/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
styleskift helst php
Fra : Tompe_10
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 06-02-05 20:12

Hey tompen er tilbage ved keyboarded og er parat til at gi jer arbejde efter en god ferie...

Jeg står med min nye hjemmeside www.andeware.dk og synets det kunne være fedt hvis der var mulighed for at skifte mellem versionerne

Kan det gøre med en scrool box eller skal jeg bare sætte linkz ind til versionerne...?

synes det kunne være fedest med boxen

li en ting til det SKAL være i php og ikke i js

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 06-02-05 20:49

Er ikke helt med ?

Skal du skifte styles er dette måden : http://webdesign101.dk/design/styleswitcher.php

..i CSS ver.2 og javascript forstås !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 20:52

hvilke versioner, ? 8

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 20:53

hov

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 20:54

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 06-02-05 21:42

Og jeg har et design som var det første til min side det er version 1,0 så har jeg lige lavet en ny det er version 2,0

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 06-02-05 21:45

HeHe det er ikke meningen at der skal laves om på forskelige ting med css jeg skal bare kunne skifte mellem mine designs

prøv evt at kigge på www.m-dalgas.dk der er i en af de øverste bjælker en menu der hedder themes hvis du trykker på den kommer du videre til en side med en box det er sådan en box jeg vil ha min skal bare ikke bruges til at skifte css fil med men til at skifte mellem mine designs

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-05 22:02

Jamen, så laver du da bare et alm. link til dit tidligere design og så er alt ved 'det gamle' når man klikker

..Yes yes; den side du henviser til laver 'tricket' i PHP, men teknikkenm er ikke spor forskellig fra mit tidligere link.

Se nu her ->

Jeg har selv lavet noget lignende, men der hvor det ligger er serveren nede i øjeblikket

Jeg har lavet 4 stylesheets : default.css, style_1.css, style_2.css, style_3.css og henter dem via :
Kode
<!--
if(!document.getElementById)
alert("Du bruger en ældre browser, der ikke tillader brugervalgte stylesheets.")
else if(document.cookie.indexOf('style=1')>=0){
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./css/style_1.css" media="screen">\n');
}
else if (document.cookie.indexOf('style=2')>=0) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./css/style_2.css" media="screen">\n');
}
else if (document.cookie.indexOf('style=3')>=0) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./css/style_3.css" media="screen">\n');
}
else if (document.cookie.indexOf('style=4')>=0) {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./css/layout.css" media="screen">\n');
}
else {
document.write('<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./css/layout.css" media="screen">\n');
}

function chooseStyle (newstyle){
if (!document.getElementById){
alert("Du bruger en ældre browser, der ikke tillader brugervalgte stylesheets.");
return false;
}
var expdate = new Date();
expdate.setTime(expdate.getTime() + (1000*3600*24*365));
document.cookie = 'style=' + newstyle + 'expires=' + expdate.toGMTString() + 'path=/';
self.location.reload();
}
//-->

..gemt som javascriptfilen : layout.js

..og hentet ind i <head > ... </head> sektionen, hvor stylesheet'et skal kunne genbruges, som :

Kode
<script type="text/javascript" src="layout.js"></script>

..sådan skifter jeg mellem stylesheet'ene :

Kode
<button onclick="chooseStyle(1)">R&#248;d baggrund</button>&nbsp;
<button onclick="chooseStyle(2)">Gr&#248;n baggrund</button>&nbsp;
<button onclick="chooseStyle(3)">Bl&#229; baggrund</button>&nbsp;
<button onclick="chooseStyle(4)">Neutral baggrund</button>

Peice of cake

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-05 22:05

Ps. Tjek disse design ud. Samme code og indhold, men forskellige layouts : http://www.csszengarden.com

Se menuen til venstre og menupunktet : View all designs

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 06-02-05 22:15

Mole du har gang i noget der men det jeg er intereseret i er ikke at kunne skifte mellem mine css filer men at kunne skift mellem mine designs med sådan en menu som har har

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 22:19

er vi her omkring
Kode
<?
$side[] = "og her har vi så side 1\n";
$side[] = "og her har vi så side 2\n";
$valg=1;

echo $side[$valg];
?>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 22:26

Kode
<?
$design[] = "design1";
$design[] = "design2";
$valg=1;

?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
<title></title>
<?
include $design[$valg];
?>
</head>
<body>

</body>
</html>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 07-02-05 16:52

Tjekker li

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 07-02-05 16:53

Tak for svaret molokyle.