/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook express
Fra : poppemand
Vist : 312 gange
50 point
Dato : 04-02-05 22:54

Jeg har et mærkeligt problem..
Efter at have installeret xp sp2.bliver linkene i mine emails ikke mere markerede med rødt som før da jeg ikke havde opgraderet..
Nu fremstår de stadig som om jeg ikke har klikket på linket altså stadig blå.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-02-05 22:57

prøv lige at gå op på Microsoft og lav en update

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 04-02-05 23:03

hvis du har sat nogle meddelses regler i outlook, så vil de blive slettet når du opdatere til sp2. så skal du lave dem igen.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 04-02-05 23:04

prøver at hente en samlet sikkerhedsopdatering til xp sp 2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 23:11

start OE - funktioner - indstillinger -læsning - "fremhæv læste meddelser med" - anvend - ok og
luk OE og start den igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 23:14

det kan være du lige skal justere hvor længe der skal ventes - samme sted - for at der skal vises som læst

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-02-05 23:15

Måske er din "historik" hvad links angår bare blevet resat (nulstillet)...
Hvis dine blå links skifter til rød når du nu besøger dem igen, så må du bare vente til du har besøgt alle dem, der før var røde

Hvis de slet ikke skifter længere, så ved jeg ikke lige hvad det er.....

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 04-02-05 23:20

det virker godt nok ude i indbakke her fremstår de som læste,men det er i selve mailen der er problemet,her forbliver linkene stadig umarkerede

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-02-05 23:21

Også selvom du har klikket på linkene igen????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 23:21

den kan jeg ski da ikke finde råd for - hmmmmm - men betyder det så meget ????????

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 04-02-05 23:23

ja jeg kan jo ikke se hvilke af mine links jeg har besøgt.får en del mails dagligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 23:31

har da aldrig oplevet at indsatte links har skiftet farve efter at have været åbnet ???????????

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 04-02-05 23:35

det er ellers meget almindeligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 23:36

ja poppemand det kan være - det er højst sandsynligt jeg bare ikke har lagt mærke til det

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-02-05 23:36

Hvad nu, hvis du går ind i din Internet Explorer? (Rent gæt)

Der er en menu, der hedder Funktioner.
Når man klikker på det er der et punkt, der hedder InternetInstillinger.
Når man klikker på det er der en fane, der hedder Avanceret.
Så er der en lang liste, hvor der lige pludseligt står "Understrg hyperlinks"

Er den sat til "Altid"? Hvis ikke så gør det....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 23:37

øhhhh - er det ikke kun onlinelinks justuniverse ?????????

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 04-02-05 23:39

justuniverse godt bud men er sat til

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-02-05 23:41

poppemand> Øv, -so far...

miritdk>
Nope... (Ikke så vidt jeg ved)

Det er i øvrigt svært (fra tid til anden) at vide præcis hvor stor indflydelse Outlook Express og Internet Explorer er "Afhængigt" af hinanden. Men jeg indrømmer at jeg roder lidt i nogle gamle fragmenter i hukommelsen, da det er mange år siden jeg brugte Outlook Express...

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 04-02-05 23:42

måske et eller andet i regedit?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 23:43

følger med - rart hvis problemet løses

justuniverse..... ja det er rigtigt -

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-02-05 23:43

nu har jeg også siddet og leget lidt og må nok give poppemand ret, mine links i mail forbliver også blå, har også været inde på min bærbar (WinME) og her bliver de rødlige efter man har lukket dem op, men hvorfor dette i XP ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 04-02-05 23:44

bruger du thunderbird?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 23:54

hoooooooooooooooooov - legede lige lidt og mine bliver lillarøde når jeg har klikket på dem - og ikke om jeg aner hvorfor

har xp med sp2

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 04-02-05 23:57

ok så virker det altså!

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-02-05 00:16

hvad har du som vi ikke har slået til )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 00:23

næææ mig der var for hurtig - de skifter farve til den når jeg skriver - øv -

så forbliver det indtil videre et mysterium her

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 05-02-05 00:23

jeg fatter altså ikke det her problem..

Håber der kommer et svar..

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-05 00:29

Det har jo at gøre med at POP3 som er protokollen til E-mail ikke er helt den samme som HTTP som er protokollen til hjemmesider (og dermed links). Så det er et "sikkerheds"-spørgsmål tror jeg.

I hvert fald har jeg en god fornemmelse af virkningen af at gøre flg. i Outlook Express (Når det gælder XP, og nok ikke helt det samme som Outlook fra en Office-pakke under nogen omstændigheder):
Menuen Funktioner
Punktet Instillinger
Fanen Sikkerhed
Et flueben ved "Bloker billeder og andet eksternt indhold i HTML-e-mail" skal fjernes!

Det er da et forsøg værd

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-02-05 00:32

Bingo der var sku noget

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 05-02-05 00:34

justuniverse
holooo det var der problemet låå,sådan..

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-02-05 00:36

ja, men så bliver det næsten, hvad kan så ikke ses har svært ved at tro at det ikke har indvirkning på andet

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 05-02-05 00:37

billeder måske

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-02-05 00:37

Dansk sprog spas
HVAD BLIVE SÅ DET ......

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-05 00:49

Jeg tror personligt ikke der er grund til den store bekymring rent sikkerhedsmæssigt.
Firewall sikrer f.eks. at man kan kontrollere komunikation med diverse IP-adresser, endda på specificerede porte.

At fjerne fluebenet gør vist ikke andet end at Outlook Ekspress (som selvstændigt program) også kan modtage det Internet Explorer kan modtage på port 80 (HTML)

Fluebenet er i øvrigt ret nyt. Punktet har jeg ikke set andre steder end i Outlook Express i XP. (F.eks. ikke i Windows 2000)

Det er så selvf. en del der kan "kanaliseres" igennem port 80 (Altså "kun" http), men de før omtalte "InternetInstillinger" kan så vidt jeg ved ikke "overbydes" af Outlook Express.
Man får med andre ord ikke lov at modtage noget i en mail, som man ikke ville kunne modtage i sin browser.

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 05-02-05 00:52

du ramte i al til fælde plet her tusind tak for hjælpen
poppemand

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-05 00:53

No problem

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 05-02-05 00:55

jeg vil gerne lukke og tildele dig points men hvordan

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-05 01:04

Hmm... Så vidt jeg husker: Når du er inde på siden så er der for hvert indlæg mulighed for at sætte et mærke ved det svar du synes besvarer dit spørgsmål. Så kan du sætte fra 0 - 5 stjerner afhængigt af, hvor godt du synes at svaret dækker dit behov.
Så trykker du nederst på siden på en knap, der vist hedder "Send Indlæg" eller lignende (Jeg kan ikke huske det helt...)
(Siden ser anderledes ud for dig som spørgsmålsstiller end for os andre )

Kommentar
Fra : poppemand

Dato : 05-02-05 01:08

ps har du læst det het tips fra jacob s hvor han skriver

Service Packs fører til katastrofale fejl
På grund af en fejl der er videreført fra Service Pack 1 samt den nye fejl, får vi med Service Pack 2 en katastrofal konfiguration af firewallen. Service Pack 2-opdateringen benytter simpelthen den nuværende konfiguration af din firewall, og hvis den var aktiv for opkaldeforbindelsen, er den nu også sat som værende som aktiv for dit netkort. Nu er der på samme tid opdaget undtagelser for fil- og printerdeling for netværkskortet og for alle andre kort.
Med det første opkald på nettet er dine delte data tilgængelige, og andre har nu lige så frit spil som ved den første Windows 95 takket være Service Pack 2.

Sådan løses problemet
Det er ingen fordel at beholde denne fejlbehæftede konfiguration, men den tidligere opsætning kan ikke reetableres. Firewallens opsætning er lavet om, og det bevirker at der ikke kan laves undtagelser for aktive eller inaktive kort mere, nu virker det kun for netværksområdet.

Vælg “Windows Firewall“ i Windows Kontrolpanel, her finder du “Undtagelser”. Vælg “Fil- og udskriftsdeling” og klik på “Rediger”. Nu ser du fire porte der bruger fil- og printdelings service. For at kunne lukke det udadtil og holde det åbent for det interne LAN, må du enkeltvis vælge og ændre områderne med den dertil hørende knap. Dette skal gøres med allerstørste forsigtighed, og hvis du er novide på området, bør du lade en kompetent IT-person se på sagen.

Yves Jerscov har oplyst PC-Welt om en anden fejl
Værdien er per definition ”Only for own network (subnet)”, men det virker kun hvis deling af internettilslutning er aktiveret. Hvis det ikke er det, er dine data frit tilgængelig på hele nettet.
Denne fejl kan korrigeres ved at vælge ”User defined List” og indtaste den IP adresse, som skal have adgang, det vil sige dit LANs IP-adresse. Der er en lang række, som kan blive indtastet.
Hvis din adresse for eksempel starter med 192.168.x., kan adressen blive skrevet som 192.168.x.0/255.255.255.0.

Og efter al det besvær skulle du nu være lige så sikker som med Service Pack 1. Herligt, ikke?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-05 01:18

Nej, det har jeg ikke... men nu har jeg.

Jeg er temmeligt sikker på at jacobS ikke engang ved, hvad en Firewall egentligt er (ikke ud fra beskrivelsen, men ud fra allae de andre tips han har kopieret et eller andet sted fra)

men jeg er ret sikker på at en opdatering af Windows XP ikke har nogen indflydelse på min firewall, da det ikke er op til nogen som helst (eller noget som helst program) at konfigurere den. (Ud over mig selv naturligvis)

Jeg vil ikke komme med hverken dementi eller bekræftelse, men bare sige, at det skrevne eventuelt (kun) kan have betydning i forhold til en såkaldt "firewall" Microsoft eventuelt har haft som en del af Windows WP før servicepack-en er blevet installeret. Derfor har jeg ikke bemærket det, da der under alle omstændigheder vil gå mange år før jeg vil forbinde ordet "sikkerhed" med "Microsoft"

Godkendelse af svar
Fra : poppemand

Dato : 05-02-05 01:20

Tak for svaret justuniverse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 01:30

poppemand du acceptere ved at klikke på accepter som svar og følge vejledningen der kommer -

godt gået justuniverse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 01:31

sorry kandu sov

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-02-05 01:33

Af hjertet tak miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 11:18

ok - må lige ind og sige noget her igen -

jo her forandrer links sig når de er læst - ved stadig ikke hvorfor men må jo leve med det

Igår over en mindre periode mens jeg legede lidt med det - der holdt de pludselig op - men kom så igen. Hvad det skyldes - tjahhhhhh - aner det ikke.

Hvis det virkelig forholder sig som beskrevet her - besvaret - så er jeg i vildrede - det kan da ikke sådan skifte fra time til time vel ????

ok - jeg har ikke flueben i bloker billeder osv - ingen grund til det - prøvede så at sætte det her til morgen og der virkede linkene ligeså godt - sååååååååh - hvad filan er det egentlig for en lille lettere irriterende ting med de links ?????????