/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
At hente værdier fra url..
Fra : h_johansen
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 06-02-05 19:45

Kort og godt.. :)

Hvis jeg har en url ala ../billeder/underskuffeX/indexY.php hvordan henter jeg så (v.h.a. php) værdierne X & Y og udskriver dem på skærmen?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-02-05 20:12

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet....
Hvor forventer du at de omtalte værier X og Y er henne?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 20:59

følg eventuelt lidt med på http://www.kandu.dk/dk/spg/59172
og giv så lidt mere info.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 06-02-05 21:01

..okay, så omformulerer jeg lige lidt.. :)

Jeg har en url som hedder http://www.enellerandenhjemmeside.dk/underskuffe7/index4.php . Jeg ønsker nu at hente værdien 7 (X i hovedspørgsmålet) og værdien 4 (Y i hovedspørgsmålet) og vise dem på skærmen..

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-02-05 21:14

Har du noget kode, der viser, hvordan du i øvrigt behandler urlen. Er "underskuffe7" og "index4" nogle værdier du aktivt behandler i forvejen?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 21:17

ja det giver et par mulighedder.
1. find den komplette sti
2. split den i mapper og filer
3. find Xværdi på slutningen af mappenavn
4. find Yværdi på slutningen af indexfil
5. udskriv X og Y værdier

kunne mappe og fil navne se sådan ud 'mappe_1/index_2.php
det vil lette problemet med et skilletegn og kunne også være eks. mappe-03/index-04.php

Kommentar
Fra : h_johansen

Dato : 06-02-05 21:27

justuniverse: Jeg har ingen aktiv behandling af værdierne X og Y, så der er ingen kode at vise.. :)

natmaden: Altså.. i princippet kunne der jo sagtens indsættes et skilletegn. Men jeg ville foretrække der ikke er skilletegn..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-05 21:53

uden skilletegn, skal mappe/filnavnene fastlægges,
da der ikke er grundlag for hvad der skal søges efter.
men det kan da lade sig gøre.
kikker lidt på det.
men du må(skal) selv vide lidt om php..

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-02-05 01:36

http://www.enellerandenhjemmeside.dk/underskuffe7/index4.php gav resultatet: "Siden kan ikke ..."
/PG

Kommentar
Fra : natmaden