/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænder virker ikke efter geninstallerin~
Fra : Feodora
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 28-08-02 19:19

Efter at jeg har formateret min harddisk og geninstalleret Windows 98, vil min brænder ikke brænde mere. Den kan godt læse cd'er, men når den skal begynde at brænde informerer den mig om, at der er en SCSI-target error. Det er en Liteonit 24x10x40 og mit program er Nero 5.5. Hjælp!

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-08-02 19:35

Du har formentlig ikke ændret noget i din opsætning, og der er ingen konflikter i Enhedsorientering? Så kan du opdatere din nero til v. 5.5.9.0 her: http://www.ahead.de/en/index.html#download Husk at vælge sprog. Måske skal du ind i Bios og opdatere drevene, men prøv lige 5.5.9.0 først.
venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : Feodora

Dato : 28-08-02 20:32

Jeg har opdateret Nero, men det har ikke hjulpet. Hvordan opdaterer jeg drevene?
Med venlig hilsen
Feodora

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-08-02 20:44

Hej Feodora,

det lyder som om du mangler at ha ASPI at installeret...

men det ka' gøres vha. programmet ForceASPI, der ka’ downloades her -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm
den originale hjemmeside hvorfra programmet er fra, er desvære ved at blive lavet om i øjeblikket -->
http://www.flexion.org/aspi/
så informationer omkring programmet og hvordan det ska' gøres, står der desværre ikke i øjeblikket... Men heldigvis indeholder filen et dokument ”INDEX.html”
det du ska' gøre er såmænd bare at aktivere filen ”Instaspi.bat”...

men når du har fået dit ASPI installeret og til at fungere... vil jeg foreslå dig følgende...
Download den nyeste ASPI driver... --> (jeg mener at det er den nyeste)
http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v471.exe
hvorfor jeg bla. vil forslå at downloade den er 2 årsager...

den indeholder programmet "aspichk.exe", og den nyeste driver...
når du aktivere aspi_v471.exe... vil den kreere en mappe \adapatec\aspi... hvis du ikke ændre dette vil det til se således ud efter udpakningen...
C:\adaptec\aspi\ ... her ligger der så 2 tekstdokumenter og en zip fil "aspi471.ZIP"... denne zip fil pakker du så ud...

når den er pakket ud aktivere du "aspichk.exe"... den sku' så fortælle om ASPI er installeret korrekt samt hvilken version du bruger... herefter ska' du installere den nye ASPI driver version 4.71, idet den nu vil acceptere denne pga. ForceASPI... når du har installeret den... Ska' du genstarte computeren...

men nu sku' din brænder gerne funke og ku' brænde igen... hvis den ikke gør så meld lige tilbage...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 50 point
Dato : 28-08-02 21:03

Autodetecte dine drev: Genstart computer. Når du ser der står DEL nede til venstre holder du Delete-tasten nede til du får Bios-skærmen frem. Brug nu dine fire piletaster til at markere IDE HDD AUTO DETECTION tast Enter. Nu har du en skærm hvor der bl.a. står Primary Master: og et N der blinker> tast y og Enter> igen, igen til dine drev er registreret og du er tilbage ved IDE HDD AUTO DETECTION> tast F10 (gem) og tast y og Enter. PC-en starter nu op.

Kommentar
Fra : Feodora

Dato : 28-08-02 21:34

Hej Summer
Det hjalp, nu funker den. Tusind tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Feodora

Godkendelse af svar
Fra : Feodora

Dato : 28-08-02 21:35

Tak for svaret summer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 20:02

"Feodora" <Feodora.news@kandu.dk> wrote in message
news:Du7b9.32779$ww6.2618435@news010.worldonline.dk...
> Efter at jeg har formateret min harddisk og geninstalleret Windows 98,
> vil min brænder ikke brænde mere. Den kan godt læse cd'er, men når den
> skal begynde at brænde informerer den mig om, at der er en SCSI-target
> error. Det er en Liteonit 24x10x40 og mit program er Nero 5.5. Hjælp!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hej
Har du installeret alle driver som kom med drevet?

/Thomas

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-08-02 22:29

Velbekomme Feodora. Af og til kan man være heldig, at løsningen er nem.
Venlig hilsen
summer