/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Farvekode yc2???
Fra : Karsten_dk
Vist : 1986 gange
146 point
Dato : 03-02-05 21:48

Hej ville høre om der er en der helt tilfældig kan recepten på farven yc2 (candy grand blue) (suzuki)
Mvh en som ikke kan finde recepten

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-02-05 23:10

Hvad mener du??
Er det med henblik på selv at blande farven??

Jamen hos firmaer der sælger den slags, foregår det på den måde, at de sætter "grundfarven" i maskinen, taster farvekoden ind, og så blander maskinen selv farven med de mængder og nuancer der skal til, ud fra programmet der er kodet ind i blandemaskinen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Karsten_dk

Dato : 04-02-05 08:47

Hej Dova
alt det der ved jeg alt om(jeg er maler) men problemet er at maskinen ikke kan finde farvekoden yc2 så hvis der nu var en der havde fået blandet farven burde der stå noget på bøtten som jeg kunne bruge men tak for den hurtige response desværre ikke lige det jeg søgte

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-02-05 09:42

En lille sidebemærkning:
Uden at være ekspert på maling, så findes der jo præcis denne farve på spraymaling...og måske der på bøtten er den løsning/formel til at blande farven? Men det ved du jo nok selv når du er prof. maler.

Mvh
PAlle Jensen

Kommentar
Fra : Karsten_dk

Dato : 04-02-05 23:35

Hej Palle
tjah iden var go nok men de skriver desværre ikke præcis hva den er blandet af desuden findes der 3 forskellige varianter af yc2 en ren, en mørk og en lys og desværre kan man ikke se på nettet hva for en af dem der er til suzuki'en GRRrrrr mc farver de smarte japaner vil ikke bruge de samme koder som os for skal man jo købe malingen af dem og det gir 2 mega ulemper 1 = 25ml koster ca 250 og 2 = 3mdr leverings tid på skidtet hvis ikke man er heldig og finde en i DK som ligger på lager med det

Mvh Karsten

Men tak for rådet desværre heller ikke helt hva jeg søgte

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-05 00:29

Ja jeg kan kun finde en udgave af YC2 candy grand blue, som skal bruges ovenpå hvid primer til en Suzuki.

Og der er desværre ikke opgivet en blandekode.

http://www.color-rite.com/CRPLfactoryColors.php

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 146 point
Dato : 09-02-05 00:31

Ups.
Når du kommer ind på den side, er der en række billeder foroven.
Tryk på det med den grønne motorcykel.
Så kommer rubrikker hvor du kan indtaste årgang og model og finde farverne.

mvh dova

Kommentar
Fra : Karsten_dk

Dato : 09-02-05 22:43

Hey igen Dova
Kender godt den side
men som du selv siger skriver de ikke noget om indholdet i farven
SÅååå jeg er tyet til den dyre og lange løsning og bestilt original malingen fra japan
Mvh ham den fattige (NU)

Godkendelse af svar
Fra : Karsten_dk

Dato : 26-11-05 21:54

ups glemte vist at lukke spørgsmålet men er gjordt nu sorry