/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Højtaler stået af!
Fra : bepo
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 04-02-05 17:58

Min pc driller! den højre højtaler er hel tavs, og den venstre "springer" lidt med lyden.
Det giver sig udslag i manglende takter når jeg lytter til musik, og ved tale kan ord
mangle, - ret træls! Nu er jeg ikke ligefrem verdensmester på PC området, og vil derfor blive glad for andres mening, og råd!
Er det defekte højtalere eller en beskadiget fil?

Husk! der findes ingen dumme spørgsmål!

Håber på en ell. anden løsning

Hej fra bepo!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-05 18:13

somdet første tjek om stikkene side ordenligt i
prøv derefter at opdatere driveren til dit lydkort
prøv nogle andre højtalere

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 04-02-05 18:13

har du ikke nogle andre højtalere eller lign. fra en diskman eller såen..så prøv at sætte dem til lyd stikket i din pc..så ved du om det er højtallere eller dit lydkort som er defekt

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 04-02-05 22:04

Hej! igen
Jeg har prøvet om stikkene har ordentlig "fat" - ok ! Derefter prøvede
jeg med et par hovedtelefoner (stereo) det gav samme resultat som højtalerne. Ja! så er det vel lydkortet det er galt med, men hvordan F..... (undskyld) opdaterer man
sådan et! - Som før sagt er jeg ikke verdensmester.

Hej fra bepo! og tak for svarene

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 22:18

Gå i start-indstillinger-kontrolpanel-klassisk visning-lyd og lydindstillinger-se om der ikke skulle være en indstilling der er kikset

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-02-05 22:55

det kan også være fordi at du belaster din computer så meget at den begynder at hakke.. prøv at åbne taskmaneger og se dit cpu forbrug

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-05 09:19

tryk på start / instillinger / kontrolpanel vælg system / hardware/ enhedhåndtering / lyd (hvad står der = hvilken lyd/game kort du har i ????)

ellers så er det et program for dig det kan hjælpe dig og hvor de kan downloades (opdateringer mm)
EVEREST Home Edition http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

når du har instelleret det åben vælg media / pci/pnp (står der ac97 og ikke andet) så skal du gå ind under motherboard / motherboard hvilken motherboard type er det ??

Godkendelse af svar
Fra : bepo

Dato : 06-02-05 19:04

Tak for svaret rotw.
Det var en god håndstrækning du gav mig, jeg fulgte prodecuren, og fandt frem til
at en eller anden"nisse" havde været på spil, jeg skulde blot gå ind i "LYD" - skyde
en "BALANCEKNAP" til venstre, og så - Ja! så var den der spilleme.
Så nu er jeg glad igen! 1000 TAK!

Hilsen bepo

NB! også en en tak til jer andre!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-02-05 19:11

det var så lidt