/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hvad skal jeg dog kalde min mail?
Fra : xtx
Vist : 645 gange
95 point
Dato : 05-02-05 16:32

hey..
har I nogle gode forslag til hvad jeg kan kalde min mail (altså det der står før @)...
mvh xtx

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 05-02-05 16:44

hva med at bruge dit navn ellerxtx
ib

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-05 16:57

ja

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-02-05 16:58

xtx - det lyder måske lidt "skørt" - men ud fra de oplysninger du giver om dig selv er det virkelig ikke nemt at give dig et forslag.
Det ville jo være lidt mærkeligt at skrive "Birthe" hvis du hedder "Carsten" eller "Thorkild"

mvh
Benny

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-02-05 17:11

Fastelavn@
Påske@
Pinse@
Sol@
Vår@
Sommer@
@
Fantasiløs@

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 95 point
Dato : 05-02-05 17:12

Eller kald den for noget som du kan lide. Skulle jeg have ny mail kunne jeg sagtens finde på noget som f.eks CocaCola@ - Marabou@ eller noget andet, som jeg sætter pris på.

Brug din fantasi - det er jo nærmest umuligt for andre at vide, hvad du skal kalde din mail, da vi ikke ved i hvilken retning du helst ser adressen.
Skal den være nem at huske - nem at taste osv. Skal den have familienavnet, eller måske dit kæledyrs navn. Der er masser af muligheder.

Der findes ikke noget værre end adresser der er vanskelige at huske/taste.
Et eksempel kunne være wpyxålc@ --- det er ski dumt, men det afhænger vel helt af temperament og formålet med din ny mailadresse.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-02-05 17:29

Vælg noget som er DIG. Mit kælenavn har i mange år været "Guild" .. så kan du næsten gætte at min adresse er:
guild@....dk
/PG

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-02-05 17:34

Jeg har mange.
En til reklame
en til test i eks. forskelige forum
en til forskelige forum
en til mere offentlige ting
et par stykker til handel
et par stykker til spil
En til venner og familie.

I længden er det altid godt at have flere.
såen for lige at dele tingene ud.

Så hvad din mail skal hedde, syntes jeg, kommer nad på hvor/hvad den skal bruges til.
Eks. bruger jeg den til reklamemail når jeg lige havner på en side hvor der lige er et tilbud,
men de vil også lige have din mailadresse, adressen er forrresten pejsen@....

den med kun xtx@ den er nok udsolgt,
men krydstekryds@
eller extex@
eller fruxtx@ hrxtx@
johndoextx@
ukendt@
dinvenxtx@
Verden er fyldt med ledige e-mailadresser, men bare ikke altid lige man selv vil have.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-02-05 18:02

Citat
(altså det der står før @)...

Er det mig der ikke kan læse!!!!! eller? Læser jeg det bare helt forkert
Men, som jeg læser det, så bliver der spurgt om det der skal stå
"EFTER @"
og, er det ikke sådan, at hos de fleste udbydere, får men forslag til det der
skal stå "EFTER @"

Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-02-05 18:03

Jaaaaaaaaaaa, det var fad'me mig der ikke kunne læse.
Sorry

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 05-02-05 18:33

Inden du vælger noget, der er alt for nemt at huske/skrive, så tænk lige på, at dem der udsender spammail, nigeriabreve m.v., sætter en søgemaskine i gang med at finde e-mailadresser, der indeholder personnavne, således at de kan sende en mail til "dear mr. Jens" o.s.v.
Jo mere krøllet ens e-mailadresse er, jo mindre af den slags får man.
Og dem, man mailer ofte med, har jo alligevel ens (besværlige) adresse liggende i adressebogen.

Kommentar
Fra : kennethhansen

Dato : 27-02-05 20:03

detvedjegikke@...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-02-05 23:48

akasut@
rivmin@

Godkendelse af svar
Fra : xtx

Dato : 10-01-06 21:00

Tak for svaret creamygirl.