/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forberedt til fartpilot eller ikke?
Fra : Skobbe
Vist : 723 gange
200 point
Dato : 06-02-05 19:39

Jeg er den lykkelige ejer af en Skoda Octavia 1.8 T RS - årgang 2002.

Jeg overvejer at få isat en fartpilot - men er ikke sikker på om modellen er forberedt til det eller ikke. Der er en væsentlig prisforskel på de to forhold.

Kan nogen give mig et kvalificeret bud på om jeg skal slippe billigt (forberedt) eller om jeg skal op med det store kalveskind???

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-02-05 22:05

Jeg kender ikke så meget til den model, men jeg mener at man kan få det uoriginalt til en overkommelig pris, uden at bilen skal være forberedt til det. Prøv at høre hos forskellige autotilbehørsforretninger, Hoyer, Krogslund, CD-Cardic og Thansen. Jeg er sikker på at have set det et eller andet sted, og det var ikke særlig dyrt. Held og lykke med det. Hilsen Pims.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 07-02-05 00:33

Hey.. kan KUN anbefale dig at købe en Orginal.. har selv en Golf TDI, og de er meget forberet til det.. Det er kun armen til venstre med blinklys der skiftet.. også åbnes egenskaben i motorstyringen.. Mon ikke det er det samme med din Octavia..

Karsten

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 07-02-05 00:35

Hov hvis den ellers er forberedt til det vil jeg tror det koster omkring en 3000 kr incl alt.. vi gav selv 1800 kr for vores.

Karsten

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-05 14:44

Der er en verden til forskel på en fartpilot til en diesel bil og en benzin bil.

Moderne dieselbiler indeholder en del kompliceret elektronik, derfor er det også langt billigere at få en fartpilot i en dieselbil end i en benzin model.

Du kan nok få et fingerprej om hvorvidt din bil er forberedt eller ej. Hvis der er et speederkabel er den ikke forberedt. Har du derimod et potmeter nede ved speederen er den 99% sikkert klargjort til fartpiloten.

100% af de moderne dieselbiler har ikke speederkabler, men styres ved hjælp af elektronik.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 08-02-05 14:46

Prisen er som regel 3X så høj for en fartpilot til benzin som til diesel. Hvis den skal være orignal

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 08-02-05 15:01

Ja det lyder rigtigt...

Godkendelse af svar
Fra : Skobbe

Dato : 08-02-05 16:03

Tak for svaret invisible. Så skal jeg bare lige have fundet ud af hvad et potmeter er ...

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 09-02-05 20:41

Åben motorhjelmen, lige bag motorblokken midtfor (cirka) sidder der et kabel som er speederkablet, trækker du i det mens motoren kører går omdrejningerne op. Kan du ikke finde dette kabel har du sikkert en elektronisk speeder.

Det ses ved at kravle ned til speederen og se hvad den trækker i, det kan godt være svært at se da potmeteret som regel er pakket ind.

Held og lykke.