/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hjælp til hardisk
Fra : RaB
Vist : 335 gange
40 point
Dato : 04-02-05 19:34

har lige købt en boks hvor man kan sætte en hardisk i altså extern boks.. og har købt helt ny maxtor hardisk, men når jeg sætter den i, kan jeg ikke se den når jeg tænder computer.. har en gammel maxtor hardisk, den kan den godt finde.. skal man gøre noget når man køber ny hardisk...??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-05 19:37

står den som master slave eller cabel select
og satter du den i den eksterne box???
har du installeret usb ??

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-02-05 19:39

du skal gå i computeradminstration og under diskhåndtering kan du se den her?

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 04-02-05 19:46

den står som slave, og ja den sidder i den eksterne box.. når jeg sætter den gamle hardisk i boxen virker det fint..
og ja den er derinde i computer computeradmin..

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-02-05 19:49

er det ikke en usb enhed? og du har lavet format på den?
ved godt det er mange sprørgsmål )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 19:50

Den skal stå som master omme ved strømstikket.
Den er uformateret - derfor kan du ikke se den.
H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>nede til højre kan du se din HD
Står der ikke allokeret - så h-klik på området og opret en partition og formater den til Fat 32 eller NTFS hvis du også har det på styresystemet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-02-05 19:55

Hej RaB,

din nye Maxtor harddisk er ikke formatteret. Der følger formodentlig en vejledning med, samt Maxtor Blaster programmet.

Har selv oplevet samme situation for kort tid siden - købte en Maxtor 80GB harddisk og monterede den i en USB boks.
Den blev selvfølgelig ikke genkendt. Så den blev monteret som slave i en stationær PC - herefter partioneret og formatteret via Maxtor Blaster software.
I dette tilfælde delte jeg disken i 3 partioner (FAT32). Herefter blev den monteret i USB boksen.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : kermit33

Dato : 07-02-05 10:50

hej jeg var ved at dele min hardisk op i 2 da min søn kom til at hive stikket ud da jeg så startede op igen og gik ind i hardisken skriver den forkert parametre den finder den godt nok når jeg booter det er en maxtor 80 gb den finder den også i paromantic 8 men kan ikke formatre den

Kommentar
Fra : kermit33

Dato : 07-02-05 10:50

hej jeg var ved at dele min hardisk op i 2 da min søn kom til at hive stikket ud da jeg så startede op igen og gik ind i hardisken skriver den forkert parametre den finder den godt nok når jeg booter det er en maxtor 80 gb den finder den også i paromantic 8 men kan ikke formatre den