/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
100 år om at læse cd.
Fra : morslaxi
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 04-02-05 13:29

installerer gerne spil fra cd´er, men vil ikke indlæse dem, når man skal bruge cd´en for at kunne spille - dvs. for det meste vil den godt, men det tager mellem 1/2 time og op til flere timer.

Det skal bemærkes, at der ikke er tale om brændte cd´er og at computeren er helt ny.

Har forsøgt med support fra firmaet, som svarer, at cd´erne enten er ridsede (men det er også helt nye spil) eller jeg har andre programmer på computeren, som "sluger" en masse ressourcer - kan det virkelig være rigtigt, når computeren er helt ny med stor hukommelse???

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 15:32

Du kan have en masse spyware liggende prøv en tur med www.spywarefri.dk brug deres anvisninger ,så ser du det hjælper

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-02-05 15:39

Selv har jeg indstalleret et lille program, der hedder "Alcohol 52%", og med dette program kan man kopiere alle cd-er og dvd-er ind på pc-en, det være sig spil eller musik o.lign. På den måde er, man fri for at benytte den originale cd-skive hver gang man f.eks. vil spille. Med programmet bliver der installeret et "kunstigt drev", dvs. en såkaldt "image-fil", så computeren tror det er den originale cd-skiven der afspilles, og ikke en kopi, der er lagt ind på HD. I programmet er der plads til 31 nye cd- og dvd-drev. Det kræver naturligvis, at du har plads nok på din HD.
Jeg har programmet, hvis du er interesseret.

Kommentar
Fra : morslaxi

Dato : 04-02-05 16:00

Hej Akle.
Lyder godt med det program, men er det lovligt at bruge?? Hvis ja, er jeg meget interesseret

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-02-05 16:09

Ja, det er. Programmet er fra mit computerblad, og er til fri afbenyttelse, såvel til familie som venner. Er dog ikke helt klar over, om du kan finde min e-mail adresse her ved kandu, eller om du vil sende mig din adresse via e-mail. Lad høre fra dig.

Kommentar
Fra : morslaxi

Dato : 04-02-05 16:21

Kan man ikke downloade programmet fra nettet? Det er ikke for at være besværlig, men jeg er ikke så glad for at skrive min mailadresse her, da den indeholder mit efternavn, der er meget sjældent og som jeg ikke lige har lyst til at få ud i "offentligt" forum. Hvis Du evt. har en e-mailadresse, der ikke indeholder navn, er det så ok, jeg får din adresse og skriver til dig?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-02-05 16:54

Hej morslaxi

Du tror ikke det er dit antivirusprogram (hvis du vel og mærker har et sådant!) der scanner hele molevitten på din cd? Det kan sløve maskinen og programafviklingen helt enormt.

mvh berpox

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-02-05 17:04

Hej morslaxi. Jeg sender dig min e-mail-adresse, som jeg ikke bruge så tit, kan jo bare slette eller ændre den efterfølgende: lady@tele2adsl.dk Skriv relevant henvisning når du sender mig din e-mail adresse, så jeg ved det er dig. - Jeg lukker ned nu og er ikke hjemme i morgen, så først søndag har jeg tid til at sende dig programmet. Håber det er ok. (P.S. Jeg har prøvet hjemmesiden til programmet, men det er kun den betalende version 120%, der tilbydes) Her er linket: http://www.alcohol-software.com
Mvh Akle

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 08-02-05 15:21

Hej.

Jeg vidste ikke at PCén var SÅ gammel!

mvh
Steen.