/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Gnister i mikroovn
Fra : johnroskilde
Vist : 8153 gange
50 point
Dato : 04-02-05 18:45

Vore mikroovn er begyndt at slå gnister, når vi tænder den. Det er ikke hver gang, men vi ved aldrig hvornår. Der er selvfølgelig ikke noget metal i det vi stiller ind. Hvis jeg f.eks. stiller en plasicskål ind med vand i, begynder den at gnistre, men som sagt ikke hver gang. Er selve aggregatet gået i stykker/slidt, eller hvad kan det mon skyldes?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 18:50

Det bør absolut undersøges af en fagmand/reparatør, som har apparatur til at teste.

Accepteret svar
Fra : 12345syfyn

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-05 18:56

I SIDEN PÅ MIKROOVNEN ER DER EN DÆKPLADE OVER HULLET ( hvor mikrobølgerne kommer ind i ovnen ), HVIS DENNE PLADE BLIVER FEDTET, VIL DET GNISTRE NÅR DU BRUGER OVNEN. PÅ DE FLESTE OVNE KAN DENNE PLADE DEMONTERES OG RENGØRES !

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-05 19:24

ville mene man skal tage alderen op hvor gammel er den ?? hvad koster en ny ??

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 19:31

Der er måske for meget jern i vandet!!

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 04-02-05 22:52

Smid den ud og køb en ny.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 05-02-05 08:12

Hej Johnroskilde.
Jeg har lagt mærke til at min gør det også, hvis jeg bruger en skål af et fast materiale,
det vil sige en jeg ikke kan trykke ud af facon, måske er det også jeres problem uden i har været opmærksom på det.
Hilsen Rita

Godkendelse af svar
Fra : johnroskilde

Dato : 05-02-05 18:23

Tak for svaret 12345syfyn.
Da jeg rensede dækpladen gik der et lille ovalt hul i, hvor gnisterne havde brændt igennem. Jeg prøvede alligevel, men den gnistrer stadig. Er det muligt at skaffe en ny dækplade og hvor kan man få sådan en? Ovnen er i sin tid købt i Metro, hvortil jeg ikke mere har konto. På forhånd tak.