/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
udnytte loftsetage på bolig i landzone -~
Fra : frkfriis02
Vist : 1192 gange
20 point
Dato : 05-02-05 09:03

Må man ombygge et hus i landzone (Århus Kommune) , så uudnyttet tagetage over boligdelen bliver til soverum ?
Der skal lægges nyt tag på de eksisterende spær
laves trappe fra stueetage og op,
og selvfølgelig isoleres,
lægges gulv,
sættes veluxvindue i etc....

Hvis en ombygnings-ansøgning indeholder et projekt, der ellers opfylder byggereglementet (spærdimensioner, etageadskillelse, vægmateriale, aut. elinstallationer etc. kan man så forvente at få det godkendt ?

De gamle spær beholdes, og i stedet for ulovligt undolit tag (brandfarligt) opsættes lovligt tagpap, og tagrender repareres og afløbet føres i faskiner ( istedet for som nu ud på jorden).

Stueetagen er 50 m2 og grunden 1711 m2, - så der skulle ikke blive problemer med bebyggelsesprocenten
mv Anne

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-05 09:26
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-05 09:28

der har jo være lidt polemik i århus sidste år ang nået byggerri så spørg altid på teknisk forvaltning ang sådane spørgsmål det kan være forskeligt fra kommune til kommune

Kommentar
Fra : frkfriis02

Dato : 05-02-05 14:47

hej rotw, jeg kan godt finde ud af at slå op på Århus Kommunes Tekniske forvaltning, men jeg hører gerne fra folk, der har konkret erfaring med tilsvarende sag

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-05 18:50

der er vælg ingen grund til at bruge penge på noget hvis det så viser sig at det er i mod nogle af de regler/lokalplane mm. der forbyder det.

så kan man begynde med at planlæge (kan ydervæggen/væggene tåle den belastning, samt at der skal være minimun 240 lofthøjde og der max må være x antal % m2 skråvægge ud af det samlet areal.

men det kan lade sig gøre har været med til flere ombygninger af loftrum til bloliger på bygninger i københavn

men alt starter med et besøg hos tekniks forvaltning for at høre hvd de kraver samt og der ligger nået i lokalplanen mm. som kan besværliggøre byggeprojektet

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 05-02-05 18:51

ps der er mange regler

Godkendelse af svar
Fra : frkfriis02