/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
password på netværk
Fra : qwedsazxc
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 05-02-05 13:49

jeg ville lige spørger om hvordan men beskytter sit trådlyse netværk

med et password eller noget ligne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-02-05 15:00

Du skal fortælle din router hvad og hvem der må være i "nettet"

Kommentar
Fra : fame

Dato : 05-02-05 15:26

Hej
Hvis du "køber" spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/58383
så får du svar på dine spørgsmål.
Peter

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 05-02-05 16:00

jeg har købt svaret men kan ikke forstå det

kan du ikke forklare det trin for trin

Kommentar
Fra : fame

Dato : 05-02-05 16:47

Hej qwedsazxc
Jeg har desværre ikke tid de næste par dage, men du kan også købe det hæfte der hedder Netværk i praksis det koster 89.- det fås på posthuse og i boghandlen, det er "guld" værd.
Peter

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 05-02-05 18:49

skjult Essid
128-bits wep crypt
MAC filter

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-05 21:14

Det er for det første nogle sparsomme oplysninger du kommer med. Vend dig til at give så fyldestgørende oplysninger så vil du kunne få et så godt og hurtigt svar som muligt.

1) Bruger du router eller Switch
2) Hvilket mærke er det
3) Hvordan hænger dit netværk sammen

Ud fra disse oplysninger er det nemmere for os andre at stille en diagnose!

Kan du komme ind i AP'ens opsætning?
A) Du skal kryptere din trådløse forbindelse.
B) Du skal indstille dit MAC filter med de trådløse enheder der skal have adgang.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 06-02-05 08:07

Det nemmeste/sikreste ville nok være hvis du satte det trådløse netværk til at have MAC-filter tilsluttet. Så slipper du for at bruge password.
Læs evt. mere her http://www.wilsonweb.dk/index.php?id=288