er stadig plads til ting på hylden.

Samtidig kan småting puttes i lommerne.

Et stort stukke kraftigt stof, feks. jute eller bævernylon med store lommer påsyet.

Du kan lave applikationer på lommerne af legeting, dyr el.lig.

I stedet for lommerne, kan du hænge små spande i hver ders farve langs hyldekanten.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 30-05-05 14:43

Er der nogen af jer der kender til et sådant program?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-05-05 22:46

Prøv dette link

http://www.ide.dk/sw3552.asp

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-05-05 22:48

Jeg søgte på Google: Indretningsprogram og vups!

MVH
Hanne