/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installera Windows 2000
Fra : hinsholmen
Vist : 271 gange
250 point
Dato : 05-02-05 17:25

Hej Detta är hinsholmen igen. Eftersom jag inte har fått Svar på föregående Spörsmål
frågar jag engång till. Dett handlar om att installera Windows 2000 på min
Acer veriton 7600GT, jag har formaterat hårddisken visserligen var den utrustad me
Windows XP Pro från Fabriken men av någon anledning så går dett inte att
återinstallera Windows XP trots dom medföljande CD rom Skivorna varför vill jag inte
gå vidare inn på. Nu hoppas jag dett är någon som kan hjälpa mig. Tack
Hällsning Hinsholmem

Kommentar
Fra : hinsholmen

Dato : 05-02-05 17:30

Dett är väldigt angeläget at jag får några goda Råd och Tips om hur jag ska göra Tack

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-05 17:35

Har du både diskettedrev og CDromdrev

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 05-02-05 17:45

Du finder en PC og åbner Windows 2000 cdén,går ind i bootdisk mappen-make bootdisk,du skal bruge 4 disketter

Kommentar
Fra : hinsholmen

Dato : 05-02-05 20:18

till olepost
Tack för ditt Råd, jag har faktiskt en annan Dator med Windows ME, men dett
händer väl inget med ME när jag lägger in CD'n Windows 2000 och öppnar den
så att jag skulle behöva ominstallera Windows ME, jag har god vana med att
formatera Hårddisken och installera ME men dett här är något helt annat.
Hällsning Jörgen.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 05-02-05 20:37

Der sker ikke en fis,du skal bare åbne cdén-denne computer-h klik-åbne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-02-05 21:11

Hejsa

klik dig ind her og hent dette værktøj fra din computer med Me

http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm
klik på:

"Windows XP Custom Install Disk"

sæt en tom diskette i drevet og dobbeltklik på filen som du har hentet, den opretter så en bootdisc.
boot så din computer på den, og når du har a:\> skriver du sådan her:
tryk enter ved hver linie

a:\>cd aefdisk
a:\aefdisk>aefdisk /unhident
a:\aefdisk>aefdisk /delall

genstart så computeren med din win9x/2k/xp/linux bootdisc/cd
Du kan nu indstallere styresystem.

der kommer sikkert nogle fejl under indlæsning af diskette, men dem skal du ikke
tage dig noget af.

Hvis du ikke kan boote fra din XP cd'en, sæt da din win98/Me cd i og boot derfra og vælg menupunktet
" med cdrom"
når du har a:\>
sætter du din XP/win2000 cd i og skifter til det drev bokstav (som regel d:\>) din cd sidder i
og går ind i mappen i386 og når du har d:\>i386
skriv winnt
og tryk enter
bliver du på et tidspunkt spurgt om hvor win98 ligger lægger du din win98 cd i og
du er kørende.

ps tryk enter ved hver linie
a:\>d: << dette er hvor dit cdrom drev er.
d:\>cd i386
d:\i386>winnt