/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Hvem skal jeg stemme på ?
Fra : oberwelt
Vist : 1002 gange
120 point
Dato : 06-02-05 18:42

Jeg er 36 år.

Har godt job og tjener ca. 350.000 p.a.

Har egen bolig. Ejd.værdi 1.3 mill.

Er gift, har ingen børn.

Jeg mener vi skal tage os af vore ældre og vores unge/børn. Børn skal have en god opvækst og gode vilkår i skolen samt i fritiden, så de ikke kommer galt afsted. De skal have god uddannelse og mulighed for job. Vore ældre skal efter mange år på arbejdsmarkedet behandles godt og ikke vende hver 25-øre.

Der skal være bolig til alle.

Jeg mener at vi skal tage mest vare på "os selv" inden vi sender penge til udlandet.

Jeg mener også at vi skal tage os af de udlændinge vi har i Danmark. Jeg går ind for 100% integration, men uanset om man er dansker eller udlænding skal man yde før man kan nyde. Det gælder også danske bistandsklienter m.v. så jeg er på ingen måde racist. Jeg mener dog vi skal begrænse indvandring der ikke bunder i flugt fra lande, hvor der er dødsstraf m.v.. Jeg mener at bekvemmelighedstilflyttere/indvandrere skal begrænses, hvis ikke der er tale om, at de kan sørge for eget ophold.

Jeg mener at bilafgiften skal nedsættes med det formål at alle de gamle biler der forurener eller er livsfarlige at køre i kan blive udskiftet og så selv folk med en lavere indtægt kan købe ny bil.

Jeg mener at skatten skal ned så det kan betale sig at tage et job. Et butiksjob eller frisørjob giver så vidt jeg er orienteret ikke meget mere end 500 kroner mere end at gå arbejdsløs på dagpenge???? Det finder jeg urimeligt.

Jeg syntes at børnepenge skal gives til dækning af de behov børn har. Forældre der ikke sender deres børn i institution (børnehave fra 3 års alderen) samt øvrige fritidsint. skal have reduceret i børnepengene. Eller endnu bedre syntes jeg, så skal børnechecken HELT VÆK og alle institutioner og fritidsaktiviteter skulle være GRATIS. Herudover skulle der være momsreduction på varer til børn, således ALT børnetøj, børnemad m.v.

Siger det nok om mig til at give et bud på, hvem jeg skal stemme på ?

Oberwelt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-05 18:47

haha du er vist nødt til at fordele din stemme i procenter til ret så mange

sorry kunne ikke dy mig

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 06-02-05 18:49

ok så, men fordelt HVORDAN ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-05 18:52

ups - her står jeg så af

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-02-05 18:53

Stem "A"
/PG

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 06-02-05 18:56

honestly miritdk - hvordan pokker kan du tillade dig at grine ad mig, når du ikke en gang ved noget om partiernes holdning - du kommer bare med en dum kommentar om, at jeg vist skal fordele min stemme i procenter til ret så mange -DET ANER DU JO IKKE EN KÆFT OM, jvf. dit seneste svar om at du står af. Det er dog for nemt bare at komme med en smart kommentar for at dække over utilstrækkelighed.

Accepteret svar
Fra : ibenboel

Modtaget 130 point
Dato : 06-02-05 19:00

Jeg vil nu umiddelbart sige, at dine holdning er mestendels konservative.

Du har også en indtægt, hvor de kons. vil tilgodese dig ved at sænke skatten så man max betaler 50% af sidsttjente krone, så du vil kunne opnå noget ved at fastholde de kons. i regering.

De vil også sænke bilafgifterne og give noget til de ældre og børnefamilierne.

Jeg tror i hvert fald at du ligger mere til højre for midten end den anden vej. Jeg tror ikke du er udpræget socialdemokrat.

Du har da et par dage endnu at overveje i.

Pøj pøj.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-02-05 19:34
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-02-05 19:37

Jeg mener nu, at du lander mest på de radikale - Din egen situation leder mest hen mod konservative/venstre, men jeg synes, du beskriver en holdning til de svage i samfundet, der hører til på venstrefløjen. Så Radikale.... Og hvis du har mere sympati for Fogh som statsminister, tror jeg du lander på CD... Ihvertfald et midterparti....

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-02-05 19:40

et lille sidespørgsmål:
[citat]Jeg mener at skatten skal ned så det kan betale sig at tage et job. Et butiksjob eller frisørjob giver så vidt jeg er orienteret ikke meget mere end 500 kroner mere end at gå arbejdsløs på dagpenge???? Det finder jeg urimeligt(/citat]

Når du skriver sådan, mener du så at dagpengene skal sættes ned, eller at skatten skal sættes ned for de lavestlønnede, så de får flere penge mellem hænderne?

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-05 19:43

Jeg har også prøvet, at teste holdninger på nettet og jeg skulle angiveligt have fælles synspunkter med et kvindeligt medlem af Venstre, så det eneste jeg fik ud af det var tvivl om hvorvidt jeg havde udfyldt det rigtigt eller om hun havde og jeg er alvorligt bange for, at hun vidste hvordan der fiskes stemmer for som bekendt er tilgivelse enklere end tilladelse.

Alvor. Du har samme problem som jeg, at der ikke rigtigt er nogen partier, der passer, men jeg har valgt at stemme på 'A' fordi det sociale aspekt ligger mig meget på sinde og når Venstres leder har en anden holdning end en stor del af hans partifæller, der er på valg så må man formode, at partiet er meget bredt eller at A. F. R. er en stor taktiker, der forventer tilgivelse fra enten vælgere eller partifæller.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-02-05 22:09

Du bør stemme på liste A.

Med hensyn til at vi sender penge til udlandet, må du lige tage med, at i langt de fleste tilfælde,
er der betingelser med, om hvordan de skal bruges, f.eks. købe ting og sager i Danmark.
Dine sociale meninger indikerer også at du skal stemme på liste A, så held og lykke med dit valg.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : oberwelt

Dato : 11-02-05 19:55

Tak for svaret ibenboel. Jeg er konservativ og mine synspunkter er en del af de konservatives holdninger.

Kommentar til VAXEN - prøv lige at læse mit indlæg og det du spørger om ???? Jeg skriver jo netop at skatten skal ned og ikke dagpengene - man skulle måske også overveje at tilbagebetale skolepenge i nogen henseender.

Kommentar
Fra : keokeo

Dato : 09-07-05 20:02

det kan kun være Dansk Folkeparti som du skal stemme på, dine synespunkter er fælles med dem på alle punkter