/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Forbindelse langsom p.g.a spyware
Fra : DJ_Puden
Vist : 815 gange
150 point
Dato : 03-02-05 14:30

Hej alle...

Jeg har brug for lidt assistance.
Min Forbindelse på min computer er blevet væsentligt langsommere. Min udbyder er Cybercity hvor jeg har 2Mbit.

Jeg opdagede det p.g.a at jeg spiller warcraft3, da den her for nyeligt begyndte at være meget langsom om at connecte til Battle.net. Så prøvede jeg at køre en hastighestest på http://test.info.dk. Der kørte min forbindelse på 94kb/sec Hvor den plejer at ligge på 200-220kb/s. Så gik jeg ind på min brors computer og kørte den samme test, hvorved jeg fik 217kb/s. Inden da havde jeg ringet til cybercity for at høre om de kunne se noget galt med min forbindelse. Og han sagde at jeg havde en 40stk. forbindelser kørende,selvom jeg ikke kørte noget. Altså,hans konklusion var spyware/virus.

Så prøvede jeg at køre den antispy-scan der er inde på spywarefri.dk samt spywareblaster og spybot. De fandt så nogle stykker,men det hjalp ikke. Nogen der har nogle ideér til hvad jeg kan gøre. evt. hijackthis?

Forresten kører jeg med Panda Antivirus og spywareguard.

Styresystem: WinXP

OG så skal det lige siges,at jeg lige havde fået en ny router fra cybercity til ADSL og telefoni. (Aethra Starvoice) Ved ik om det kunne gøre noget, men det skete ihvertfald efter jeg fik den.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 160 point
Dato : 03-02-05 14:39

kør en hijackthis fra spywarefri og læg loggen ind til arlet.dk eller spywarefri.dk
så fortæller de dig hvad der skal slettes kør også kasper fra arlet.dk eller spywarefri.dk
evt. trojanhunter
når de har meld tilbage og du har fået slettet det der skal så kør en diskfragmentering til at slutte af med

Godkendelse af svar
Fra : DJ_Puden

Dato : 06-02-05 14:27

Tak for svaret rotw.

Fik renewet min licence til panda antivirus.

Kan ikke andet end at anbefale Panda Titanium antivirus. Den tager simpelthen det hele. Rensede fuldstændig min puter..

Men tak for den hurtige respons

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-02-05 16:30

det var så lidt