/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Viasat/Canal digital?
Fra : Bragesvej
Vist : 753 gange
20 point
Dato : 05-02-05 16:43

Jeg har viasat (Parabol) men heller lidt til Canal digital, nu er spørsmålet,parabolen sider på min gavl af huset, skal den flyttes helt, eller bare drejes lidt for at kunne se Canal digital?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-05 16:47

Jamen de kører nøjagtig på den samme parabol, og fra den samme satellit ( 1 grad vest), så det skal der ikke ændres på. Altså hvis det er de almindelige med TV-Danmark o.s.v. du vil have fra Kanal Digital.

Det er bare kortet du skal have fra en anden udbyder

mvh dova

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 05-02-05 16:47

du skal ca . dreje den 5 grader

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-05 16:48

Forresten, det er hvis du har TV3 o.s.v. i forvejen på Viasat.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : H2

Modtaget 30 point
Dato : 05-02-05 17:10

Hej..

Du´skal dreje din skærm fra 5 øst til 1 vest det er ikke rat meget, Men det er ikke sikkert du kan bruge din gammel dekoder. Canal digital og viaset har kun nogle få dekoder de hver har godkent og har du ikke en rigtige type dekoder kan du ikke få et kort ved canal digital du kan få til at virke.

Det du skal dreje din skærm er hvis du står med en kompas dirkte mod syd sidder den nu 5 grader fra syd mod øst og skal flyttes til 1 grad mod vest i forhold til syd.

H2
el-hansen.dk

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-02-05 17:25

Hvor mange LNB'er har du på systemet ?
Der findes flere systemer, og de mest brugte er nok 2 x LNB med 6-graders beslag, eller 4 x LNB monteret på en "bro". Vil du have en oversigt over mulighederne på de forskellige satellitter, så er denne side den bedst opdaterede: http://lyngsat.com/
Vær opmærksom på et Viasat benytter Viacess software, og Canal Digital benytter Conax software (afkodning af signaler).

/PG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-05 17:40

Altså hvad mener I.

Jeg har en parabol med 1 LNB og en reciever med to kortlæsere.
Den er justeret til 1 grad vest, og der er et Viasat kort i den ene indgang og et Canal digitalkort i den anden.

og der skal da ikke drejes noget på parabolen for at se de to forskellige.

mvh dova

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-02-05 17:47

> dova
Idag ligger "hele skidtet" på 1-grad vest .. men for ganske få år siden var der en del programmer på 5-grader øst.
At din reciever kan modtage 2 kort .. det tyder på at du har en "Force-model" ? Måske en D-master eller en DUO-master. Begge modeller har 2 "slot-indgange" og 2 CA-indgange.
De receivere som uddeles af ViaSat kan ikke arbejde med CanalDigital kort .. og visa versa.
/PG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-05 17:52

Guild.
Min reciever er en Triasat (analog) med to kortlæsere, og den har fungeret sådan de seneste 10 år, på 1 grad vest.

I forveksler vel ikke Canal Digital med en Digital-reciever??

mvh dova

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-02-05 17:59

Dova
Nej både ViaSat og CanalDigigal er kanaludbydere og kort-udbydere.
Jeg troede egentligt at Viasat er holdt op med deres analoge signaler, og udelukkende koncentrerer sig om de digitale signaler. I år 2000 lovede de at vedligeholde de analoge signaler i 4-5 år.
Kan du modtage CanalDigital på din Triasat ?
/PG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-05 18:09

Ja, det har jeg aldrig haft problemer med, at modtage canal digital, bortset fra jeg syntes det blev for dyrt at give en kortafgift på knap 700/år bare for at se TV-Danmark og TV2-zulu.

Og Viasat kører stadig analog, så længe det varer, for de har gennem det seneste halve års tid, sendt skrivelser ud om at "nu er det snart slut med det".

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-02-05 20:00

Min er en Digital Model Sagem isd 4150, der står også viasat på den! kan den så bruges til Canal digital?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-02-05 20:08

Mit problem er at Viasat sender noget lo.. og jeg har lige været inde på Canal digital og det ser sku ikke bere ud
Jo premiere film sender de ,de hade så premiere for 3 år siden....suk

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-02-05 11:17

Tak for svaret H2.