/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Stadigvæk "popup" og reklamesider ???
Fra : bennymanden
Vist : 718 gange
300 point
Dato : 02-02-05 21:51

Ja, så må vi til det igen
Jeg fik med god hjælp her fra flere brugere ryddet godt op forleden, og det er også blevet noget bedre, men der er stadig noget som ikke er rigtigt.
Når jeg kikker i min <hijackthislog> kan jeg se at der med mellemrum gendannes en linie som vi brugte energi på at få fjernet, den hedder:

O15 - Trusted Zone: http://*.63.219.181.7

... jeg fik bl.a. installeret en som hedder "DelDomains" og den kan jeg bruge, hvis jeg trykker på install så bliver den omtalte linie fjernet - jeg kan jo også fjerne den i hijackthis, men efter en tid så er den der igen ???
Om det alene er den der giver problemerne ved jeg ikke, men der kommer en boks op midt på skærmen med en lyd, og der står følgende:
Citat
Windows Security Center
WARNING:Windows firewall detected suspicious network activety on
your computer. Malicious software codes try to steal privacy
information, such as credit card numbers, electronic mail accounts,
financial data or passwords.

Do you want to download certificated software and protect your
computer?

YES NO

jeg trykker hver gang "NO" - men så om nogle minutter kommer den igen, det kan være meget forskelligt hvor længe der er imellem.
Også med jævne mellemrum kommer en gul boble op fra proceslinien hvori der står:
Citat
Your computer might be at risk !
* Your virus protection status is bad
* Spyware Activity Detected

Click this ballon to fix this problem.

Jeg har bemærket at det ofte er i forbindelse med at den kommer der igen er dannet 9 forskellige internetgenveje i mine "foretrukne"
Det er de samme ni stykker hver gang:

Block Popups
Phentermine
SPYWARE
Work at Home
XXX personal photos
Free Online Dating
Play With Girls
Viagra
Xanax Online

................ jeg sletter dem så allesammen, og fjerner den famøse linie i min logfil, for efter minutter, nogle gange en hel time at opdage de allesammen er tilbage på min PC.

Samtidig får jeg, også med jævne mellemrum flere forskellige "reklamer" op, som fylder det meste af skærmen, det kan være "Online Poker" "Real Money" "Play with Nude Girls" forskellige Datingsider m.m. - de fleste kan uden videre lukkes, men en gang imellem kommer der en som simpelt hen "overtager" siden, sådan at når jeg lukker den, så er jeg også "ude" af internettet.

HVAD SKAL JEG GØRE ?????????

Jeg har prøvet et hav af "free" muligheder med hensyn til scannere, spy-fjernere og trojan-bekæmpere, antivirus osv. - nogle af dem fjerner også af og til noget, men alle de nævnte problemer vender altså tilbage - igen og igen

Lad mig høre fra nogle af "vore" eksperter på disse sider, jeg vil så gerne have dette "SNAVS" væk fra min comp.
på forhånd

mvh Benny

det var en lang sang men så er mit problem belyst

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 02-02-05 21:57

Hvorfor ikke bare installere en popup spærrer som eksvis stop zilla http://www.stopzilla.com/

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 22:10

Jeg tager i skoven snart, og der vil jeg så bygge en rar hule til mig selv.

Du må ikke være med, og ingen andre må være med. Kun mig, og min bedste ven Rösti.

Kommentar
Fra : mina1234

Dato : 02-02-05 22:10

hej

Kommentar
Fra : mina1234

Dato : 02-02-05 22:10

hej

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-05 22:25

Hejsa Jeg Bruger Antivir som du kan hente gratis på nettet DEt fandt straks 7 trojan horses som hverken Norton eller Avg kunne finde ejheller Ad aware eller spywarefri
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-05 22:27

Og så bruger jeg forresten også google's pop up stopper som ligger sig på en linie i din browser Hvad med win servicepack 2 ?? hvis du har den er firewallen så fuldt opdateret ??

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-02-05 22:31

Der sker ikke noget ved at prøve <Sunowich>
Jeg har ellers kørt med:
AVG
Ad-Aware
Spybot-Seach & Destroy
SpywareBlaster
SpywareGuard
Cookie Monster
X - Clean
........................ og endnu flere
men tak jeg prøver den også
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-02-05 22:34

Sunowich> jeg har endnu ikke installeret sp2, men måske skulle jeg gøre det
- jeg er ikke helt sikker på den.
Jeg har msn-værktøjslinien for oven, der er også en popop-blokker, den har i øjeblikket blokeret 35 vinduer.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-02-05 22:35

Jeg kan da også lige oplyse at min win XP og internet-explorer ellers begge er opdateret, altså lige på nær sp2.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-05 22:38

Sp 2 er et must og det opdager du hurtigt
Jeg tænkte på at du evt sku slå gendannelse fra medens du scanner

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-05 22:40

jae det ser jo ud til din popupbloker virker så så skal du jo ikke hente googlen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 22:50

Jeg har ikke set til sådan noget på min computer, siden jeg fik installeret Avast.

Jeg tror det blev fundet på www.arlet.dk

mvh dova

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-02-05 23:10

Det var netop manden fra dit link som hjalp mig <dova> -
og det er sådan set også godt nok, de forskellige scannere finder og fjerner noget snavs - jeg sletter jo også selv noget, den der DelDomains den fjerner også linien med Trusted Zone og nogen gange kan der godt gå 1 time hvor det hele kører meget normalt, og pænt hurtigt i forhold til min opsætning. ---
MEN så pludselig popper et eller andet op, måske et par stykker oven i hinanden - og så har vi problemet.
Når jeg kikker ind under "Foretrukne" så ligger de 9 genveje der igen, i hijackthis er linien gendannet, og de forskellige bokse og popop-bobler begynder igen at komme med korte mellemrum
Der må da kunne gøres et eller andet ???

Jeg har for et lille års-tid siden prøvet, at der var så meget vrøvl med en anden PC, at jeg simpelthen valgte en Formatering og Geninstallation
........ det kan vel ikke være meningen at man sådan af og til skal gøre det ?

Kom nu ud af busken, jeg ved her sidder flere eksperter

Hvordan slipper jeg af med det >SNAVS< ??? jeg er træt af det
Benny

trods alt jeg sidder her og skriver på maskinen
der må også af og til lukkes et eller andet ØV

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-02-05 23:17

Sunowich> Hvis nu jeg installerer sp2 er der så andre ting der skal ændres ?

Jeg kører også med Sygate Firewall - skal den fjernes ?

Der er sikkert også noget med hvad man foretager sig med de cleaninger - om systemgendannelse er slået til eller fra

fortæl lige lidt om hvordan du er tilfreds med den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 01:09

bennymanden - kør de mest almindelig spy-scannere - husk at rydde op i IE -- og for den sags skyld alle de steder du kan.
Kør sp2 ind - den er som sagt før et must - og kører fint.
Nope... du SKAL ikke fjerne sygate, på mystisk vis integrerer den sig åbenbart med sp2´s firewall (husk dog at kigge efter opdateringer til den) Men du kan sagtens fjerne den da sp2´s firewall er rigeligt til en hjemme pc

har du spekuleret over at gå ind i din webmail og sætte fælles spamfilter på - og måske lige også privat med de adresser der bliver ved med at dukke op ?????????

godnat herfra - håber du får løst dit problem

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-02-05 01:12

Ok miritdk - jeg leger lidt med sp2 inden jeg lægger mig
så må vi se hvor jeg står i morgen

sov godt Benny

Accepteret svar
Fra : anja5

Modtaget 300 point
Dato : 03-02-05 09:28

Hej bennymanden

Vil du have fjernet det skidt? Er svaret nej, så fortsæt med dine spørgsmål her på Kandu eller henvend dig til andre end Spywarefri.

Er svaret derimod JA, jeg vil have det skidt fjernet så henvend dig til Spywarefri. Ingen andre kan på længere sigt sørge for at du får en ren computer med lige netop den type spyware som du har. Det er slet ikke nok med CWShredder og HijackThis løst af en der tror det er tilstrækkeligt. Netop den spyware skal tages i en bestemt rækkefølge med 4 andre værktøjer, to af disse værktøjer skal køres fra fejlsikret tilstand og med stikket til internetopkobling fjernet. Bagefter skal du sikres med værktøjer og opdateringer af styresystem samt opdateringer af dine nuværende værktøjer. Men du behøver ikke lytte til mig, for så ses vi igen om 14 dage. Tjau!

http://www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 03-02-05 09:57

Til Sunowich> Hvis det er Spywarefri's onlinescanner du hentyder til så kan den slet ikke fjerne den slags og heller ikke Ad-aware og Spybot. Det er en helt ny type spyware med flere skjulte dll-filer i databasen som renames hele tiden. Her skal du have manuel betjening af eksperterne på Spywarefri. Hvis blot du fjerner med hjt så ser du skidtet straks igen eller om en uge

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-02-05 10:15

Hej anja5 !
Tak for det gode råd, det er utvivlsomt det jeg skal gøre.

Jeg var lige inde for at kikke, men lidt senere på dagen vil jeg oprette mig derinde, og så søge hjælp

Jeg har leget med det det meste af natten, og lige nu kører det da også helt fint.
Men for 1 time siden fik jeg igen pludselig en af de der sites: En lyserød side hvor der med blå bogstaver stod "Top online dating sites" - det var en af de sider som "stjæler" den side jeg ellers befinder mig på, så problemer er der stadig.

Jeg har ellers fået alt opgraderet i nat også installeret SP2.

Jeg bruger som jeg har nævnt tidligere "Sygate Firewall" også helt opgraderet og "AVG antivirus", som også er helt opgraderet.

Desuden er der jo nu også alt det som SP2 medfører.

Men du har givet ret i at en "renselse" kræver guidet hjælp og det vil jeg så forsøge lidt senere.
Forløbig mange tak anja .-%
mvh
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-02-05 10:18

Det var ham her jeg mente:

god dag til dig anja5

Benny

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 03-02-05 10:59

Godt bennymanden. Jeg håber ikke du tager mit hårde kontante sprog for mere end hvad det er, nemlig mit inderste ønske om at du skal få en ren computer. Jeg er nogle gange kendt for mit kontante sprog, men det hele er sagt i bedste mening. Jeg har it-sikkerhed som dagligt arbejde. Held og lykke med opgaven

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 05-02-05 05:09

Tak for svaret anja5. det er absolut et anbefalelsesværdigt forum du der henviser til anja - mange tak for det.
Jeg er i fuld gang.
God week-end
mvh
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-02-05 20:50

anja5 > du er fuldstændig tilgivet for dit kontante sprogbrug, det var sikkert nødvendigt overfor mig
Endnu engang tak for hjælpen
Til alle andre der køber og læser dette spørgsmål:
Jeg fik renset min PC fuldstændig efter at have tilmeldt mig det forum i anja5´s link, jeg fik en utrolig venlig og meget proffesionel hjælp, og min PC er blevet helt fin og iorden igen. Jeg kan på det varmeste anbefale at søge hjælp på omtalte side, hvis du har fået noget "snavs" på din computer.
Det er folk der ved hvad de snakker om
mange hilsener
Torben

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 05-02-05 21:52

Godt du fik det klaret Torben. Mange tak for points og ha' en fortsat god weekend.