/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
BALSATRÆ
Fra : ejsing6200
Vist : 5654 gange
100 point
Dato : 03-02-05 10:43

Jeg søger en forhandler af BALSATRÆ.
Gerne i Sønderjylland hvis muligt. Jeg ved
hobbyforretninger er en mulighed, men jeg søger
forhandler med større balsaprodukter; plader og
lister.
o

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-02-05 11:30

Balsatræ bruger man faktisk ikke til andet end mindre hobbyarbejder, små modelfly, dekorationsarbejder o.l.

Det er et meget blødt, uholdbart materiale, som næsten kan pilles fra hinanden ligesom f.eks. en plade af flamingo.

Så det er ikke noget der som sådan kan bruges som bygge- eller møbelmateriale.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 03-02-05 11:34

Balsatræ bruger man faktisk ikke til andet end mindre hobbyarbejder, små modelfly, dekorationsarbejder o.l.

Det er et meget blødt, uholdbart materiale, som næsten kan pilles fra hinanden ligesom f.eks. en plade af flamingo.

Så det er ikke noget der som sådan kan bruges som bygge- eller møbelmateriale.

mvh dova

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-02-05 11:44

Er du sikker på, det ikke er poppel- eller abachi, du skal bruge. Der er en smule mere substans i. Balsatræ er dog meget benyttet til møbler - til film- og teaterbrug, hvor de uden den store risiko kan bruges til at slå hinanden i hovedet med. Det er træets største anvendelse.
pbp

Godkendelse af svar
Fra : ejsing6200

Dato : 03-02-05 11:50

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-02-05 11:56

Balsatræ findes også i store størrelser, men de er svære at finde. Jeg har feks. en 2 X 5 " stolpe på ca. 1,5 meters længde stående, men det er absolut ikke hyldevarer i Danmark.
Jeg har ikke noget direkte bud på hvor du kan finde det, men chancerne er meget større i Tyskland, end i Danmark. Prisen på balsatræ er også noget lavere, i Tyskland.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-02-05 12:01

Det er da bare træls, at du lukker spørgsmålet, medens jeg forsøger at svare på det.
SURT SHOW. Måske næste gang, du skulle prøve at vente, et døgns tid, inden du lukker.

MVH

Kommentar
Fra : ejsing6200

Dato : 03-02-05 12:20

Sorry, viskinge !

Det er første gang jeg prøver dette.
Du har ret, jeg var nok for hurtig på
aftrækkeren !!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-05 15:26

viskinke -> den var da stor !
Der er en rigtig god gammel hobbybutik i kbh. med et pænt udvalg af balsa, og da også andre ting som,
minifiner, lister, mega dukkehuse osv..
http://www.model-hobby.dk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-05 15:38

viskinge -> altså, jeg står ikke lige og skal bruge den balsastolpe du har, men er det hård balsa, og skal du af med den,
så er jeg da en gladelig modtager

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-08-06 15:42
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-05-09 14:31
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-05-09 14:32

Linket virker åbenbart ikke, men prøv at kikke derind alligevel