/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 98 installation
Fra : o_k
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 03-02-05 22:49

Hey jeg er ved a prøve at ligge win98se ind på en gammel maskine. Men jeg får en fejlmeddelse, når den er godt igang (sV-0013) og kan ikke komme vider. Jeg har haft winxp på Hd, men er formater og gjort til Fat 32.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-05 23:41

Prøv at køre en FDÌSK fra boot diskette, og slet og opret partition, formater og installer.

Kommentar
Fra : _kmh.

Dato : 03-02-05 23:50

Godt svar BjarneD - så skulle den være der !!!

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 04-02-05 00:00

Hej.
Prøv eventuelt også at kopiere Win98 mappen fra CD'en over på din Harddisk og kør install-filen derfra.
Jeg har tit oplevet at det er læsefejl på CD'en som giver problemer.

[Calle]

Kommentar
Fra : petura

Dato : 04-02-05 10:38

Du skal også huske at gå i bios og slå virus protektion fra ellers kan du ikke installere win98 og så er forslaget fra Calleman en meget god ide med at lægge win98 , du slipper for at have win98 cd`en i , hver gang du installere en driver til windows.

Kommentar
Fra : petura

Dato : 04-02-05 10:46

Du skal også huske at gå i bios og slå virus protektion fra ellers kan du ikke installere win98 og så er forslaget fra Calleman en meget god ide med at lægge win98 på et andet drev, eventuelt et D drev .Du kan oprette et extra drev fra en boot diskette , skriv fdisk og så barer læse menyerne i dosboxen ( du ved , opret ny partion o.s.v ..) Du slipper for at have win98 cd`en i pcèn , hver gang du installere en driver til windows.

Godkendelse af svar
Fra : o_k

Dato : 04-02-05 11:39

Tak for svaret BjarneD. Og tak til alle, det virker nu