/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Brødrene Grimm eventyr HJÆLP...
Fra : gobling
Vist : 502 gange
60 point
Dato : 04-02-05 22:48

Hej

Jeg er ved at skrive hovedeopgave på HHX. 3 års. Skal relatere til brødrene grimm eventyr. Skal fortolke eventyrene.
Jeg gider ikke at skrive opgaven selv, så jeg vil høre om der er nogle som kan sende noget materiale til mig på mail.

thomastind@tele2adsl.dk

ps. vi har været på studeinet.dk.. og de har ikke en skid.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-05 22:54

Der var en gang en ung gut der hed Thomas, han var så luddoven, at ingen kunne bruge ham til noget som helst og derfor døde han som en fattig evighedsstudent.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-02-05 22:54

det ender jo nok med at man selv må skrive lidt

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-02-05 22:54

det ender jo nok med at man selv må skrive lidt

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 22:58

Det skulle ikke undre om du kunne redde dig en karakter på denne måde

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 04-02-05 23:01

ved godt jeg er doven.. mangler kun et ½ år tilbage.. gider ikke det skole mere.. send hvis i har noget..

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-02-05 23:09

dette må være det i søger http://www.emu.dk/elever4-6/humfag/eventyr/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-02-05 23:17

4-6 klasse, meget passende sådan rent modenhedsmæssigt.

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 06-02-05 17:23

Synes det er skidt at se på et forum / hjælpepanel som kandu.dk at andre brugere taler på den måde og nedgører andre bruger sådan når de spørger om hjælp, selvom jeg må sige at det ikke er den bedste løsning sådan at "stjæle" en allerede færdig opgave, så er det da bedre at hjælpe vedkommende på en konstruktiv måde i stedet for at svine personen til?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 06-02-05 17:57

Måske endnu en doven der vil have lavet sine opgaver.
ST_KuTaIsO, det er på ingen måde en reel hjælp, at efterkomme goblings ønsker fordi man nu engang går i skole for at blive dygtigere og man bliver ikke dygtigere ved at lade andre lave sine opgaver bortset måske fra, at blive dygtigere til plat og svindel.
Hvis du syntes, at plat og svindel med opgaver er i orden så er du ikke et hak bedre og stop det der konstruktive væk for gobling gider ikke og vil bare have andre til at gøre sit arbejde.
Ved at hjælpe ham vil man bekræfte, at svindel og humbug betaler sig. Der er jo ikke lige frem materiale i spørgsmålet til at fortælle ham hvordan han skal gribe opgaven an, hvilket han på nuværende tidspunkt burde have lært.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-05 18:16

P.S! Det er måske mig der ikke følger med for ved nærmere gennemsyn kan jeg konstatere, at Kandu standarden er langt nede igen.
Karakterjægere og pointjægere hvor begge dele ikke gider gøre en indsats kan måske nok være et fedt.

Godkendelse af svar
Fra : gobling

Dato : 07-02-05 17:53

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 08-02-05 19:16

tror du misforstod mig BjarneD
Det jeg mente var at i stedet for at svine til burde man komme med sit budskab på en anden måde istedet...Mener heller ikke at man får noget ud af at lade andre gøre arbejdet for en, overhovedet ikke.

Ville bare lige sige det =)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-05 19:54

ST_KuTaIsO>> Vores opfattelse af tilsvining er vist meget forskellig. Jeg har ikke intentioner om, at svine gobling til, men bare at drille ham så han måske indser, at selv om det er surt så er der kun een til at lave hans opgaver, og det er selvfølgelig ham selv.
Vi kender vel alle til skoletræthed, men senere når man ksl videre så er det nu med, at have løst opgaverne selv og selv om resultatet bliver ringe så vil det i det mindste give en erfaring, og det er såmænd ikke så svært at bruge netop disse eventyr fordi der findes mange muligheder for at finde virkelige paralleller til historierne og ikke mindst moralerne.
Jeg har selv måttet igennem det samme selv om det dengang var på et lavere skoletrin.