/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
larsfrohn se lige her
Fra : goldkat
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 02-02-05 23:08

larsfrohn:

Du var så venlig at svare på mit sprgm. om sikkerhedsindstilling m.h.t. ActiveX, og nu
beder jeg dig så svare mig på dette:
Hvordan kan det være, at jeg får den meddelelse om at "Den aktuelle sikkerhedsindstilling forhindrer at ActiveX objekter kan føres på denne side o.s.v" når jeg skriver: "qxl" i Google søgemaskinen?

(Websiden hedder: http://www.qxl.dk/)
P.S. jeg har fået opl. om qxl af mirit, men det er ikke hendes fejl! - smil)
mvh
goldkat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:12

hah - gyldne chat du har vel blokeret for activeX

gå ind i dine sikkerhedsindstillinger og sæt den til spørg - så bestemmer du selv.

har du forsøgt at bare skrive www.qxl.dk - jeg går da fint igennem

sladrehank - -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:17

(undskylder lige jeg blandede mig - tror jeg nok )

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 02-02-05 23:38

Hej mirit:
Det er da fint du blander dig, du har jo noget at fortælle
Men næh, jeg havde ikke blokeret ActiveX da jeg så i "Brugerdefineret niveau" , men derimod var der en markering ved "spørg".
Og hvis man vælger fungtioner>internetindstillinger>sikkerhed så skal man vel vælge:
"Standard" - ikke ? og dér har men vel ingen indflydelse - vel?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 02-02-05 23:48

standard er ok for nogen - jeg har altså valgt brugerdefineret på mellem i sikkerhed
og mellemhøj i beskyttelse af personlige oplysninger - incl bloker popup - og det går fint

det kan være du skal aktivere "kør activeX og plugins" - det har jeg - men det er ikke alle der tør

vi bruger jo vores putere forskelligt - så hvad der er "SKAL" - er op til en selv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:50

ps... hvorfor filan søger du på google efter qxl forresten - brug da adressen - jeg skrev den et eller andet sted ovenfor

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 03-02-05 00:24

mirit.
Altså at du véd det : jeg er en hare - også i den grad, du må være meget modig og er også meget mere rutineret end mig. Jeg har jo set nogle af dine kompetente svar på andre tråde. Ok, jeg tør såmænd godt vælge "brugerdefineret" på mellemste sikkerhed (gud ved hvad larsfrohn siger?)

Nå, men jeg kunne jo ikke bruge adressen, for du havde altså KUN skrevet qzl
(på Milles tråd om "sjove ting i forb.m. militærpersoner") og så var jeg jo nødt til at søge på google - ikke? hvad ellers
mirit : mig sladrehank??? he næh, jeg vidste da du ville se det
gyldenkat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 00:51

chat d´or
haha selvfølgelig tør du det - bare ikke skylde mig for dine escapader når du surfer ...... nej rolig - den er såmænd god nok
Aner da ikke hvad larsfrohn siger -

sorry hvis jeg ikke gav dig et ordenligt link - af og til går man jo bare ud fra at det ved man da

Hmmm - nå så du vidste jeg ville se det her - så tog du på en måde fejl - for det var faktisk en der lige tippede mig til spørgsmålet - na na na naaaaaaaaaaaa na

NU vil jeg liste ind og se om min seng stadig er hvor den plejer - man ved ski da aldrig om den føler sig forladt og har sneget sig et andet sted hen jo - sov godt og drøm interessant

ps... fik du fat i yahoo messenger ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 00:53

og så lige et ps til larsfrohn - sorry - men kunne bare ikke dy mig - synes goldkat/gyldenchat/gyldenkat/ og nu chat d´or skulle have en gang drillerier herfra

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 03-02-05 01:28

mirit, nu sover du nok de uskyldiges søvn , men så kan du læse dette, i morgen.

Ha ha ha, der er sgi' de ingen der behøver at tippe dig, du ser ALT. La' bare være mirit, - du er så vims på mange tråde, og denne ville du garanteret osse ha' set på et eller andet tidspunkt - sure!
Jeg ville aldrig gi' dig skylden for noget som helst, jeg hylder princippet: at enhver må tage ansvar for sine egen (surfer)-handlinger
Joe, jeg fik fat i Yahoo messenger, men jeg ku' ikke rigtig finde ud af at søge på den, så den er i bero lige nu. Jeg er vant til MSN messenger, den synes jeg er lidt anderledes - a little stupid - that's me! you see!

Nu kalder min "køje"
mvh
die goldene Katze (miau)

P.S. jeg mente, at når nu larsfrohn (på en anden tråd) var så venlig at advare mig m.h.t ActiveX, hvad mon så den venlige lars ville synes om, at jeg alligevel kaster mig ud i vilde og farlige forsøg? GYYYS!

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 03-02-05 07:47

Enhver ny erfaring gør dig stærke til at kunne vælge i fremtiden. =

Standard indstillinger er netop sat til at den skal spørge, fordi du som bruger så kan afgøre om det der sker er iorden, eller ej.

Så suft du endelig med alt hvad du har - men sørg for at have en god antivirus (Avast eller Command Com) som kan fjerne noget af det skidt som de efterhånden smider i hovedet på en.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : goldkat

Dato : 03-02-05 09:56

Tak for svaret miritdk.
Nu kom lars så med i slutspurten, og var han kommet først, havde han da fået den kæmpesum af points, men nu får du dem, fordi du var så frisk at komme ind på tråden, og fordi du får mig sådan til at grine. Og så tænkte jeg: mirit véd så meget, og når hun tør, så tør jeg sgi' da osse.
Og så ser jeg til min gru, at jeg kl.28.38 har skrevet "fungtioner" ! ! !
jeg må ha' været meget træt - men det er flovt.
LARSFROHN: Tak osse for din kommentar, det hjælper altsammen.
mvh
gk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 10:01

larsfrohn du står for tidligt op
(tror forresten nok chat d´or har antivirus - mener jeg har læst mig til det )
Pyyyyyyyh Lars - det med at man får alt det skidt smidt i hovedet hele tiden er da ved at være mere problematisk end selv brugen til daglig - hører gang på gang at folk bruger mere tid på at sørge for at komme af med skidt og kanel i forhold til hvad de bruger deres pc till ellers - surt

goldkat - hold så op med at hele tiden beskrive dig selv som "DÅM" i større og mindre grader -
Forresten blev jeg faktisk tippet om det fordi en besøgende tilsyneladende kender en der hedder frohn til efternavn
Hvad filan er det du ikke kan finde ud af at søge på via yahoo messenger ??? Skal du finde en person og kender id så skriver du bare det efter at have klikket på add ( du kan også bruge e-mail adressen) - skal du ud og lege med deres søgemaskine så skriver du bare i søgefeltet forneden (Y search ) - foriøvrigt en glimrende søgemaskine
Den er på mange måde meget lig msn messenger - bare lige lidt sjovere - og i min lille verden måske også lidt sikrere (yahoo bruger distinct fra deres side og vi kan så bruge vores antivirus fra vores side)

NÅ !!!!!!! Skulle du lige kalde mig for sur hvad ????? kan du så selv være - er ski da ikke sur når jeg sidder her og griner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 10:03

larsfrohn du står for tidligt op
(tror forresten nok chat d´or har antivirus - mener jeg har læst mig til det )
Pyyyyyyyh Lars - det med at man får alt det skidt smidt i hovedet hele tiden er da ved at være mere problematisk end selv brugen til daglig - hører gang på gang at folk bruger mere tid på at sørge for at komme af med skidt og kanel i forhold til hvad de bruger deres pc till ellers - surt

goldkat - hold så op med at hele tiden beskrive dig selv som "DÅM" i større og mindre grader -
Forresten blev jeg faktisk tippet om det fordi en besøgende tilsyneladende kender en der hedder frohn til efternavn
Hvad filan er det du ikke kan finde ud af at søge på via yahoo messenger ??? Skal du finde en person og kender id så skriver du bare det efter at have klikket på add ( du kan også bruge e-mail adressen) - skal du ud og lege med deres søgemaskine så skriver du bare i søgefeltet forneden (Y search ) - foriøvrigt en glimrende søgemaskine
Den er på mange måde meget lig msn messenger - bare lige lidt sjovere - og i min lille verden måske også lidt sikrere (yahoo bruger distinct fra deres side og vi kan så bruge vores antivirus fra vores side)

NÅ !!!!!!! Skulle du lige kalde mig for sur hvad ????? kan du så selv være - er ski da ikke sur når jeg sidder her og griner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 10:16

gylden chat for hulen da - tak for det - men der er noget meget galt - eller også har døgnet flere timer hos dig - klokken 28:38 ????????????? Er du nu sikker på du i det hele taget har sovet ??? ;.)

Her er vist også noget galt når indslagene kommer dobbelt -

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 03-02-05 10:53

mirit altså lær dig nu noget engelsk ikke: "sure" betyder at surre som en lille bi!
og hør nu godt efter: Jeg er ikke så dum igen, MEN jeg er rigtig meget u-rutineret set i dette forum - og mangler utrolig meget viden om computernes mysterier. Jeg har aldrig været på pc kurser af nogen som helst art Fik for 4 år siden en gammel bærbar IBM bærbar ef min nevø og har så bare trykket på en masse forskellige taster og købt nogle Karbo-hæfter og studeret mange Karbo's hjemmesider. Jeg har nu en anden nyere bærbar. Thats faktisk all
MEN jeg har selv opsat og installeret og samlet hele pivetøjet til mit Webspeed via TV-kabel. Fik pakken bragt til døren og ordnede selv resten (95 kr) Jeg er god til det tekniske.
Webspeed sikkerheds pakken fra TDC KabelTV er mit antivirusprogram(10 kr. mdl) med Virusbeskyttelse og Internetskjold. Så det må vel række, som man siger om den kinesiske mur.
Jeg må kigge på Yahoo igen mirit, men hvad filen er det for en e-mail adresse du taler om, at jeg kan bruge? - er det en hotmail?

Jeg skal til et møde på Nytorv, så jeg iler men vender frygteligt tilbage. (Skal lige ind og spise på Samos)
Jeg tager en kage med hjem til eftermiddagskaffen

Vi ses
katten

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 03-02-05 10:57

Det er bare den sædvanlig langsommelighed hos KanDu's servere.

Grunden til at jeg har MSN er at ikke alle lande accepterer Yahoos måde at adressere tilbage på - bl.a. Kina tillader ikke Yahoo, men du kan godt få MSN til at virke, så derfor mit valg i sin tid

God fornøjelse til alle

Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 11:05

hah... skulle du lige nå at skrive mens jeg var igang med at gøre mig klar til at gå - hahaha

øhhhh - hvor snakker jeg om en e-mail adresse du ikke kan bruge ?????????

Betyder surt så surret ????

Jeg ved da heller ikke en disse - tror du har læst dig til mere end jeg har ( har faktisk aldrig læst om edb osv - - så der står vi sikkert lige

Hvad hulen er Karbo hæfter ???????? Nå kan jo lige kigge online

ØV - ingen der inviterer mig ud til mad og kage - kunne jo så være man skulle købe en kage bare for at ikke være misundeligt

Render også i en fart - uhuuuuuuu - faldt da jeg skulle afsted og har siddet her og ømmet mig - men kan ikke trække tiden mere

Hav en hyggelig tur i byen -)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 11:37

ups måtte lige låne en pc her -- kom i tanke om at jeg havde læst forket - du skriver jo om en email adresse du kan bruge - og jeg svarer i øst når du spørger i vest.
Jeg mente at du kunne tilføje/add med enten et kendt id på yahoo - eller på samme måde med e-mail adresse - du kan desuden også invitere andre til at bruge yahoo messenger ved at bruge deres e-mail adresser.
SÅDAN !
gæt mit id og forsøg

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 03-02-05 18:16

Hjemme igen forfrossen og træt. Ingen pladser hos Samos og ingen varme på hos Eros og maden men kagen var ok
Og sikke en masse fra Kandu jeg skulle læse
MIRIT: kl. 28.38??? - jeg mente jo 23.38, typisk mig: skal rette en fejl og laver en anden, nu kan du s'gu' da se jeg er 'dåm'
Surt kan osse være noget man får til flæskesteg eller frikadeller. [hør]
Denne tråd er efterhånden helt surrealistisk skøøøøøønt
Er der nogen der ikke kender Karbo? www.mkdata.dk/pctutor/karbosguide/index.htm
Nu går jeg igang med Yahoo - jeg skal vist ikke til Kina, larsfrohn.
mirit jeg gætter og gætter og gætter - det skal nok lykkes?? måske??? evt.???

Miauuuu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 21:21

nåda forgyldte mis - dum tur i byen men god kage- så er alt jo ikke helt DÅMT

28:38 er da helt ok - wouw - men hvor længe skal man så sove ???

surt til flæskestegen - no way ...BVADR - men gerne til kold steg som pålæg

JOOOOOOOOO nu kender jeg altså lidt til karbo - kigger måske på det senere ( dag - dato og årstal ikke angivet )

Hmmm - hvorfor skal du nu ikke til kina - de er da så søde de der små - kineserbørn

Pyyyyyyyyh er også lige kommet hjem - fået spist en smule og er træt oven i hovedet af en hest

du kan selv være miauuuu - (((((((((minihvæs)))))))))))

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 03-02-05 22:48

jeg skal ikke til Kina, når larsfrohn kl. 10.57 skriver, at Yahoo ikke accepteres i Kina

Alle små børn er søde - nææææsten.
Nu har jeg intalleret Yahoo messenger og har fået Yahoo mailadresse (m. nyt navn)
Lige da installationen var gennemført, kom der en advarsel om at et eller andet havde medført en fejl i kernell, og at programmet lukkede. Så lukkede og genstartede
jeg min pc (og scandiskede undervejs). Mit TDC antivirus viste en advarsel om at der var en eller anden på min pc der forsøgte at oprette forbindelse til Yahoo messenger - og at jeg skulle nægte eller acceptere! - ja, men det var sgu' da mig, der forsøgte at oprette forb. til messenger - så jeg accepterede jo, men jeg bliver skør mirit -

Nu holder jeg for i dag, og så i morgen skal jeg finde en eller anden der hedder m....
på Yahoo messenger.

spinde spinde spinde. . . .God rolig nat - kat.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 22:55

hahahahaha - rolig nu - det er jo bare din firewall der har opdaget yahoo - den skal du bare overbevise om at yahoo er ok

hmm hvis det er dig der har added mig på yahoo mess - så får du jo en retur herfra - så det kan også være det ;.)

hvor svært kan det være at finde mig mon - hahaha

vil du være en sød chatkat og sidde roligt uden at spinde - tænk hvis min hører det - så bliver der panik med pc og kat jo

sov selv godt og roligt - hmmm - eller hvad du nu skal på denne tid.

(stakkels lars - han får jo mail hvergang vi kagler her - håber da han har fjernet fluebenet )

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 03-02-05 23:12

Ham frohnlasse vil da gerne høre os kagle eller spinde - tro du mig!
Så han har stadig flueben - ikke lars?

Min firewall / internetskjold har jeg bragt til tavshed! - shyyyyyy

God nok engang nat! - uden en lyd!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 23:26

ser da ud til at lyden spreder sig haha - og nå ja - kan da være lars hygger sig og tænker sit