/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton internet secury
Fra : fleng
Vist : 374 gange
500 point
Dato : 05-02-05 20:55

Jeg købte en dansk version af Norton internet secury (NIS) for et stykke tid siden begyndte den at lave knuder med fejlmeddelser derfor afinstallerede jeg den og ville geninstallere den men det er mig umuligt at gøre det nu, hvorfor ved jeg ikke, er der nogen der kan løse dette problem.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 21:00

skud i tågen - er det muligt du ikke har fået fjernet absolut alle filer der hører til ?????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-05 21:07

- også ude i registreringsdatabasen ?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 05-02-05 21:07

Som miritdk skriver, så har Norton det med at efterlade filer og mapper på computeren. Prøv at find dem, og slet dem manuelt.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-02-05 21:16

Tryk F8 ved opstart, og gå i fejlsikker tilstand, og installer derfra hvis du kan.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 21:22

I Windows er det muligt at afinstallere de fleste programmer, man kan bare vælge Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanelet og så får man en oversigt over programmerne. Problemet er bare, at hvis man sletter et program uden at bruge dets afinstalleringsprogram, bliver det stående på listen, men man kan ikke fjerne det, for det er jo allerede slettet. For at fjerne det, skal man starte registreringseditoren. Derefter skal man gå ind til folderen HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall. Her kan man se alle de programmer, der ligger i afinstallringslisten. Hvis man vil fjerne et program, skal man blot markere dets nøgle og trykke på delete og efter genstart af Windows skulle problemet være løst.

kopieret fra briani´s svar der åbenbart er maximalt brugbart

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 05-02-05 21:34

Jeg aner faktisk ikke hvad der foregår men 2003 kan jeg nemt installere men, ikke 2004 ej heller 2005. jeg har lige installeret en bullguard 5,0 og der er heller ingen problemer. har været rundt i alle afkroge og fjernet alt det der lugter af NIS 2004, uden at det hjælper.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 21:36

rodehovede alle tidligere filer fra de forskellige versioner skal væk - så tror jeg du kan som du vil

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 05-02-05 21:48

Ja kan godt opfattes som roderi men fra starten var der kun 2004, da den ikke ville installeres begyndte jeg at forsøge med andre versioner.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-05 21:51

Miritdk er så frejdi at citere Briani, at du kan slette i registreringsdatabasen. OK det kan du også, men vær forsigtig. Husk først at lave en backup af den, så det ikke går helt galt, så kan du altid genoprette maskinen.

I registreringsdatabasen, som du kommer til i START og KØR, hvor du skriver "REGEDIT", skal du bruge søgefunktionen, og lede efter NORTON med forskellige relevante søgeord. - Det tager tid at komme igennem denne søgefunktion, da der ligger en enorm masse nøgler der skal ses igennem. Det er et tålmodighedsarbejde af rang!

HUSK FØRST BACKUP!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 21:55

er det så frejdigt severino ??????? Virkede på to maskiner jeg sendte linket videre til - såhhh - men godt du supplerede op på det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 22:02

fleng håber ikke du to rodehovede for alvorligt - men det er min opfattelse at alt skal slettet når noget går galt - altså alt der vedrører lige det program

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-05 22:04

Du ved sikkert også godt MIRITDK, at registreringsdatabasen er ikke et sted hvor man kan slette hvad det passer en, uden at det kan få ærgelige konsenkvenser.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 22:06

ja klaart severino - det gør jeg !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 05-02-05 22:13

nej det gjorde jeg heller ikke jeg er ikke så sart men det er et problem som jeg har rodet med et stykke tid eksperterne i vores kreds har set på det uden resultat.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-02-05 22:23

Hejsa
hvor ikke bruge Symantec's eget program ??
hent RnisUPG.exe removal utility
her http://service1.symantec.com/support/nip.nsf/docid/2001090510510636

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 05-02-05 22:32

hej dk der er noget jeg ikke kende Symantecs eget program hvad er det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-05 22:37

Ja det er måske en oplagt mulighed DK.
I de 22 år jeg har leget med computer, har jeg gentagende gange stødt på afinstalleringsprogrammer der IKKE fjerner alle spor, vel sagtens for at man ikke skal snyde ved at geninstallere, for at opnå en ny prøveperiode.

Kun ved at man er lige så røget som programmørerne er speget, kan det lade sig gøre at omgås disse hindringer. Man skal bare vide hvor de sniger en kontrolkode ind, som forhindre en geninstallation.

Så kan man så diskutere hvem der er mest fræk og snedig?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 05-02-05 22:45

I det her tilfælde er det købt og betalt software. det skulle helst ikke være sådan at købt og betalt software gav større problemer end piratsoftware.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-02-05 22:48

hmm
jeg skal vist have fat i en skrive pædagog idag prøver lige igen..........

Symantec er slev klar over der kan være problemer med deres produkter, når man bl.a vil
afinstallere et eller flere af deres produkter, for derefter at installere det igen.
RnisUPG.exe removal utility er et program som "skulle" fjerne resterne efter en afinstallation
som evt. kan være gået galt af en eller anden årsag.

her er direkte link til programmet (uninstall)
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/nis/RnisUPG.exe

bemærk det er KUN til "NIS"

og ligeledes den advarsel de skriver

WARNING: RnisUPG should NEVER be used on an install of Norton Internet Security 2004 and will most likely break installs of any other Symantec products that are currently resident on your computer, as well as causing possible reinstall issues. You should remove all 2004 Symantec products from your computer before using RnisUPG.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 06-02-05 00:18

Hvis du ikke har andre programmer fra Symantec end NIS, ville jeg bruge søgefunktionen og finde alt (filer og mapper) med navnet Symantc og slette det. Genstart og en nyinstallation.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-02-05 08:36

ja nu har jeg forsøgt med forslaget fra DK. kørte programmet, ingen problemer, installerede NIS som stopper ca. midtvejs ved/i omegnen af config.msi 182xx.rbf dernæst kommer meddelsen install failed. slut færdig om igen med samme resultat næste gang.
Jeg har også forsøgt med install fra fejlsikker som Palle Hansen foreslår men det vil den ikke.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-05 08:51

fleng du har jo også noget fra både 2003 - 2004 og 2005 plus bullgard - altså er der rigtig meget du skal være sikker på at få fjernet før du installerer noget igen.
Der ligger vel sagtens filer tilbage fra alle de løsninger du har forsøgt med - og så er det muligt at forsøge at fjerne dem manuelt.
Har du prøvet mit forslag - det jeg kopierede fra brian - og lige taget højde for hvad severino skriver ?????????????
ufff - jeg ville køre restore hvis jeg ikke orkede mere - men har man en masse på sin pc man ikke lige vil af med kræver det jo at man kører det ud først

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-02-05 09:08

Ja det er rigtigt Miritdk, der kan være noget fra 2003 og bullguard med men, det er jo ikke noget der altid har været der, de kom først efter at 2004 ikke kunne installeres. det er jo en relativ ny PC hvor der kun har været NIS 2004 som går ned med flaget.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 09:45
Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 09:46

btw, du har heller ikke skrevet hvilke styreprogram du benytter*S*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-05 09:53

SÅ.......!!!!!!!!! nu er du i de bedste hænder hos arlet - benyt dig af han viden fleng !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 09:59

Tak tak.

Desværre er det mange gange sindsygt svært at få geninstalleret nis, men man håber hver gang, men det lykkes desværre ikke hver gang*S*

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-02-05 10:19

Den stopper under indlæsning ca midtvejs fx her config.msi 18296.rbf eller config.msi 198ab.rbf "install failed"
vil du prøve igen eller annullere
Kører med xp servicepak 2. det startede efter jeg installerede creatives audigigy 2 hvor den kom med fejlmeddelser om at autoprotect ikke kunne aktiveres.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-05 10:22

hvad er grunden til det er så svært ??????????????????

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 10:32

Mens jeg leder efter svar til fleng..

miritdk -> dels fordi at norton lægger sig ind mange steder bl.a. i regedit, det er også derfor det er så resource krævende. Og fordi symantec har et produkt, de ikke selv er helt herre over*S*
Det jeg mener er at når man lavet et program og så laver en afinstallering, som meget sjældent virker og deres support heller ikke kan finde ud af det, så er den gal...

Men de har ingen problemer med at skrabe penge ind for nye produkter hele tiden, så ikke er bedre ind de freeware programmer, der er på market..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 10:35

fleng -> Jeg vil gerne se en hijackthis fra dig inden vi går videre:
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

og kopier loggen herind

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-05 10:35

ja for hulen da - norton lægger virkelig filer både her og der - men jeg har da med held kunnet fjerne det hele - spørg mig ikke hvordan - selvom jeg stort set har brugt registreringsbasen med held - indtil videre

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-02-05 10:47

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 10:34:32, on 06-02-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
E:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
E:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
E:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
E:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
E:\Programmer\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe
E:\Programmer\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
E:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
E:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
E:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard 5.0\BullGuard.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\AcroTray.exe
E:\WINDOWS\System32\WISPTIS.EXE
E:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
E:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
E:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
E:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Documents and Settings\Thorkild.TTD\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\GHIJKLMN\hjt[1].exe
E:\DOCUME~1\Thorkild.TTD\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis[1].zip\HijackThis.exe
E:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
første del

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-02-05 10:49

anden del
ftware\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: (no name) - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - (no file)
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Ptipbmf] rundll32.exe ptipbmf.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] E:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] e:\programmer\pjw\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [Soltek] E:\WINDOWS\system32\autorun.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] E:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] G:\anydvd 4101\crack\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "E:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] E:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] E:\Programmer\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] E:\Programmer\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] E:\Programmer\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] E:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "E:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard 5.0] "E:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard 5.0\bullguard.exe" -boot
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Åbn klient til skærm &1 - E:\WINDOWS\web\AOpenClient.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn klient til skærm &2 - E:\WINDOWS\web\AOpenClient.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://www.creative.com/su/ocx/15007/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/su/ocx/15008/CTPID.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - E:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - E:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - E:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 500 point
Dato : 06-02-05 11:14

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - (no file)

O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] e:\programmer\pjw\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] E:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard 5.0] "E:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard 5.0\bullguard.exe" -boot

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

E:\Programmer\BullGuard Software <-hele mappen
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared<-hele mappen

------------------------------------------------

Hent og kør ad-aware herfra: http://www.arlet.dk/spywarescanner.htm
scan hele computeren og slet alt hvad den finder

----------------------------------------------------------

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean

----------------------------------------------------------

Så afinstaller du alt hvad der hedder norton og symantec og nis og bullguard i kontrolpanel->tilføj/fjern

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.

Når den er hel ren, så kan du prøve at installer nis igen(hvis det er den du vil have ind)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-02-05 11:25

Q. I have a mysterious folder called config.msi that now holds nearly 78 megabytes of files. These files all end with the .rbf extension. What are they, and can the contents of this folder be safely deleted?

A. Microsoft's developers, in their infinite wisdom and generosity, created this folder and these files on your system to allow you to back out of an upgrade to Office 2000. In the event that you experience problems with your installation, these files allow you to uninstall Office 2000 and go back to your previous version of Office.

If you are confident that your Office program is working properly, you can delete this folder and all the contents.

I would suggest that you may just want to rename the folder to config.msi.old and see how things go for a week or so. If all is well, go in and reclaim that disk space.
Altså forklaringen skulle være at din installation standser, fordi du har en overfyldt mappe (config.msi ), som NIS også vil bruge.
Denne mappe har ellers kun til det formål at kunne fjerne en opdate til Office 2000, men hvis denne opdate virker godt nok, skal Office 2000 jo ikke stilles tilbage til sin oprindelige tilstand.
Derfor omdøb config.msi til feks: glconfig.msi og lav en ny mappe config.msi ved siden af.
Installer nu NIS, og hvis alt forløber ok, så kan mappen glconfig.msi slettes.

Hvis ikke dette skulle fungere, så læs videre her:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2004021112313539?Open&src=bar_sch_nam&docid=2003092915164136&nsf=nip.nsf&view=16c1d01d537bf4d188256d8e0076b346&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-02-05 15:47

så langt om længe er vi kommet igennem den menu du sendte til os Arlet.
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 15:33:32, on 06-02-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
E:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
E:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
E:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
E:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
E:\Programmer\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe
E:\Programmer\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
E:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
E:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
E:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
E:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
E:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Documents and Settings\Thorkild.TTD\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Ptipbmf] rundll32.exe ptipbmf.dll,SetWriteCacheMode
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] E:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Soltek] E:\WINDOWS\system32\autorun.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] E:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "E:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] E:\Programmer\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] E:\Programmer\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] E:\Programmer\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] E:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "E:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Åbn klient til skærm &1 - E:\WINDOWS\web\AOpenClient.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn klient til skærm &2 - E:\WINDOWS\web\AOpenClient.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://www.creative.com/su/ocx/15007/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/su/ocx/15008/CTPID.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - E:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - E:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - E:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 15:55

Så ligger der ikke mere norton eller bitguard eller noget andet i loggen.

Så prøv at installer nis igen, hvis det er den du vil have..

Hvis fejlmeddelsen kommer igen, så skal vi kigge lidt på, hvad pallehansen har skrevet..

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 06-02-05 17:18

Hej Arlet, du er en mand med stor viden på dit område, jeg har også set lidt af din site "very nice" hvad vil du anbefale som sikkerhedsværktøj i denne her situation?
Mvh. Fleng
Der var 4 ting under ad-adware og 16 -18 stykker under den sidste.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 17:52

Jeg kan fortælle hvad mit sikkerheds væg består af..

Jeg bruger avast som antivirusprogram

Jeg bruger lige pt sygate som firewall

Derudover har jeg som beskyttelse mod spyware : spywareblaster, spywareguard, IE-SPYAD og IE privacy keeper.

Det er gratis alt sammen og det er en super sammensætning. Jeg har ikke haft hverken virus eller nogen form for spyware de sidste 2 år.. og jeg er tit inde på beskidte sider, når jeg tjekker hijackthis logs..

Alle programmerne kan du læse mere om i min sikkerhedspakke, som du finder her: www.arlet.dk/pakke.htm

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 06-02-05 18:05

Tak for svaret arlet. meget godt svaret du hører nærmere på anden måde. Mhv. Fleng

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 18:08

Helt i orden..

Du er altid velkommen..

Fortsat god weekend