/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Konvertere til Word-dok ??
Fra : BerndJ
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 02-02-05 22:09

Har lige købt en scanner (Canon CanoScan 8000F) inkl. en masse software (bl.a. OmniPage SE). Har nu indscannet et Word-dok. som bliver indlæst i TIFF, RTF eller PDF-format. Dernæst vil jeg gerne konvertere til Word-dok. således at jeg kan redigere i det. Også det kan lade sig gøre uden problemer.

MEN: alle danske bogstaver (æ, ø, å) kan ikke genkendes (men står som ae, oe og a) og skal altså manuelt omskrives (søg - erstat).

Mit spørgsmål er nu: findes der en konverteringsmåde (-program) som konverterer "totalt" - således at det ikke er nødvendig at rette til. HVORDAN gør jeg??

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-02-05 22:17

kender ikke helt det du omtaler, men kan du åbne RTF i Word?
når du har gemt dit dokument (ex. på skrivebord) lukke word op og sige åben og vælge dit RTF dokument

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 02-02-05 22:27

Jo - der er faktisk det jeg gør - og så får jeg "ansaettelse" i stedet for "ansættelse" og "Ronnede" i stedet for "Rønnede".

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-02-05 22:46

Er der ikke en funktion på scanneren, der skal indstilles til æ ø å?

Måske et dumt spørgsmål, men wa', jeg prøver

Når du har åbnet en rtf-fil kan du gemme den som en Word-fil.

MVH
Hanne

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-05 22:47

har du set efter en opdatering?
har prøvet at søge på www.ni.dk "OmniPage" og fandt bla.
http://www.tornbjerg-gym.dk/edb/caere_omnipage_pro1.htm
kunne det ikke tænkes at du "kun" har en prøve version eller står der fuld version?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-02-05 22:48

Eller hvad med softwaren, der følger med scanneren?

Er den på dansk?

Ellers kan du nok hente en dansk version på Nettet.

MVH
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 02-02-05 22:56

Tak for svaret computersmeden.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-05 23:29

Det er længe siden, jeg har arbejdet med Omnipage. Jeg syntes at huske noget om valg af sprog i genkendelsesindstillinger.