/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Søvnmønster?
Fra : binky
Vist : 359 gange
200 point
Dato : 05-02-05 18:49

Jeg har lige fået nyt arbejde, foreløbigt 18 timer ugentligt. Det er jeg glad for, men der er det, at jeg skal møde kl. 4 om morgenen og altså op kl. 3. Det går også fint med arbejdet; jeg dur bare ikke til at sove om dagen, så kl 20 er jeg grydeklar, og det gider min bedre halvdel garanteret ikke i længden. Er der nogen, der har fif med hensyn til sådan noget?
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 05-02-05 18:53

Når du kommer hjem fra arbejde, så gå i seng og sov. MEN køb og installer nogle sorte rullegardiner i soveværelset ligesom dem der bruges i skolernes filmforevisnings-lokaler. Så aner du ikke at det er dag. Din bedre halvdel er vel alligevel på arbejde på det tidspunkt.

P.S.: Tillykke med dit nye job.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 18:54

binky - du kan da tage dig en lur når du kommer hjem hvis det er så lidt timer - så skal du nok klare det
Klart det er svært til start - men mon ikke du klarer det sådan lidt efter lidt ?????
Det er svært for mange at sove om dagen -men vanen får som regel overtaget og så er det ikke så slemt mere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 18:54

også tillykke herfra - det kom ikke lige med

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-02-05 20:35

Et fif???-----tjaaa-hvad med at snuppe en snaps en halv time før du kravler under dynen?
Et stort glas varm mælk med honning hjælper også, men det er kun et spørgsmål om tilvænning, så går det helt af sig selv med at sove om dagen.
Held og lykke
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-02-05 21:19

Du skal selvfølgeligt først have omlagt dit søvnmønster. For hvis du går i seng kl. 20 og står op kl. 3, har du jo sovet i 7 timer, og så er dit søvnbehov opfyldt for den dag. Med den arbejdstid du har fået, må du nok se i øjnene at du skal sove 2 gange om dagen. Noget om aftenen f.eks. 22-03 og så senere 9-13. Eller noget i den stil. Det er kun et spørgsmål om tilvænning. Og med de nyindkøbte og installerede SORTE rullegardiner, tror jeg også at du kan sove om dagen.

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 11-02-05 15:00

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 20:48

Hej igen binky. Tak for at du valgte min kommentar. Har du fået installeret de sorte gardiner?

Kommentar
Fra : binky

Dato : 12-02-05 19:30

Hej arne.jakobsen
Jeg har fundet nogle sorte lystætte persienner, og med tykke velourgardiner over, virker det vist meget godt. Der bliver helt sikkert mørkt. Jeg har haft fri i dag, men skal arbejde i morgen, så der får jeg at se, hvordan det virker. Du får en melding.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 15-02-05 17:02

Hej arne.jakobsen
Tak for ide'en. Jeg får sovet lidt, og så er jeg faktisk også ved at vende mig til det tidlige tidspunkt. Det bliver jo også dejligt om en 3 måneder, der er det ikke noget problem at komme op til fuglesang osv.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 15-02-05 17:04

Hej igen arne.jakobsen
Jeg har ikke lige fået sovet endnu i dag, så derfor kører den lidt langsomt. Der skulle selvfølgelig stå vænne og ikke vende i det foregående.
Jeg vender mig nok i forvejen.
mvh
binky

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-03-05 16:38

Ok binky. Håber for dig at du får det til at fungere. Det med fuglesangen kan selvfølgeligt godt være et problem når man vil sove om morgenen. Men de plejer at synge mest fra kl. 4 til 5. Skulle det genere dig kan du købe nogle fine små gule ørepropper i enhver jagt-forretning. Har du behovet kan du jo købe en hel kasse af dem, det gør dem endnu billigere. Jeg bruger dem selv når mine unge naboer holder fredags-basseralle.