/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Fastelavn
Fra : MSS
Vist : 2613 gange
50 point
Dato : 04-02-05 07:52

Hej

Vores dreng på snart 3 år skal til fastelavn. Han har ikke nogle ønsker iht. dragt, så vi vil gerne springe over hvor gærdet er lavest i år og lave noget nemt.

Er der nogle, der har gode ideer til en nem og billig dragt ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 04-02-05 08:31

Syntes det lyder underligt at en dreng på 3 ikke har nogle ønsker med hensyn til udklædning??
Men her er et par ider... Han kan være kondiløber med nummer på mave og ryg.. En bokser med blåt øje.. Find noget gammelt tøj og lav en masse malerpletter på, så er han maler.. Et hvidt lagen over hoved, så er han spøgelse... Sort tøj på og en høj hat i pap, lidt sværte i hoved, så er han skorstensfejer...Kun fantasien sætter grænser..

God fornøjelse..
Kandaikke

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-05 08:38

Fodboldspiller, cowboy, håndværker af en slags, alt sammen lidt afhængig af hvad tøj-skabet og legetøjsbunken kan give!

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 04-02-05 08:44

Noget gammelt tøj, klip huller i, sæt sikkerhedsnåle og kæder i/på.
Lidt gele og/eller farve i håret og du har en rokker.

nenita

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-02-05 10:34

Klovn! Det er et forslag, ikke et udråb ;OD Lidt farve, og gammelt tøj skulle nog kunne gøre det

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 04-02-05 11:05

Føtex har nogle gode hel-dragter, som er meget fin udklædning og som oveni købet kan holde barnet varmt, hvis de slår katten af tønden udendørs, da der er plads til en flyverdragt indenunder. Jeg mener at dragterne koster omkring 150 kr, og så kan barnet lege udklædning igen og igen med kammeraterne. Min lille niece leger således rigtig meget med sin kanin-dragt, - og jeg har set andre fine: tiger osv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-05 12:54

MSS

Hvis din søn ikke vil klædes ud, så synes jeg du skal lade være med at tænke på det.
I mange tilfælde er det for det meste forældrene, der synes det er sjovt og sødt at se lille ... i udklædningstøj.
Hvis han ikke har et ønske, er det sikkert fordi, det på nuværende tidspunkt ikke interesser ham.
Børn er meget forskellige.

Køb evt. en maske til ham og lad ham bruge den hvis han vil. Han skal nok få en god fastelavnsfest alligevel.

Hilsen ans og god fastelavn

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 04-02-05 13:02

Hej Ans

Det har du ganske ret i - tanken har også strejfet mig. Synes heller ikke der er noget mærkeligt i, at et barn på snart 3 år ikke har de store ønsker mht. udklædning - hvor skulle han næsten også vide fra, hvad fastelavn går ud på : - )

Han skal med dagplejen og iflg. vores dagpl.mor er de fleste som regel klædt ud, så jeg synes også at det vil være synd, hvis han opfatter, at han ikke er klædt ud. Så jeg har tænkt på at købe en pistol, en stjerne og en hat, så han kan være sherif. Har han ikke lyst, når det kommer til stykket, så har det ikke kostet alverden - og han vil kunne bruge tingene på et senere tidspunkt.

mvh
MSS

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-05 13:07

Netop tanken med mit svar!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-05 13:12

Det er ikke alle børn på lige knap 3 år der vil klædes ud. Det kan mange gange være svært at få dem i det "almindelige" tøj.
Det er synd at tvinge ham, han skal nok få interessen for at være en "anden"

Hilsen ans

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 04-02-05 13:24

Hej Ans

Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at tvinge ham, det er mere sådan, at jeg gerne vil have noget klar til ham, hvis han skulle få lyst..... synes også det ville være synd, hvis han nu gerne vil være klædt ud som de andre, og vi så står uden noget som helst...

mvh
MSS

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 04-02-05 13:24

Hej Ans

Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at tvinge ham, det er mere sådan, at jeg gerne vil have noget klar til ham, hvis han skulle få lyst..... synes også det ville være synd, hvis han nu gerne vil være klædt ud som de andre, og vi så står uden noget som helst...

mvh
MSS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-05 14:42

Hej MSS

Det forstår jeg godt. Det var ikke negativt ment.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 04-02-05 14:50

Hej Ans

Opfattede det heller ikke negativt, det er jo i grunden dejligt, at andre "gider bekymre" sig og tage stilling til spørgsmålene herinde, så tak skal du have !!
Det kan også nogle gange være svært at læse, hvilken tone kommentarerne er skrevet i, hvilket ofte skaber misforståelser herinde.
Men jeg har ofte fået gode og brugbare svar fra dig på mine spørgsmål, så jeg opfattede bestemt ikke dit svar som negativt, og håber ikke at mit blev opfattet sådan heller.

God weekend
MSS

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 04-02-05 14:51

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-05 14:59

MSS

Du har ret i at det ofte kan være svært at læse, hvilken tone kommentarerne er skrevet i.

Jeg opfattede ikke din kommentar som negativ.

Håber at din søn bliver glad for fastelavnsfesten.

Hilsen ans og god week-end