/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik fra CD til CD
Fra : Horst
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 03-02-05 15:55

Hej,
jeg vil gerne lave en samling "gæstemusik". Jeg vil tage nogle!! musikstykker fra forskellige CD´er og brænde dem på en ny CD. Dvs. jeg vil først samle de forskellig musikstykker og brænden dem, når "samlingen" er komplet.
Hvordan gør man det ?
Mvh.
Horst

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-02-05 16:01

Du skal have et egnet program. Skal det være rigtig godt, kan Samplitude Sampling anvendes. Du opretter to stereospor og optager numrene ind, dernæst tilskærer du enderne på musikken og laver fade in/out eller cross fade, afhængig af temperament. For at få beatet til at passe, kan du trække numrene frem og tilbage. Slutteligt dumper du den til brænding. Cd'en vil så sige den har eet langt nummer på max et par og 70 minutter

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-02-05 16:04

Du kan sådan set gøre det hele i Windows (i hvert fald hvis du har xp

Du sætter kilde cd'en i, kopierer numrene over i en ny mappe, sætter næste cd i og gentager med de numre du vil have, til sidst sætter du en blank cd i og brænder indholdet af mappen over på den nye

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-02-05 16:08

Sorry, troede lige du ville lave "mix"

Yes BP, hvis ikke skidtet er kopisikret

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 03-02-05 18:51

Du skal bruge det brænderprogram som fulgte med din cd-brænder, og så kompilere din cd.(jeg bruger programmet "nero-burning"). Synes at det er nemmere og hurtigere end xp.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-05 19:54

Glem alt om harddisk, hvis du bruger Nero (og har et cd-drev ud over brænderen).
Du starter bare en ny cd-brænding op i Nero, og lægger dine kilde-cd'er i én for en og vælger numre herfra i stifinderstrukturen.
Nero holder selv styr på rækkefølgen af de anvendte cd'er, ligesom du kan skrive navne på dem ind i Nero.
Når du begynder brændingen, skal du bare fodre maskinen med de korrekte cd'er efter som Nero beder om dem.
Ganske simpelt - ligesom du lavede et cassettebånd i "gamle dage"

Hilsen myg

Godkendelse af svar
Fra : Horst

Dato : 05-02-05 13:50

Tak for svaret myg.