/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Min Antivirus spasser helt ud
Fra : Zambrotta
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 04-02-05 18:40

hey, jeg har endnu engang fået et nyt teknisk problem - pludselig igår blinkede min northern antivirus rødt over hele linjen, og sagde den var blevet ændret og at jeg skulle afinstallere den med det samme. det gjorde jeg så, og da jeg ville installere den igen, efter at have genstartet og så ville installere det igen ( går jo ikke hvis man ingen antivirus har ) så installerede den halvt, og stoppede midt i installationen og sagde, den havde fundet en international program fejltalelse, med et skilt 3000,9 i hjørnet. Min pc fungere stadig, men har absolut ingen beskyttelse nu, og min msn vil ikke logge på, og jeg kan ikke besøge visse hjemmesider - hvad pokker er der sket ???

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-02-05 19:28

Hent Antivir på kriminalitet.dk indtil du får den anden fikset. Den er effektiv og den er gratis.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 04-02-05 19:37

prøv denne: http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Den har jeg kørende og den virker upåklageligt.

Memuel

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 04-02-05 19:48

det er mere hvordan jeg løser problemet med min msn, og alt det andet der ikke vil virke - antivirus er ikke det vigtigste

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 20:16

Her kan du tilgå din hotmail og web-Messenger
http://www.msn.dk

Kommentar
Fra : Samson05

Dato : 04-02-05 21:23

Har du opgraderet din MSN for nylig!1

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 04-02-05 22:56

Hvis du hr virus, skal du gå ind på www.antivirus.com (olineviruscan). Den kan fjerne dem.
Når du skal afinst. norton er det vigitigt at du får slettet alle filer. søg på ordene "symantec" og "norton" under søg i windows. slet alt hvad den finder. husk at gøre det i fejlsikret tilstand.

når man bare køre std uninstall.. så sletter norton ikke alle de .dll filer som husker opsætningen.

Har gjort dette mange gange og det virker

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-05 23:35

Du må da kunne se og høre alle alarmsignalerne, når du bliver bedt om at afinstallere dit virus program.
Jeg tror ikke på, at virusprogrammet beder dig om at afinstallere sig selv, så her må ligge noget andet snavs og forsøger at få dig til at åbne for alle sluserne.
Når du har andre ting som heller ikke virker, så bekræfter det kun min teori om at du er ramt af noget beskidt snavs, som du bør koncentrere dig 100% om i første omgang.

Desværre er det sådan her på nettet i dag, at man skal både gå med livrem og seler, for ikke at komme hjem med røven bar!
Så du skal kontrollere for Spyware, Virus og Highjack og få renset ud i din registreringsdatabase, som meget nemt kan indholde nøgler, som kalder på snavset igen.

Jeg smed selv omkring 900 nøgler ud, hvor der var links til diverse "slemme" sider, efter at have gennemgået registreringsdatabasen manuelt (Det er fa'me et større arbejde, men nødvendigt)

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 05-02-05 13:07

jamen hvordan ved jeg hvad der er godt og noget virkelig lort, i registreringsbasen - så meget har jeg slet ikke forstand på det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-02-05 21:57

Hvis du f.eks. bruger SPYBOOT og trævler maskinen igennem, så vil der sikkert dukke en masse ting op, som du bør fjerne. Inden du sletter, så noter dem ned på et papir, så du bagefter kan gå ind i registreringsdatabasen og søge efter de navne du har noteret.
Husk lige at lave en BACKUP før du sletter noget, så kan det ikke gå helt galt. Men vær forsigtig!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-02-05 10:09

Skulle vi ikke lige se en hijackthis log, så vi kan danne os et overblik over computerens tilstand:

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Og kopier loggen herind

Kommentar
Fra : Venom86

Dato : 07-02-05 01:26

nemlig