/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter hjælp...!
Fra : kalleq
Vist : 346 gange
144 point
Dato : 06-02-05 19:22

Heysa...

Kickstarteren er MEGET hård at træde i bund selvom at der ikke er cylle og stempel monteret?

for 500 km siden blev der monteret racer krumtap + lejer (18.000 omd.)

scooteren har raslet meget når den har stået i tomgang og forlygten blinker tit når den er sat til kortlys

Hva kan det skyldes at kickstarteren er så hård at træde i bund at den ikke kan starte?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-02-05 21:29

Nu må man kun varsomt træde på kickst. når der ikke er cylinder på, da plejlstangen jo hamrer frem og tilbage i det åbne rum.
Hvis baghjulet følger med rundt, er det galt med din variator, hvis det ikke følger med rundt, er det galt med dine hovedlejer på krumtappen.
Hvis den går meget langtsom i tomgang, blinker lygten jo da strømmen laves for hver omdr.
Men hvis den blinker medens du kører, har du en dårlig forbindelse.
Men i alle tilfælde er mine svar nok ikke særlig gode:
http://www.kandu.dk/dk/spg/28230
http://www.kandu.dk/dk/spg/52074
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bobby9000

Dato : 15-02-05 09:08

hmm, palleb har ret i at lygten skal blinke i tomgang, men hvis du er utilfreds med dette, kan du jo bare justere på tomgangsskruen på karburatoren. med hensyn til dit kickstarterproblem....
-prøv at smøre din kickstarter, inde ved det tandhjul under kickstarterskjoldet, hvis den er helt tør, kan det være næsten umuligt at få den med rundt.
-du er sikker på at kickstarterarmen ikke går på kickstarterskjoldet? ellers kan du ikke træde ned på den ordentlig.
- har du fået monteret den af en proffesionel, hvis ikke, kan det være du er kommet til at montere en skive forkert.
- nu ved jeg ikke om den har kørt før dette er sket, men det kan være den forkerte størrelse krumtap..